Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا-مديرکل منابع طبيعي استان خوزستان گفت: اولويت تثبيت شن هاي روان با روش مالچ پاشي به اين اراضي مسير مرزي چذابه اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا احمد مطيعي روز جمعه در حاشيه آغاز عمليات بيابان زدايي با استفاده از روش مالچ پاشي در سطح تپه هاي ماسه اي چذابه با حضور رييس دفتر رياست جمهوري ادامه داد: مسير مرزي چذابه که طريق الحسين نيز هست داراي بيابان وسيع با شن هاي روان مي باشد که مشکلاتي را براي مسافران و زائران ايجاد مي کند و به همين دليل در اولويت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در سال 9جاري از مجموع 11 هزار هکتار عمليات تثبيت شن هاي روان حدود يکهزار هکتار آن به بيابان هاي چذابه اختصاص يافته است، سال گذشته نيز 370 هکتار از اراضي همين منطقه مالچ پاشي شد.
مطيعي تصريح کرد: در هر هکتار از اراضي تا 10 تن مالچ استفاده مي شود که در مجموع براي تثبيت يکهزار هکتار از شن هاي اراضي چذابه 10 هزار تن مالچ نياز است.
وي يادآور شد: طبق روال سال هاي گذشته عمليات بيابان زدايي با روش مالچ پاشي و نهال کاري در نيمه دوم سال همزمان با آغاز بارش ها انجام مي شود.
مديرکل منابع طبيعي استان خاطر نشان کرد: امسال يازده هزار هکتار عمليات مالچ پاشي و نهال کاري انجام مي شود که 110 ميليون ليتر مالچ از پالايشگاه آبادان به بيابان هاي دشت آزادگان، شوش و اهواز حمل مي شود.
وي با اشاره به اينکه براي اجراي اين پروژه از پيمانکاران بومي توانمند استفاده شده ، گفت: پس از اين مرحله عمليات نهال کاري در سطح 11 هزار هکتار بر روي مالچ ها آغاز مي شود.
وي اظهار داشت: در صورت تامين اعتبار و مالچ مورد نياز امکان توسعه عمليات بيابان زدايي تا سطح 20 هزار هکتار وجود دارد.
بنابراين گزارش، رييس دفتر نهاد رياست جمهوري روز گذشته وبراي يک سفر دوروزه وارد اهواز شد ، شرکت در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، بازديد از طرح هاي مهار کانون هاي ريزگرد و سفر به چذابه و شلمچه با هدف بررسي روند خدمت رساني و تردد زائران اربعين حسيني از جمله برنامه هاي اين سفر دو روزه محمود واعظي است.
9887/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت

ایسنا/آذربایجان غربی صاحبان کارخانه های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در شن و ماسه این شهر انتقاد کردند.

خلیل مسئول یکی کارخانه های  شن و ماسه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی از کارخانه های شن و ماسه هر ماه بیش از ۳۰۰ دستگاه می فروشند، در حالیکه کارخانه‌های دیگر ۱۰ دستگاه را با زور می فروشند.

وی تصریح کرد: حقوق کارکنان را با زحمت پرداخت می کنیم.

سعید از دیگر مسئولین کارخانه شن و ماسه اظهار کرد: قیمت شن و ماسه را که مصوب استانی ۲۱۰ هزار تومان در تن است به قیمت زیر قیمت مصوب حتی به قیمت ۷۰هزار تومان می فروشند تا بازار را بدست گیرند.

وی تصریح کرد: این بی عدالتی است که به‌خاطر ارتباطات برخی از افراد و کارخانه ها ۱۵ واحد کارخانه شن و ماسه در خوی  دچار بدبختی و ورشکستگی شوند.

حاج ولی از دیگر مالکین کارخانه شن و ماسه نیز اظهار کرد: برخی با رانت اقدام به خرید مواد اولیه بصورت رایگان ویا به قیمت خیلی پایین می کنند و به همین دلیل شن و ماسه را به قیمت خیلی پایین تر از نرخ مصوب که ۲۱۰ هزار تومان در تن است، می فروشند.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار نفر بصورت مستقیم از این کارخانه های شن و ماسه نان می‌خورند که با پیدایش مافیا و رانت در شن و ماسه خوی در آینده نزدیک مجبور به تعطیلی کارخانه ها خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، تولید شن و ماسه خوی روزانه حدود هشت هزار تن است که کارخانه های شن و ماسه خوی اعلام کردند در صورت ادامه وضع موجود و ادامه رانت و مافیا و رکود کارخانه های شن و ماسه هایشان، اقدام به تعطیلی خواهند کرد که در این صورت حدود دو هزار نفر که بصورت مستقیم از این کارخانه ها نان می خورند بلاتکیف خواهند شد. بنابراین ضروری است از طرف مسئولین مربوطه ‌نسبت به حل مشکل بوجود آمده اقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست