Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله طباطبایی نژاد در مورد مرگ خاشقچی گفت: بفهمید که خدا در کمین آن هایی است که خدعه و حیله می کنند، شیطان طوری برای آن ها برنامه ریزی می کند که آبروی کسانی که تهمت می زنند و خدعه می کنند برود مثل محمد بن سلمان که دستش در مرگ این روزنامه نگار رو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: امام باقر علیه السلام فرمودند خداوند انسان های با تقوا را از جایی که عقلشان نمی رسد هدایت می کند و کوری او را هم جبران می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دستورالعمل های اسلام این است که حق نداریم کاری کنیم که خفت ما در آن باشد چرا که خداوند همه امور را به خود مومن واگذار کرده است اما حق ندارد خود را ذلیل کند و اهل بیت فرمودند کسی که به اختیار خودش خود را در ذلت قرار بدهد از ما نیست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در تمامی مقاتل آمده که امام حسین(ع) و یارانش عزت خود را حفظ کرده اند به طوری که در شب عاشورا هم به پیروانشان فرمودند ما بین زندگی با ذلت و مرگ با عزت قرار گرفته ایم و از این رو بود که همه یاران سیدالشهدا آماده جنگ بودند چون یک لحظه زندگی با ایشان را با هیچ چیز عوض نمی کردند.

وی افزود: امام حسین (ع) فرمودند اگر شکست بخورید حیاتتان مرگ است و مرگ با پیروزی زتدگی است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: حضرت زینب به یزید فرمود تو حکومت ما را غصب کرده ای فکر کرده ای به جایی رسیده ای در حالی که عذاب دردناکی در انتظار توست که این سخنان و دیگر فرمایشات ایشان در حضور یزید و ابن زیاد نشانه سربلندی و عزت است.

وی اضافه کرد: امروز افشاگری امام در مورد قانون کاپیتالاسیون است که برای سخنرانی ایشان درمنزلشان و کوچه های اطراف جمع شدند و ایشان فرمودند با این قانون، ایران را ذلیل کردند به طوری که اگر یک ایرانی سگ آمریکایی را زیر بگیرد محاکمه می شود ولی اگر یک آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد در ایران دادگاهی نمی شود که متأسفانه این قانون امروز در کشورهایی مثل ژاپن هم وجود دارد اما با انقلاب اسلامی این قانون در ایران برداشته شد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: حسین (ع) از دوران نوزاد هم مورد سفارش پیامبر اکرم(ص) بوده است و حرارت شهادت ایشان تا روز قیامت خاموش نمی شود.

وی ادامه داد: امام صادق می فرمایند خدایا تو به آنهایی که صورت خود را به ضریح امام حسین می گذارند رحم کن و ادامه می دهند هر کس روز عاشورا بگوید امروز برای امام حسین (ع) کار نمی کنم خدا خیر دنیا و آخرت را نصیب او می کند اینگونه است که مانور عظیم اربعین تأثیر بسیار زیادی  در رسانه های دنیا دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در مورد مرگ خاشقچی گفت: بفهمید که خدا در کمین آنهایی است که خدعه و حیله می کنند، شیطان طوری برای آنها برنامه ریزی می کند که آبروی کسانی که تهمت می زنند و خدعه می کنند برود مثل محمد بن سلمان که دستش در مرگ این روزنامه نگار رو شد.

وی افزود: کینه دورزی و آبروریزی ظلم است اما خدا سریع تاوان آن ها نمی گیرد بلکه تا وقت مشخصی آن را عقب می اندازد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بن سلمان چون به دنبال آبروریزی ایران بود و می گفت ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند اینطور آبروی خودش در دنیا رفت چرا که کسی که اسیر طمع و مال دنیا است اینطور ضعیف می شود.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ مگر کیست که از او بترسیم چرا که او هم مثل فرعون است که در دریای ظلمت خود غرق شد.

بن سلمان آبروی خود را با قتل خاشقچی برد

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های این هفته نماز جنعه شاهین شهر، با اشاره به سالروز اربعین حسینی در بیستم ماه صفر، زیارت اربعین را یکی از علائم مؤمن دانست و اظهار کرد: اربعین استمرار عاشورا است و اولین زائر اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین جابر ابن عبدالله انصاری است.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه امام حسین(ع) ویژگی های خاصی نسبت به سایر ائمه اطهار(ع) دارند، ابراز کرد: شیخ جعفر شوشتری در کتاب«خصائص الحسینیه» این خصائص را آورده است، یکی از این ویژگی ها شفا در تربت و برآورده شده حاجات و دعاها در زیر قبه حضرت(ع) است، اربعین هم از ویژگی های خاص اباعبدالله(ع) به شمار می رود.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره محرم و صفر و آثار بزرگ آن در حفظ اسلام، تصریح کرد: به راستی که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و ما هر سال بیشتر این حقیقت را درک می کنیم.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه می توان از سه زاویه فردی، اجتماعی و فرهنگی و تمدنی به اربعین نگاه کرد، گفت: جنبه اجتماعی و فرهنگی اربعین بسیار مهم است و امسال بین 25 تا 30 میلیون نفر جمعیت از کشورها و ادیان و مذاهب و نژادهای مختلف برای زیارت اباعبدالله(ع) حرکت کرده اند که بی شک بزرگترین اجتماع جهانی به شمار می رود.

وی نگاه کردن به اربعین حسینی(ع) از زاویه تمدن اسلامی را مهمترین بعد قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: جمع شدن مسلمانان تحت نام امام حسین(ع) و زیارت ایشان در کنار یکدیگر و محبت کردن به یکدیگر و گذشتن از مال برای خدمت به زوار، پدیده ای است که نظیر ندارد و قلوب مؤمنین از کشورهای مختلف را با یکدیگر متحد و منسجم می کند و آن ها را به حرکت در می آورد. ‏

حجت الاسلام ملکیان، با اشار به سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی(ره) و شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره این شهید نوجوان بزرگوار فرمودند که رهبر ما همان نوجوان سیزده ساله ای است که نارنجک به کمر خود می بندد و به زیر تانک می رود.

بسیج دانش آموزی از بسیج دانشجویی و اساتید مهمتر است

امام جمعه شاهین شهر، با تأکید بر بزرگداشت بیشتر روز نوجوان و اهمیت بیشتر بر روی بسیج دانش آموزی، ابراز کرد: سپاه پاسداران می بایست اهتمام بیشتری در زمینه بسیج دانش آموزی به خرج دهد، چرا که بسیج دانش آموزی از آن جهت که ریشه ای است و بنیه اخلاقی و فکری افراد را می سازد از بسیج دانشجویی و اساتید خیلی مهم تر است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با خون خود امنیت را در عراق و سوریه برقرار کردند و زمینه زیارت امن و سلامت اربعین را فراهم کردند، تصریح کرد: اگر فداکاری مدافعان حرم نبود، امروز هم مانند دوران خلفای عباسی که قبر مطهر امام حسین(ع) را تخریب کردند، قطعاً دشمنان و تکفیری ها می خواستند همه حرم ائمه اطهار(ع) را از بین ببرند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به رسوایی قتل خاشقچی با توجه به فعالیت فعالان فضای مجازی در جامعه بین الملل، اظهار کرد: امروز آمریکایی ها به راحتی هم پول عربستان سعودی را می گیرند و هم از طرف دیگر آن ها را تحقیر و تهدید می کنند و این نشان از تقاص سعودی ها درباره ریختن خون های بیشمار مردم بی گناه یمن دارد و پادشاه و ولیعهد سعودی را در مخمصه انداخته است.

تحریم اقتصادی آخرین تیر ترکش آمریکاست که با اجرای اقتصاد مقاومتی شکست میخورد

امام جمعه شاهین شهر، با اعلام پوچ بودن تهدیدهای رییس جمهور آمریکا مبنی بر همراه کردن جهان با خود برای اعمال تحریم علیه ایران، بیان کرد: ترامپ ادعا کرده که در روز 13 آبان ماه فروش نفت ایران را متوقف خواهد کرد، امام هیچ اجماع جهانی در این خصوص صورت نگرفته است و این ادعای ترامپ تنها سبب انزوای بیشتر آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد، چرا که با توجه به مرغوبیت نفت ایران و صرفه اقتصادی تا امروز چندین کشور نظیر چین و هند و ژاپن اعلام کرده اند که نمی توانند از ایران نفت نخرند.

وی با اشاره به اعلام وزیر نفت عربستان مبنی بر توان نداشتن این کشور برای جبران کسری نفت حاصل از تحریم نفت ایران، اظهار کرد: جامعه جهانی می داند که در صورت تحریم نفت ایران قیمت آن به صورت سرسام آوری افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام ملکیان با قرائت بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع صدهزار نفری بسیجیان در ورزشگاه اقتصادی، تصریح کرد: آمریکا می داند که غیر از تحریم اقتصادی دیگر هیچ راهی برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارد و می دانیم که اقتصاد مقاومتی منجر به شکست سیاست جنگ اقتصادی آمریکا خواهد شد و این بار هم سیلی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.‏

‏ ‏انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟

آیا دولت بایدن برای نجات رژیم صهیونیستی از انزوا و شکست بین‌المللی، عربستان را پیش پای اسرائیل قربانی می‌کند؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در حالی که پایتخت‌ها، شهرها و دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای جهان شاهد گسترده‌ترین اعتراضات ضد صهیونیستی است، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای سعودی در ریاض مدعی شد: «روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود. اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است. آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند».

فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان هم گفته است: «به مراحل نهائی توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم». این در حالی است که بلینکن با وقاحت گفته است: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به «رفح» در جنوب غزه ندارد.

بلینکن در نشست با وزیران شورای همکاری خلیج‌فارس هم، خواستار سیستم دفاعی یکپارچه در مقابل ایران شد و ادعا کرد: رویارویی ایران با اسرائیل، نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد. این حمله، تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع یکپارچه را نشان می‌دهد.

اظهارات بلینکن مبنی بر این که آمریکا و عربستان طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند، در حالی است که تشدید جنایت‌های اسرائیل در ماه‌های اخیر، موجب برانگیختگی گسترده جهانی و همچنین آماده شدن محاکم بین‌المللی برای صدور حکم تعقیب و بازداشت مقامات جنایتکار صهیونیست شده است. در میدان نظامی نیز تحلیلگران، از قطعیت شکست اسرائیل خبر می‌دهند و این علاوه‌بر ضربت راهبردی تحقیرآمیزی بود که اسرائیل از ایران خورد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دولت بایدن و نتانیاهو اصرار دارند دولت‌هایی مانند سعودی، اردن و امارات را قربانی کنند تا هر طور که شده اسرائیل را از باتلاقی که در آن دست‌وپا می‌زند، بیرون بکشند.

پیش از این، دیوید هرست، سردبیر وب‌سایت آمریکایی میدل‌ایست‌آی با اشاره به نقش‌آفرینی اردن، هنگام حمله ایران به اسرائیل هشدار داده بود: «در حالی که مردم اردن، شلیک موشک‌های ایرانی به اهداف خود در اسرائیل را تشویق می‌کردند، ارتش اردن آنها را از طرف اسرائیل سرنگون می‌کرد. اسرائیل ممکن است این واقعیت که متحدان واقعی دارد را جشن بگیرد، اما با این کار، مشروعیت دوستان خود را به طرز مُهلکی تضعیف می‌کند».

البته ایران در آن حمله، پایگاه‌های جاسوسی و نظامی اسرائیل از جمله پایگاه نواتیم را که حفاظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی دنیا توصیف می‌شود، درهم کوبید و فقط ذلت و خفّت ماجرا برای شاه خائن اردن بماند.

بیگاری کشیدن اخیر از عربستان و واداشتن او به انتحار با باقی‌مانده حیثیت خود نزد ملت‌های مسلمان، در حالی است که میدل‌ایست مانیتور، آبان ۱۴۰۰ با اشاره به «گاو شیرده» توصیف‌شدن سعودی از سوی ترامپ نوشت: «زمانی که ترامپ، عربستان را گاو شیرده توصیف کرد، بن‌سلمان احساس توهین نکرد. او چرا در مقابل توهین‌های مداوم رهبران غربی سکوت می‌کند، اما در لبنان تنش ایجاد می‌کند؟».

دونالد ترامپ سال ۱۳۹۵ در حالی که هنوز رئیس‌جمهور نشده بود، گفته بود: «عربستان برای ما مانند گاوی شیرده است که هر وقت دیگر نتواند دلار و طلا بدهد، دستور ذبح آن را صادر می‌کنیم و این واقعیتی است که همه دوستان و دشمنان آمریکا به ویژه خود مقامات سعودی از آن آگاهند. عربستان، باید سه‌چهارم ثروتش را به آمریکا بابت حمایت‌های ما بپردازد».

او پس از ریاست‌جمهوری هم در جریان نشست خبری مشترک با سران لتونی، لیتوانی و استونی گفته بود: «می‌خواهم از سوریه خارج شویم و به کشورمان بازگردیم، می‌خواهم کشور خود را بازسازی کنم، هفت تریلیون دلار صرف کردیم اما هیچ چیزی نگرفتیم. ما در این مورد خیلی جدی فکر می‌کنیم و به‌زودی در این مورد تصمیم قطعی خواهیم گرفت. من به ریاض گفتم اگر می‌خواهید در این‌جا بمانیم، پس هزینه‌اش را بپردازید». ترامپ، اردیبهشت ۱۳۹۷ هم در دیدار با محمد بن‌سلمان گفت: «عربستان سعودی جزو خریداران بزرگ ما بوده است. [خطاب به بن‌سلمان] یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شما خرید سهام و اقلام مختلف و تولید شغل برای آمریکایی‌ها است. من در ماه می در ریاض بودم. صدها میلیارد دلار به ایالات‌متحده بازگرداندیم. ما این را می‌دانیم و آنها هم می‌دانند». ترامپ سپس با نشان دادن چند لوح درباره خریدهای سعودی گفت: «اینها بعضی از چیزهایی هستند که از ما خریده‌اند. این یکی سه میلیارد دلار است، آن ۵۳۳میلیون دلار و آن یکی ۵۲۵میلیون دلار. این پول‌ها برای شما چیزی نیست؛ بیشتر بخرید این ۸۸۰میلیون دلار، این ۶۴۵میلیون دلار، این یکی ۶میلیارد دلار...».

اما بیش از صد میلیارد خرید نظامی از آمریکا- فقط ظرف یکی دو سال- نتوانست عربستان را به هنگام حمله متجاوزانه به یمن و تلافی‌شدن از سوی انصارالله، از گرداب نجات دهد و مانع از فرود آمدن موشک‌های در مناطق نفتی و نظامی شود. حالا هم به نظر می‌رسد اگر پای عربستان بیش از گذشته به بازی جنایتکارانه اسرائیل و آمریکا سُر بخورد، طرفی که بیش از همه زیان خواهد کرد، دولت سعودی است. مقاومت یمن نشان داده که کمترین ملاحظه‌ای درباره حامیان جنایات رژیم صهیونیستی ندارد.

دیگر خبرها

  • مطهری: مقابل استقلال برای حیثیت و آبروی خودمان بازی می‌کنیم
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!