Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:37:33 GMT

یک صندوق بین المللی نسبت به عربستان تغییر رویه داد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۷۱۴۰

یک صندوق بین المللی نسبت به عربستان تغییر رویه داد

تهران - ایرنا - مسئول یک صندوق بین المللی با اشاره به تغییر رویه این صندوق نسبت به عربستان پس از تایید کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: عربستان با نادیده گرفتن حاکمیت قانون و معیارهای بین المللی حقوق بشر سرمایه گذاران را با خطراتی مواجه ساخته است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری عربی 21 ، مسئول صندوق بین المللی بازنشستگی ارشد نیویورک ،از شرکت های معامله گر عمده بازار بورس خواست در تصمیم اخیر خود در خصوص عضویت عربستان در بازارهای جدید پس از تایید کشته شدن خاشقچی صرف نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'اسکات استرینگر' عضو هیئت مدیره شهر نیویورک و عضو حزب دمکرات آمریکا، در نامه ای به سه شرکت بزرگ بازار مالی 'ام.اس.سی.آی' و'وتسی راسل' و'استاندرد آند بورز داو جونز'، با اظهار نگرانی از افزودن نام عربستان به فهرست کشورهای سرمایه گذاری های خود ودیگران ، آن را اقدامی نامناسب دانست.
وی با بیان این مطلب که عربستان با نادیده گرفتن حاکمیت قانون وقوانین بین المللی حقوق بشر، سرمایه گذاران را با خطر مواجه ساخته خواستار عدم همکاری با این کشور شد.
'استرینگر' مسئول سازمان بازنشستگی شهر نیویورک با بودجه ای بالغ بر 195 ملیارد دلار اداره یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی آمریکا را عهده دار است.
محرومیت عربستان از شاخص های بورس توسط هر یک از سه شرکت معروف، پس از ارتقای رتبه این کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در جهان از ماه مارس / اسفند وتایید کشته شدن خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی ،مانعی در مسیر اصلاحات ادعایی محمد بن سلمان ولیعهد این کشور است.
بورس عربستان در ماه سپتامبر / شهریور ادعا کرد انتظار می رود با پیوستن به بازارهای جدید مالی ،حجم سرمایه گذاری های خارجی در سال 2019، احتمالا به 20 میلیارد دلار یا بیشتر برسد.
شاخص بورس عربستان بلافاصله پس از سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره جزئیات قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که جهان منتظر شنیدن آن بود، سقوط کرد .
خاورم**1453**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي صندوق بين المللي پول خاشقچي عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند