Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@04:46:08 GMT

ارتقاء بهره وری منوط به حل مساله اقتصاد آب

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۶۸۷۶

ارتقاء بهره وری منوط به حل مساله اقتصاد آب

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد حاج رسولی ها اظهار داشت: 11 سال است که با وقوع خشکسالی در کشور مواجه هستیم، در این مدت بارندگی‌ها در کشورمان به زیر نرمال رسیده و از 250 میلیمتر در دوره های گذشته به 200 میلی متر کاهش یافته است.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های نامنظم شورای عالی آب از ابتدای تشکیل تا سال 92، افزود: این امر سبب شد تا رهبر معظم انقلاب بر رفع این کاستی تاکید داشته باشند که در همین راستا از سال 92 تاکنون شاهد برگزاری نشست‌های متعددی در این زمینه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تعداد طرح‌ها و عدم توجه به اولویت بندی طرح‌های آبی کشور را از چالش‌های اصلی این حوزه دانست و تصریح کرد: دیپلماسی آب، مدیریت آب های مرزی و کلنگ زنی تعداد بی شماری از طرح‌های انتقال آب از دیگر چالش‌های حوزه آب است که در این راستا مقرر شد تا بر اساس اهمیت، اولویت بندی و تکمیل شوند.
حاج رسولی‌ها به احداث 172 سد مخزنی در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد، 19 سد پیش از انقلاب و مابقی آن بعد از انقلاب به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی از این تعداد سد بهره برداری شده در کشور 54 مورد در هفت سال گذشته تکمیل و بهره برداری شده است.

تا زمانیکه مساله اقتصاد آب را حل نکنیم بحث بهره وری ارتقا نخواهد یافت

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: تا زمانیکه مساله اقتصاد آب را حل نکنیم بحث بهره وری ارتقا نخواهد یافت، این در حالی است که در بخش کشاورزی هم این وضعیت بدتر بوده و ساماندهی خاصی در این حوزه صورت نمی‌گیرد.
حاج رسولی‌ها با اشاره به تاکیدهای استاندار ایلام مبنی بر تکمیل طرح‌های آبرسانی در این استان گفت: تکمیل این طرح‌ها برای تامین آب شرب شهرها و روستاها به یک صدایی در استان نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: تا سال 80 در استان ایلام دو سد مورد بهره‌برداری وجود داشت که در این مدت کوتاه دو سد دیگر نیز به سدهای استان اضافه شد و تا پایان سال جاری تلاش می‌شود دو سد دیگر نیز تکمیل و به پروژه‌های استان اضافه می‌شود.
وی همچنین به پروژه های حوزه سدسازی مرز در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در این حوزه چهار پروژه بزرگ در دست اجراست که تاکنون اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به طرح جامع شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با اجرایی کردن این اقدام روش‌های تامین آب با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

169 / 156 اقتصاد آب مدیریت منابع آب بارندگی بهره وری شورای عالی آب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اقتصاد آب مدیریت منابع آب بارندگی بهره وری شورای عالی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۹ افراد باید محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اظهار کنند بر این اساس این سامانه امکانی را فراهم کرده که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاعات سکونت خود را ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در همین قانون قید شده که اگر فردی محل سکونت خود را اعلام نکرد از دریافت برخی خدمات از جمله خدمات بانکی محروم شود یعنی اگر بناست خدمت بانکی ارائه دهیم بایستی محل سکونت و اظهار محل سکونت فرد در سامانه املاک و اسکان را مد نظر قرار دهیم.

نادعلی‌زاده افزود: در بانک مرکزی بناست به شکل پایلوت در خصوص دست چک این موضوع بررسی لحاظ شود یعنی هنگامی که مشتری مراجعه و می‌خواهد دست چک دریافت کند اطلاعات آن در سامانه املاک و اسکان بررسی که خود اظهار کرده است یا خیر؟ حالا با نظر داشت این موضوع دست چک به فرد اعطا خواهد شد این طرحی است که به شکل پایلوت پیگیری می‌شود و در گام‌های بعدی هم می‌تواند سایر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب هم محدودتر شود.

او در نهایت می‌گوید: اجرای این طرح خیلی زمان دوری نخواهد بود باید از لحاظ زیرساختی یکسری اقدامات فنی صورت گیرد و این اقدامات فنی تکمیل شود تا بتوانیم کار را اجرایی کنیم در وحله نخست سیستم بانکی باید بتواند با سامانه املاک و اسکان ارتباط بگیرد که ما زیرساخت‌های مربوطه را آماده کردیم و منتظر هستیم اطلاعات به ما تحویل داده شود تا گام اجرایی برداشته شود ولی در نهایت در برنامه‌های بانک مرکزی است که این موضوع در فصل بهار اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد