Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت، این کشور می‌تواند در تهیه فهرست افراد و سازمان‌های تروریستی که در حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست دارند، به مقامات بروکسل کمک کند. ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر چیژوف"نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد تا فرصتی از تروریست‌هایی که در حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست داشته‌اند را به مقامات بروکسل ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواسط ماه اکتبر (اواخر مهر ماه) وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در لوکزامبورگ، مکانیسم جدیدی برای اعمال تحریم‌ها در رابطه با گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مورد تایید قرار دادند که بر اساس آن اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم‌ها علیه افراد و سازمانهایی را پیدا کرده که در تولید، گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، برغم وابستگی به زمان و مکان این رویداد و همچنین ملیت این افراد دست دارند.

نماینده دائم روسیه در بروکسل در مصاحبه با این خبرگزاری، اعلام کرد: «این مکانیزم اعمال تحریم‌های عملیاتی و سریع علیه مقصرین در حملات شیمیایی را در نظر گرفته است. ولی فهرست به اصطلاح تحریم‌ها تا به امروز منتشر نشده است. احتمالا مقامات بروکسل مایل هستند تا این فهرست ابتدا تا جای ممکن پر شود. به احتمال زیاد ما می‌توانیم در این مسئله به آنها کمک کنیم. بطور قطع سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه دارای فهرستی از اسامی افراد و سازمان‌های تروریستی در سوریه از جمله رهبران "کلاه سفیدها" هستند که در اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی دست داشته‌اند و این فهرست می‌تواند در صورت نیاز در اختیار مقامات اتحادیه اروپا قرار بگیرد.»

این دیپلمات روس در پاسخ به این سئوال که آیا کشورهای اتحادیه اروپا اصلا به اطلاعات طرف روسی علاقه‌مندی نشان داده‌اند، پاسخ داد: «فعلا چنین علامتی را من دریافت نکرده‌ام، ولی روسیه آمادگی خود برای کمک به این مسئله را اعلام کرده است.»

انتهای پیام/

R1445/P36439/S8,89,90,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، براساس اعلام سخنگوی پایگاه هوایی «هولومان» در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، یک فروند جنگنده اف -۱۶ در غرب این پایگاه سقوط کرد.

دنیس اوتاویانو، سخنگوی پایگا هولومان، جنگنده فالکون در نزدیکی پارک ملی «وایت سندز» سقوط کرد و خلبان که تنها سرنشین این جنگنده بود، با موفقیت خارج و به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شد.

مقامات این پایگاه می‌گویند که تحقیقات خود را درباره علت دقیق این سانحه آغاز کرده‌اند. همچنین به گفته مقامات، به تمام پرسنل غیر ضروری اعلام شده است که به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی داخل جنگنده، از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند!

کد خبر 6093929

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد