Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به اینکه زیارت اربعین امام حسین (ع) یکی از ویژگی‌های ایمان است، گفت: در روایات آمده است که اگر موفق به زیارت ما نشدید، به زیارت فرزندانمان بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل اجتماع بزرگ در روز اربعین حسینی در حرم شاهچراغ (ع)، افزود: شکل دادن همایش عظیم دلباختگان امام حسین (ع) و بازماندگان از اربعین به دشمن نشان می‌دهد که ما همیشه با اهل بیت هستیم.

آیت الله دژکام با اشاره به حضور ۲ میلیون ایرانی که به کربلا رفتند، ادامه داد: این دو میلیون نمایندگان یک ملت ۸۰ میلیونی هستند تا به دشمن نشان دهند که ملت ما با اهل بیت همراه است تا زمانی که منتقم خون امام حسین (ع) بیاید.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به تبلیغات دشمن برای منصرف کردن مردم از زیارت اربعین، بیان کرد: امسال چقدر تبلیغ کردند که وضع اقتصادی بهم ریخته است و کسی به زیارت نمی‌رود، در صورتی که نمی‌دانند عاشقان امام حسین (ع) با این مسائل کنار نمی‌کشند و دشمن با این تبلیغات احمق بودن خودشان را به نمایش گذاشتند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ما با فشار اقتصادی از امام حسین (ع) جدا نمی‌شویم، تصریح کرد: از ۴۰ کشور بدون سازوکار‌های سیاسی در اربعین به زیارت امام حسین (ع) می‌روند و ما هم که از این سفر بازماندیم این عظمت را در اینجا به نمایش می‌گذاریم.

آیت الله دژکام در خطبه‌های دوم نماز جمعه به فراخوان مقام معظم رهبری برای تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در یک فراخوان عمومی نخبگان و فرهیختگان کشور را به بحث و بررسی این الگو فراخواندند تا همه مردم در تدوین این الگو به نوعی سهیم باشند و در زمان اجرای آن همفکری، همدلی و هم‌افزایی بیشتری شکل بگیرد.

وی با طرح این سوال که چرا رهبری این موضوع را به صورت عمومی مطرح کردند، افزود: برنامه‌های زیادی از ابتدای انقلاب تاکنون شکل گرفته و ابلاغ شده است که در برخی از جهات موفق بودیم، اما در برخی از جهات هم اهداف محقق نشده است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: بررسی علل عدم تحقق این اهداف نشان می‌دهد که کسانی که باید اجرا می‌کردند و مردمی که باید مطالبه می‌کردند، حواسشان نبوده است و علت این کوتاهی همیشه لجبازی نیست، ولی عدم آگاهی است.

وی با بیان اینکه در این فراخوان دانشگاهیان، حوزویان، دولت و مجلس به بحث و بررسی الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت دعوت شدند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که به وضعیت فعلی نگاه نکنید. این فرمایش ایشان برای این است که باید برای آینده این ملت فکر شود.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: براساس فرمایش رهبری دولت و مجلس باید بدون ملاحظات سیاسی لحظه‌ای و فعلی به دنبال ارائه برنامه باشند نه اینکه فکر کنند ما که ۲ سال بیشتر نیستیم.

وی بیان کرد: کسانی که می‌خواهند در بررسی الگوی پیشرفت سهمی داشته باشند، باید ویژگی‌هایی داشته باشند تا هم انقلابی باشند، هم انقلابی بمانند و مسیر ایرانی اسلامی را ترسیم کنند.

دژکام اظهار کرد: نخست ویژگی این است که وجود دشمن را مسلم بداند، برخی از روشنفکران می‌گویند دشمن نیست. این افراد بصیرت ندارند و در باطن وجودشان نیز قرآن را قبول ندارند چراکه در قرآن به صراحت از وجود دشمن سخن گفته شده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دومین ویژگی اعتماد به نفس وتوکل بر خدا است. برخی می‌گویند دشمن است، اما دستشان می‌لرزد. با وجود کم دلی، بی‌عرضگی و نداشتن توکل معلوم است که نمی‌توان کار انقلابی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بزدل‌ها نمی‌توانند کار انقلاب را پیش ببرند، گفت: ویژگی دیگر این است که نسبت به دشمن و تهاجمات آن غافل نشویم باید شبانه روز دشمن را رصد کرد. دشمن در حال رصد و بررسی است و اگر ما ندانیم در چه وضعی هستیم مشکل درست می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ویژگی دیگر این است که باید نسبت به واقعیت جهان و آنچه در حال رخ دادن است، آگاهی داشته باشیم. اگر این آگاهی باشد می‌دانیم که قصد و هدف دشمن چیست و از همان نقطه می‌توانیم دفاع کنیم.
انتهای پیام/ر

تشکیل اجتماع اربعینیان حسینی در حرم شاهچراغ (ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه اربعین 97 ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد