Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر ضمن تشکر از رسانه های ورزشی برای  همراهی و همکاری در بوجود آوردن آرامش فعلی ورزش کشور گفت: موفقیت های بدست آمده در سال ۹۷ نتیجه همکاری گروهی وزارتخانه، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها، رسانه ها و همه دلسوزان ورزش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید تلاش کنیم که با همکاری یکدیگر مشکلات موجود را حل کنیم و برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نحوه عملکرد تمام فدراسیونها و ارزیابی عملکرد آنها گفت: در خصوص فدراسیونهای ورزشی وعملکرد مدیران،  ما با هیچ کسی رو در بایستی و تعارف نداریم،  هرچند  ملاحظاتی با برخی از فدراسیونها خواهیم داشت مخصوصا مدیریت هایی که تازه بر سرکار آمده اند. به هر حال اینکه انتظار داشته باشیم آنها رکود دو، سه دهه گذشته  را در این چند ماه رفع کنند خیلی فنی و نگاه حرفه ای نیست. 

وی در خصوص اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان بر رعایت قانون تاکید کرد و اظهارداشت: دراین خصوص هیج مشکلی در وزارت ورزش وجوانان وجود ندارد. این وزارتخانه یک دستگاه اجرایی و ملزم به اجرای قانون است. موظف هستیم  تمامی قوانین مصوب عالی ترین نهادهای قانون گذاری کشور را اجرا کنیم.

سلطانی فر با تاکید براینکه تماس های برخی از فدراسیون ها با فدراسیون های بین المللی تاثیری در اجرای قانون مجلس در کشور ندارد، گفت: فدراسیونهای جهانی احترام ویژه برای قوانین داخلی کشورها قائل هستند و این نکته را  خط قرمز خود می دانند. آنها معتقدند، قانونی که توسط نهادهای قانونگذار کشورها به تصویب می رسد، لازم الاجراست  و تمامی فدراسیونها جهانی و محافل بین المللی اجرای این قوانین را محترم می شمارند.

وی به نشست های صالحی امیری در حاشیه بازی های المپیک جوانان در آرژانتین اشاره کرد و اظهارداشت: رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان  نیز توضیحات لازم را دراین خصوص  به مقامات جهانی و المپیکی داده اند.

وزیر ورزش وجوانان درباره دیدارش با سفرای بلاروس و جمهوری آذربایجان گفت: من فکر میکنم  بازی  های تدارکاتی فرصت مغتنمی برای تیم ملی است. هر دو سفیر از پیشنهاد ما  استقبال کردند. به هر حال تازمان باقی مانده به این مسابقه برنامه هایی را برای بازی های تدارکاتی پیش بینی کرده ایم از جمله بازی با کشور قطر. 
 
سلطانی فر در مورد بازسازی استادیوم آزادی توضیح داد و گفت: با وجود عدم رسیدگی در سالهای گذشته، مساله بازسازی این ورزشگاه ملی ازچند ماه گذشته آغاز شد و مدیر عامل شرکت توسعه مامور اجرای آن است. ضمن اینکه شخصا روند بازسازی  واقدامات  صورت گرفته را پیگیری می کنم.

وی تاکید کرد که ورزشگاه آزادی سرمایه ملی ماست و  بخشهای مختلف  آن در دست مرمت وبازسازی است. انشاالله برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می شود. 


سلطانی فر بااشاره به توانمندی بانوان در عرصه های  مدیریتی، از انتصاب بانوان در بخش های  مدیریتی مجموعه ورزش ابراز رضایت کرد و گفت: دو معاونین خانم ما  انصافا دلسوز و پیگیر هستند و برای اولین  بار  با انتصاب مدیر کل زن در گیلان یک وزارتخانه یک خانم را برای مسیولیت دو بخش ورزش وجوانان  منصوب کرد.

وی همچنین توصیه های دکترروحانی رئیس جمهوری  مبنی بر استفاده از مدیران جوان را مورد توجه قرار داد وافزود: هم اکنون ۹ مدیر از مدیران کل ورزش وجوانان زیر چهل سال هستند.

وزیر ورزش وجوانان تاکید کرد:  نسل مدیران  در ورزش در حال تغییر هستند واین موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار دارد. تا پایان  هفته آینده مدیران ورزشی که موضوع بازنشستگی شامل حال شان می شود، مورد تکریم قرار می گیرند و مدیران جوانان جایگزین آنها خواهد شد. 

سلطانی فر با  مهم خواندن بازی های المپیک و پارالمپیک  یادآور شد: ستاد عالی بازی ها تشکیل شده است و با همگرایی که با کمیته ملی المپیک داریم پیگیر رشته ها ی ورزشی  هستیم که می توانند در این رویداد مهم حضور و مدال آوری داشته باشند. برروی رشته ها ورزشکاران وتیم های مدال آور  که شانس کسب سهیمه المپیک را دارند متمرکز شده ایم.

وی ادامه داد: درالمپیک های قبلی تنها در چند رشته می توانستیم کسب مدال کنیم. با بررسی هایی که انجام دادیم می توانیم در رشته ای مثل صخره نوردی ، شمشیر بازی دومیدانی و ...  شانس ایستادن برروی سکوی را داشته باشیم.

وزیر ورزش وجوانان  با اشاره به اهمیت موضوع کانون هواداری و ساماندهی این مهم گفت: انشاالله با کمک سفارت ایران در ژاپن این موضوع را برای بازی های  المپیک ۲۰۲۰   پیگیری  می‌کنیم. امیدواریم با گسترده تر کردن روابطمان بتوانیم در کنار ورزشکاران مان در توکیو گروهی هوادار ومشوق هم داشته باشیم .


وزیر ورزش همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در شرایطی که خیلی ها فکر می کردند کشور به مشکل برخورده است با هوشمندی الگوی ایرانی  اسلامی و چشم اندازه پنجاه ساله را بیان کردند و فرمودند ما این را به بحث خواهیم گذاشت واین تدبیر یک خردمندی وبینش سیاسی بود. این بیانات  بسیار معنا دار بود و پاسخ محکم و قاطعی به دشمنانی است که مدعی وجود بن بست در فضای کشور هستند و معتقدم فرمایشات رهبر انقلاب بیانگر استحکـام انقلاب است.

سلطانی فر گفت: کشور ما همدلی وهماهنگی می خواهد. من فکر می کنم برای اینکه به سمت ثبات و آرامش  حرکت کنیم باید از تمامی ظرفیتها استفاده کنیم  و تلاش کنیم مفاهیم امید بخش بخصوص در ورزش را بیشتر برجسته کنیم.

کد خبر 4441915 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: لیگ قهرمانان فوتبال آسیا مسعود سلطانی فر ورزشگاه آزادی اربعین ۹۷ تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران مسابقات قهرمانی جهان لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد السد قطر تیم ملی فوتبال ایران مجارستان تیم فوتبال السد قطر والیبال نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برانکو ایوانکوویچ تیم فوتبال سپاهان اصفهان المپیک جوانان 2018 آرژانتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»

  در این راستا، توماس فریدمن، تحلیلگر و یادداشت‌نویس نیویورک‌تایمز چندی پیش نوشته بود، اسرائیل ناگزیر است بین رفح و ریاض یکی را برگزیند. به این معنی که یا باید به رفح حمله کند و از امتیازات صلح ابراهیم صرف‌نظر کند و در افکار جهانی منزوی‌تر شود، یا این‌که با خروج از غزه و سپردن آن به یک نیروی بین‌المللی، روند عادی‌سازی با ریاض و سایر ملت‌های عرب را در پیش گیرد. البته بلینکن توافق عربستان و اسرائیل را منوط به مقدماتی از جمله پایان‌یافتن جنگ غزه و روند تشکیل کشور مستقل فلسطینی دانسته است اما به نظر می‌رسد اعلام این موضوع در بحبوحه جنگ غزه و ناکامی تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس متضمن پیام‌های خاصی به اطراف مختلف است.
اما چرا آمریکا در شرایط کنونی و در بحبوحه جنگ غزه طرح صلح ابراهیم را مطرح کرده است؟
آنچه مربوط به اسرائیل می‌شود، ظاهرا واشنگتن قصد دارد با نوعی تهدید و تطمیع، اسرائیل را از ادامه نبرد غزه و حمله به رفح بازدارد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اختلاف بین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه تشدید شده و به رغم آن‌که بایدن در جریان گفت‌وگوی خود با نتانیاهو بر تعهد آهنین آمریکا نسبت به اسرائیل تاکید کرده اما همچنین گفته است در جریان حمله به رفح از این رژیم حمایت نخواهد کرد. 
افزایش اعتراضات داخلی آمریکا علیه جنگ غزه به‌ویژه از سوی دانشجویان که از دانشگاه کلمبیای نیویورک آغاز شده و به سایر دانشگاه‌های این کشور و جهان در حال سرایت است، از جمله عواملی است که دولت آمریکا را در ادامه حمایت از اسرائیل در تنگنا قرار داده است. در هر حال روند عادی‌سازی برای رژیم صهیونیستی همچنان دارای موضوعیت و جذابیت است و حتی دولت نتانیاهو به‌عنوان افراطی‌ترین دولت تاریخ این رژیم از ابتدا اعلام کرده بود که یکی از اولویت‌های سیاست خارجه‌اش در سطح منطقه عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی است. عادی‌سازی روابط خصوصا با عربستان برای اسرائیل مزایای زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن منزوی‌شدن جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در منطقه محسوب می‌شود. در واقع اسرائیل با هدایت و اشراف آمریکا قصد دارد از طریق پیوستن عربستان سعودی به روند سازش، به اختلاف بین محور مقاومت و جریان‌سازی در منطقه دامن زده و به زعم خود امنیت و مشروعیت خود را تثبیت کند.

 انتظارات آمریکا از عربستان
اما درباره عربستان باید گفت آمریکا قصد دارد از طریق ارائه امتیازاتی مانند پیمان دفاعی بین واشنگتن ـــ ریاض، این کشور را به سمت عادی‌سازی با تل‌آویو سوق دهد و در مقابل از این کشور انتظار دارد در مهار جریان مقاومت و از جمله حماس سهیم بوده و از طریق دیپلماسی با سایر کشور‌های میانجی مانند مصر در متقاعد کردن حماس نسبت به شرایط آتش‌بس تلاش کند. پیام این امر به سایر اطراف خصوصا محور مقاومت نیز این است که روند سازش در منطقه یک روند جدی است و حتی می‌توان آن را در شرایط جنگ و بحران مطرح کرد؛ سرانجام با پیوستن عربستان سعودی به‌عنوان قطب جهان عرب به قطار صلح، گروه‌های مقاومت تضعیف شده و همانند گذشته قادر به مقابله و نبرد با رژیم صهیونیستی نخواهند بود.
محافل آمریکایی بر این باورند که پیشرفت در میانجیگری برای توافق سازش میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی یکی از انگیزه‌های حملات غافلگیرکننده حماس در هفتم اکتبر سال گذشته علیه رژیم صهیونیستی بوده و به همین دلیل باید این روند را دوباره فعال کرد. البته این‌که آیا در کوتاه‌مدت پیمان سازش بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی امضا خواهد شد؟ جای تردید وجود دارد؛ به‌ویژه آن‌که مقدمات یا پیش‌شرط‌های آمریکا از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطین و نیز آتش‌بس جنگ غزه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در واقع دولت کنونی اسرائیل اساسا دولت مستقل فلسطین را در اراضی ۱۹۶۷ به رسمیت نمی‌شناسد و از طرفی نتانیاهو نسبت به ادامه جنگ و حمله به رفح اصرار زیادی نشان می‌دهد. در مجموع باید گفت آمریکا با توجه به حساسیت شرایط داخلی شامل اعتراضات گسترده و نیز نزدیکی به موعد انتخابات ریاست‌جمهوری، سعی دارد به هر نحوی به جنگ غزه پایان دهد و به همین دلیل با دولت نتانیاهو دچار تنش شده است. طرح مجدد صلح ابراهیم در شرایط کنونی حاکی از تلاش وزارت خارجه آمریکا در منطقه به مثابه انداختن تیر در تاریکی است تا حداقل وجهه این ابرقدرت جهانی را نزد افکار عمومی و در مدیریت بحران تا حدی ترمیم کند.

دیگر خبرها

  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • انگیزه ستاره بایرن: بازی با رئال فینال است!
  • پلی به گذشته - صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل چلسی (2005/5/3) / فیلم
  • امید اول بارسلونا در جهنم زرد غیب شد!
  • یک احتمال جدی: حضور تیبو کورتوا در ترکیب رئال مادرید برای فینال احتمالی لیگ قهرمانان اروپا
  • واحدی: هنوز چیزی تمام نشده/ آماده فینال سوم می‌شویم
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • خلاصه بازی دورتموند و پاری سن ژرمن + فیلم
  • ژابی آلونسو: تشنه قهرمانی در اروپاییم!
  • ژابی آلونسو: شکست فصل گذشته مقابل رم دردناک بود؛ از آن بازی درس گرفتیم