Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@00:27:45 GMT

فیل‌ها ریاضیات یاد می‌گیرند!

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۶۹۴۰

فیل‌ها ریاضیات یاد می‌گیرند!

رکنا: محققان متوجه شده اند فیل های آسیایی می توانند ریاضی بیاموزند!

به گزارش رکنا، محققان در توکیو به یک ماده فیل ۱۴ ساله به نام اوتای آموختند از یک نمایشگر عظیم استفاده کند. در این نمایشگر مسائل ریاضی نمایش داده می شد.اوتای توانست با خرطوم خود به تصاویری در نمایشگر اشاره کند که حاوی بیشترین آیتم ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این پژوهش آمده است: قابلیت شناسایی اعداد در فیل های آسیایی بسیار متفاوت از حیوانات دیگر است. ما به ۳ فیل آسیایی استفاده از نمایشگر لمسی را آموزش دادیم و یکی از آنها کار با دستگاه را به طور موفقیت آمیز آموخت.

این پژوهش نخستین گواه از آن است که حیوانات نیز قابلیت های شناختی دارند.

نرخ موفقیت اوتای در این آزمایش ۶۶.۸ بود. توانایی او برای اشاره به شکل با بیشترین میوه تحت تاثیر شکل یا فاصله اشیا با یکدیگر قرار نگرفت.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تصاویر دردناک از وضعیت وخیم ایرانی ها در مرز صربستان و کرواسی ! آتش سوزی یک خانه به خاطر عنکبوت سیاه +عکس دختر دانشجو در خانه مجردی اش سلاخی شد+عکس قاتل زیبایی پوست را بشناسید اکسیر جوانی برای طول عمر بیشتر مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بار دیگر دست دولت در جیب مردم / روحانی هم بنزین را گران می کند جسد تکه تکه شده نوزاد ناخواسته در ساک ورزشی زن جوان + عکس فیلم لحظه بلعیده شدن دو زن در خیابان + تصویر تجاوز وحشیانه به 9 زن توسط شیطان صفتی با ریش نارنجی +عکس ترفندهایی برای روشن کردن پوست دست و پا مرگ هانیه و فاطمه در اهواز مرموز است! / کالبد شکافی فاش می کند! +عکس همخوابی شیطانی ستاره فوتبال با دختر 12 ساله داخل ماشین +عکس نجات پسربچه از چنگال راننده شیطان صفت + فیلم ضرب و شتم زن جوان توسط مرد شیطان صفت در خیابان خلوت + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه موفقیت نمایشگر نمایشگر لمسی فیل موفقیت نمایش عکس فیلم ایران دختر من دستگیر شد دوست پسر پدر قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، در این بازی موعود بنیادی‌فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم‌ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902695

دیگر خبرها

  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد