Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر آب 2 چشمه خارج از شبکه آبرسانی این روستا آلوده شده و به دلیل فعالیت باکتری «شیگلا»، تعدادی از روستاییان به ویژه کودکان دچار بیماری شده بودند.
وی اضافه کرد: تیم های درمانی و بهداشتی به محض اطلاع از بروز بیماری و اعزام بیماران به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در منطقه مستقر شدند و اقدامات پیشگیرانه و درمانی به سرعت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تا صبح امروز 158 نفر به مرکز درمانی مهاباد مراجعه کردند که از این تعداد 60 نفر بستری و بقیه با درمان های سرپایی مرخص شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر تیم های مستقر درمانی و پزشک عمومی حاضر در منطقه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این روستا مستقر است و اقدامات بهداشتی با دقت رصد می شود.
دکتر آقازاده گفت: طبق گزارش های دریافتی، مراجعه بیماران به بیمارستان متوقف شده و بیماران حاضر نیز به دقت تحت معاینه و مداوا قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه دوره نهفتگی /کمون/ بیماری «شیگلا» پنج تا هفت روز بوده و به صورت فرد به فرد نیز قابل انتقال است، افزود: رعایت نکات بهداشتی می تواند این بیماری را در سریع ترین زمان ممکن ریشه کن کند.
وی از آبرسانی به این روستا با تانکر در راستای استفاده نکردن روستاییان از آب چشمه خبر داد و اضافه کرد: چشمه ها و چاه های آبرسانی این روستا مسدود و کلرزنی شده و شبکه آبرسانی این روستا به طور کامل شست و شو می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تاکید کرد: در راستای درمان بیماران و تامین مواد دارویی برای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد نیز دستورهای لازم صادر شده و هیچ مشکلی در خصوص درمان بیماران وجود ندارد.
آقازاده اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسوولان و اطلاع رسانی مناسب رسانه ها، شایعه پراکنی ها در خصوص این حادثه کمتر شود.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر تعداد زیادی از ساکنان این روستا با علایم مسمومیت به بیمارستان مهاباد مراجعه کردند و تعدادی از آنان نیز بستری شدند.
8137/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان غربی امام خمینی پزشک دانشگاه علوم پزشکی درمان راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود

شهردار کمالشهر با اشاره به اهمیت توسعه فضای درمانی در سطح شهر گفت: با توجه به جمعیت موجود یک بیمارستان جدید در این شهر احداث می‌شود.

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به اینکه ارتقاd سرانه‌های شهری با توجه به توسعه شهر و افزایش جمعیت به صورت ویژه در دستور کار است، اظهار کرد: در این راستا نقاط ضعف و کمبودهای شهری شناسایی و برنامه‌ریزی در راستای بهبود شرایط صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از جمله چالش‌های موجود در کمالشهر کمبود سرانه درمانی است، افزود: با گروهی از سرمایه گذاران نشست برگزار شد تا در راستای تأمین زمین و تکمیل تجهیزات یک بیمارستان جدید اقدام کنیم.

شهردار کمالشهر از افزایش سرانه درمانی با احداث یک باب (بیمارستان) دیگر در کمالشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره‌برداری پروژه‌های مختلف شهرداری همچون جهشی چشمگیر، شهر را به سمت آبادانی و پیشرفت می‌برد.

اسدی با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذار به عنوان بازوی توانمند آبادانی شهر، اضافه کرد: به دلیل محدودیت بودجه شهرداری، لزوم مشارکت سرمایه‌گذاران بسیار محسوس و قابل اهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: این نشست دارای ابعاد مثبت از جمله ثبت سند قطعی ملک ۱۷ هزار متری واقع در ابتدای خرمدشت بود که می‌تواند منتج به احداث و افتتاح پارک بزرگ خرمدشت شود.

شهردار کمالشهر با تاکید بر احداث یک باب بیمارستان در شهر گفت: در نظر است با هدف بهبود و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات درمانی در شهر و افزایش سرانه درمان، بیمارستانی با احداث و افتتاح شود.

اسدی در خصوص موقعیت جغرافیایی این واحد بیمارستانی، اضافه کرد: محل این بیمارستان در انتهای پارکینگ بوستان ابتدای خرمدشت و در بلوار پیام است.

کد خبر 750988

دیگر خبرها

  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد