Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه ی رشت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این مراسم جهانی را نماد وحدت امت اسلام در پرتو پیام انسان ساز و درس آموز مکتب امام حسین علیه السلام دانست و بر ضرورت تسهیل در روند ارائه ی خدمات لازم به زائران کربلا از سوی مسئولان دو کشور ایران و عراق تاکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مبارزه فرهنگی با توطئه اسلام هراسی و شیعه هراسی را از دیگر پیامدهای پیاده روی جهانی اربعین عنوان کرد وافزود: دنیای استکبار دیگر قادر به سیاه نمایی این واقعه ی عظیم تاریخی و ایجاد تفرقه بین امت اسلام نیست و به اذعان صاحب‌نظران برجسته غربی، هژمونی آمریکا برای تسلط بر منطقه و استثمار امت مسلمان از بین رفته است.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خویش به تشریح مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه پرداخت و با اشاره به معرفی وزرای اقتصاد، صنعت و کار به مجلس از مجموعه ی مدیران دولتی و نمایندگان مجلس خواست برای کاهش فشار اقتصادی مردم تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

آیت الله فلاحتی همچنین نقش دستگاه قضا را در اجرای عدالت و برخورد قاطع با متخلفان قابل توجه دانست و با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده در راستای معرفی و برخورد با تعدادی از اخلالگران بازار و مفسدان اقتصادی تصریح کرد: از دستگاه قضایی انتظار می روند این روند را با جدیت و سرعت بیشتری تداوم بخشد تا هیچ مفسدی برای جولان در عرصه‌های های فساد و باند بازی احساس امنیت نکند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته، چهارم آبان ماه سالروز اعتراض امام راحل به قانون کاپیتولاسیون و تلاش برای لغو آن را نقطه ی عطفی در حفظ استقلال ملت بزرگ ایران دانست و نقش ابعاد سیاسی و مذهبی نهضت امام از سال 42 تا 57 را در احیای هویت اصیل اسلامی و تاریخی مردم این سرزمین حیاتی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/اص

خطبه های نماز جمعه  رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نسبت به فعالیت جریان مرموزی هشدار داد که در سال‌های اخیر نه تنها درصدد حذف اندیشه‌های امام بوده، بلکه سعی داشته تصاویر متعلق به ایشان را نیز از ادارات و نهادهای دولتی حذف کند. 

به گزارش جماران، جواد امام به «صبح ما» گفت: به‌طور کلی، پروژه امام‌زدایی سالهاست که کلید خورده است و نشانه‌هایش را می‌توان در کنار گذاشتن مردم از اداره امور یا اختلال در انتخابات آزاد دانست. 

این فعال سیاسی تأکید کرد: جایگزین کردن تئوری آقای مصباح یزدی به جای اندیشه‌های بنیانگذار نظام، کار را برای بسیاری از صاحبان قدرت آسان کرده است، زیرا از نگاه آنها مردم، حق و نقشی در اداره کشور ندارند و این یعنی حرکت برخلاف آرمان جمهوریت.

وی در پاسخ به اینکه مسئولین از حذف تصاویر امام و جایگزینی آن با تصویر رئیس جمهور چه هدفی را دنبال می‌کنند، گفت: علت این نوع اقدامات را باید در رفتارهای زشتی جست و جو کرد که بوی قدرت‌طلبی و انحصار می‌دهند. شما ببینید اگر با درشت‌گویی‌های یک معمم درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام که خاتم پیغمبران را گوشت تلخ خطاب کرد، برخورد می‌شد، یک عده نیز که تمام موقعیت امروزشان مدیون کار بزرگ امام است، به خود اجازه نمی‌دادند تصویر ایشان را حذف کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در تحلیل تازه‌ترین اقدام، یعنی تغییر نام خیابان یادگار امام دماوند و جایگزین کردن نام مرحوم عسگراولادی به جای آن افزود: آنچه دارد به مردم مخابره می‌شود، این است که نیازی به نام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیست و گویا قرار است هر چیزی که منتسب به امام است، به مرور زمان کنار گذاشته شود. از تصاویر امام گرفته تا تابلوی خیابان‌ها به نام ایشان، به تدریج در حال حذف شدن هستند تا ماهیت افراد مستقر در قدرت، بیشتر از گذشته نمایان شود.

جواد امام در پایان، با اشاره به تفاوت‌های اندیشه‌ای امام با آنچه امروز وجود دارد، اظهار داشت: امام هیچ‌گاه، حکومت بر مردم را بدون مشارکت آنها جایز نمی‌دانست و همواره به کارگزاران نظام تشر می‌زد که مبادا در تصمیم‌گیری‌های خود، مردم را لحاظ نکنند. اسلام مدنظر ایشان هم، رحمانی بود، اما متأسفانه اسلامی که امروز از سوی مدعیان حذف نام امام ترویج می‌شود، شباهت زیادی به اسلام طالبانی دارد.

دیگر خبرها

  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت