Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

 

امام جمعه کرمان:راهپیمایی اربعین فرصتی برای نمایش اتحاد مسلمانان است/ایجاد فرهنگ در جامعه با خواندن کتاب

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بستر فرهنگی جامعه زمان امام حسین علیه السلام موجب رقم خوردن حادثه کربلا شد، اظهار کرد:جبرگرایی که از سوی حکومت معاویه به مردم جامعه القا می‌شد با ظاهر دینی و حق به جانب همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر کرمان عنوان کرد: معاویه با این طرز تفکر مانع از مخالفت مردم با حکومت خود می‌شد و قیام مردم را سرکوب می‌کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد:از دیگر اقدامات بنی‌امیه در دوان خلافت‌شان تقدس‌زدایی بود و همین مسئله سبب شد تا آن‌ها با دانستن شأن و منزلت اهل‌بیت(ع) دست به جنایت‌ها و ظلم‌های بزرگی در تاریخ زدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد:فضای خفقان‌آور آن روز جامعه به‌شدتی بود که نه‌تنها‌ دوست‌داران اهل‌بیت(ع) نمی‌توانستند سخنان پیامبر(ص) و ائمه(ع) را بر زبان بیاورند بلکه احادیث ساختگی در جامعه ترویج داده می‌شد‌.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد: مهمترین رکن یک جامعه فرهنگ آن جامعه است که از طریق مطالعه و خواندن کتاب بدست می‌آید.

این مقام مسئول گفت: پذیرش کاپیتولاسیون توسط حکومت پهلوی توهین به تاریخ، شان و جایگاه یک کشور است و امام خمینی(ره) جلوی این توافقنامه ایستاد و به شدت با رژیم پهلوی مبارزه کرد.

امام جمعه شهر کرمان ضمن اشاره به قتل روزنامه نگار سعوی خاشقچی عنوان کرد:رژیم داعشی عربستان کودکان یمنی را در خانه‌هایشان می‌کشد و چنین اقداماتی از عربستان دور از تصور نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) را در گوشه و فراموش‌شده نگه دارند، خاطر نشان کرد:راهپیمایی عظیم اربعین فرصتی برای نمایش اتحاد امت‌های مسلمان است؛ این آرامش و امنیت امروز جامعه ما از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

امام جمعه موقت رودبار جنوب: مقاومت۴۰ساله ایران موجب شکست و اضمحلال آمریکا شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا حسینی امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرار رسیدن اربعین حسینی،گفت: اربعین حسینی که مصادف با ۲۰ صفر میباشداولین زائر قبر پیامبر جابر عبدالله انصاری است.

وی به پیام حضور در پیاده روی اربعین امام حسین علیه السلام که از ۴۰ کشور از سرتاسر دنیا عاشقان را فرا میخواند،اشاره کرد و اظهار داشت: پیاده روی اربعین نمادین نیست و انتقال پیام اصلی عاشورای حسینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و ...است،در طول تاریخ تلاشهای زیادی شد تا مسیر کربلا و زیارت امام از بین برود که در زمان متوکل عباسی بارگاه را خراب کردند و زمین آن را شخم زدند.

امام جمعه موقت شهرستان رودبار جنوب در ادامه به حیله های دشمن در زمینه اربعین اشاره کرد و افزود: ایجاد جو ناامنی برای زائران، جلوگیری از انتشار پیام عاشورا و به چالش کشیدن اطلاع رسانی حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر که حرکتی عظیم است که دشمنان آن را سانسور میکنند تا انسانهای آزاده از آن آگاه نشوند،اما این حرکت به کوری چشم دشمنان ادامه دارد و روز به روز عظیم تر میشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: یکی از تلاشهای شهدا خصوصا مدافعین حرم این بود که عاشورا و اربعین بماند اما رسانه های غربی از ترس از این واقعه عظیم آن را سانسور میکنند.

وی به افشاگری امام راحل در ۴ آبان ۴۳ در اعتراض به قرار داد ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و اظهار داشت:امام برای احیا دین و پاسداری از کشور با سخنرانی کوبنده شاه و دستگاه ستم شاهی را رسوا کرد و مردم را بیدار و آگاه نمود که منجر به تبعید امام به ترکیه شد و مبارزه ادامه پیدا کرد تا پیروزی انقلاب اسلامی.

خطیب موقت رودبار جنوب خاطر نشان کرد: آمریکا دست از دشمنی برنداشت که ۴۰ سال تقابل با انقلاب اسلامی ایران باعث شکست و اضمحلال آمریکا شده است،ایران بعد از ۴۰ سال علیه نظا م دوقطبی شوروی و آمریکا به پا خواست و نظم نوین انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید.که با جنگ تحمیلی ۸ ساله و مشکلات فراوان خواستند مردم را به زانو در آورند که نتیجه ای جز شکست دشمنان خصوصا آمریکا نبوده است.

وی به فواید رویارویی امریکا با ایران"اشاره کرد و گفت: ماندگاری معجزه آسای انقلاب و پا نهادن به دهه پنجم انقلاب و رسیدن به نقطه آسیب ناپذیری که امکان رویارویی متقابل را از دشمن گرفته و موفقیتهای زیاد ایران در زمینه های مختلف علمی و سیاسی و...تبدیل شدن ایران به قدرتی بلا منابع در سطح منطقه و دنیا شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شکست در دادگاه لاهه که مطمئنا کشوری مثل آمریکا با این همه جنایت جز با حیله و تجاوز به فکر کسی نبوده و رای دادگاه لاهه را قبول نمیکنند.
وی در پایان افزود: همه ما باید پشت سر رهبری گوش به فرمان باشیم در همه ی زمینه ها موفق باشیم.

امام جمعه سیرجان:اتحاد و همدلی شیعه باعث اقتدار اسلام شده است/جوانان میهن اسلامی مدافع اسلام و حریم ولایت هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز امروز با تاکید بر اهمیت حضور حماسی مردم در پیاده روی اربعین گفت: تاسوعا ، عاشورا ، محرم ، صفر و اربعین تمام محاسبات دشمنان نظام اسلامی را به هم ریخته و امروز اقتدار و عزت مکتب شیعه به جهان ثابت شده است و هرگز دشمن نمی تواند این عشق و محبت را از دل شیعیان بیرون بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: اربعین یک همایش بزرگ جهانی است که مردم با پای پیاده مبلغ و تبلیغ کننده شعار سیدالشهداء هستند که هیهات من الذله یعنی متحد و منسجم در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می کنیم واین باعث ترس و وحشت دشمنان اسلام می شود.

وی گفت: اتحاد و همدلی شیعه باعث اقتدار اسلام شده است و مستکبرانی که همراه با دست نشاندگان خود برای شکست و نابودی اسلام از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و با ایجاد گروههای تروریستی متعدد همانند داعش به قتل و غارت مردم بی دفاع پرداختند امروزه خود را شکست خورده و بازنده این سیاست خطرناک می بینند و حتی اعتراف به شکست خود دارند.

خطیب جمعه سیرجان از موکب های متعدد مردم سیرجان در کربلا و موکب های پذیرایی از زائران اربعین در سیرجان قدردانی کرد وافزود : مردم سیرجان هم در روز اربعین همراه با زائران حرم حسینی همایش باشکوه پیاده روی اربعین را تا امامزاده علی به مسافت ۱۰ کیلومتربرگزار می کنند و انتظار می رود رسانه ها این شکوه و عظمت را پوشش گسترده ای داشته باشند تا دشمنان بدانند اگر امکان حضور خیلی ها برای پیاده روی کربلا محقق نشد این تجمع ها حمایت شیعه در هرکجای جهان از شعار هیهات من الذله حسین بن علی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به مناسبت های مختلف از جمله ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و گفت : تبلیغات دشمن گسترده است و تحریم و تهدید برنامه و راه همیشگی سردمداران کاخ سفید است اما جهالت دشمنان به حدی است که درک نمی کنند ملت ایران راه خود را شناخته همانطور که دشمن خود را شناخته است.

امام جمعه سیرجان به مناسبت ۸ آبان روز بسیج دانش آموزی و شهادت شهید حسین فهمیده هم اشاره کرد و افزود : این جوانان و نوجوانان میهن اسلامی ایران ، مدافع اسلام و حرم و حریم ولایت هستند و شما هرگز به اهداف خود نخواهید رسید و آینده هم در اختیار جوانان این مرزو بوم در مسیر انقلاب اسلامی و هیهات من الذله خواهد بود.

وی در خطبه اول به ادامه بحث نماز و امر به معروف و نهی از منکر و صبر و استقامت بر اساس آیات قرآن درسوره های بقره ولقمان پرداخت و گفت : اولیاء و پیامبران برای ترویج توحید و دین خدا تا مرز شهادت به اهداف خود می رسیدند و صبر و نماز هم یاریگر انسان دردفاع از دین و ارزش های دینی است و به ما استقامت می دهد.

امام جمعه ریگان:نباید قانون های غربی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد

جت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره طرح کاپیتولاسیون و اعتراض امام(ره) و اظهار داشت:خود امام (ره) فرمود که این طرح چی بود،اینکه اگر یک خادم آمریکایی شما را در وسط بازار ترور کند پلیس ایران حق ندارد آن را بازپرسی و محاکمه کند باید برود آمریکا و آنجا تکلیف را مشخص کند ،یعنی حق قضاوت را در کشور ما از ما گرفته بودند.

امام جمعه ریگان در ادامه بیان داشت:امام(ره) بارها فرمودند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است. به دنبال این حرف امام را تبعید کردند.

وی با اشاره به مسئله روز و موضوع fatf ،افزود:مجلس شورای اسلامی مجلسی که سوگند یاد کرد تا حامی نظام اسلامی انقلاب و ملت و ارزش های اسلامی باشد چه لایحه ای را تصویب کرده است؟این لایحه محدودیت‌های الزام آوری را برای کشور به وجود می آورد که با پیوستن به ان اگر کشورهای عضو اسناد مورد نظر fatfرا ارائه ندهند مجازات انظباطی می‌شوند.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:از طرف کشورهای عضو fatf،سیستم بانکی کشور موظف است آمارهای مالی مورد نیازfatfرا آماده کند یعنی تراکنش های مالی را در اختیار آنها بگذارد و این باعث اشراف اطلاعاتی بر حوزه های پولی و مالی کشور می‌شود .

خطیب جمعه ریگان ادامه داد: این زمینه می‌شود برای جاسوسی و دیگر لازم نیست ما جاسوس وارد کشور مان شود،fatfیعنی نهادها و شخصیت های کشوری و لشکری و جاهایی که مکاتبات محرمانه دارند دیگه محرمانه نداریم و همه باید بررسی بشوند .

وی افزود:بر اساس مواد fatfسپاه پاسداران ، سپاه قدس و حزب الله لبنان در راستای حمایت از تروریسم است و باید با اینها مبارزه و تحریم شوند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:مقام معظم رهبری فرمودند، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی که در اتاق فکر قدرت های بزرگ وبرای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می شود هیچ ضرورتی ندارد که به آنها بپیوندیم،که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم و مشکلاتی هم دارند .

رنجبر ماهانی ابراز داشت:مجلس شورای اسلامی که رشید ، بالغ و عاقل است باید مستقلا در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی باید مستقل قانونگذاری کند،نباید قانون های غربی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسند، این خلاف فرمایشات حضرت اقا است.

امام جمعه موقت ارزوئیه:قتل خاشقچی سران سعودی را رسوا کرد

حجت الاسلام صالحی امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به 4آبان روز افشاگری حضرت امام ره در سال 1343علیه لایحه کاپیتولاسیون گفتند حضرت امام در برابر این جنایت آمریکایی اسرائیلی محکم ایستاد.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از صحبت هایشان با برشمردن خصوصیات جابر ابن عبدالله انصاری این صحابه بزرگوار را اولین زائر قبر سیدالشهداء خواندند و گفتند حرکت عظیم جهانی اربعین متجلی عظمت امام حسین (ع) است.

امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به گروگانگیری مرزبانان غیور ایران توسط گروهک جیش الظلم و نگرانی خانواده های آنان ابراز کرد: اینها توطئه های کسانی است که هرجا دیدند که در عراق و سوریه شکست خوردند،؛ حزب الله بر آنان شکست تحمیل کرد این اقدمات کور را انجام دادند.و گفتند قتل جمال قاشاقجی سران سعودی را رسوا ساخت.

حجت الاسلام صالحی در پایان ضمن عرض تبریک به رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به کارنامه درخشانی که دارد برای ایشان آرزوی توفیق خدمت داریم.

امام جمعه فهرج:سختی های زندگی مردم ثمره سودجویی مفسدان اقتصادی است

حجت الاسلام خیر الله ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه فهرج بیان داشت:یکی از مشخصه های بارز و شاخص در مسئولین حکومت اسلامی و دینی داشتن ایمان و ارتباط با خدا است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با بیان اینکه مصوب شدن قوانینی همچون FATF ثمره بی تقوایی و ندانستن کامل و جامع از دین است،افزود:مسئول خوب در جامعه اسلامی آن مسئولی است که هم سطح و هم تراز مردم زندگی کند.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم در بازار امروز و تأمین مایحتاج خود هیچ قانونی را ندارند چون ناظر خاصی نیست،تصریح کرد:پیاده روی اربعین یک حرکت فرهنگی بزرگ، گرامیداشت شعائر الهی و رمز جاودانگی نهضت عاشورا است.

وی افزود:شک نکنید پیاده روی اربعین مقدمات صدور پیام انقلاب اسلامی ایران به تمام عالم است.

امام جمعه فهرج با اشاره به اینکه در برجام شفافیتی نبود؛ اگر شفافیت باشد مردم به مسئولین کمک خواهند کرد،ابزار کرد:ناکارآمد بودن و ناقص بودن برخی مسئولین صدمه ای به اصل انقلاب نخواهد زد و مسئله ای ایجاد نخواهند کرد.

وی عنوان کرد:سختی های زندگی مردم ثمره سودجویی مفسدان اقتصادی است؛ اینها باید گوشمالی داده شوند.

امام جمعه فهرج درپایان گفت:مسجدی که در پخش اذان صبح سهل انگاری نماید بر روی هیئت امنا و خادم آن تجدیدنظر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دفاع از امنیت ملی اتحاد را به رقابت رسانه‌ای ترجیح می‌دهیم
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود