Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، مجتبی کریمی با اشاره به روند ثبت نام این افراد برای دریافت ویزای اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظمی از اتباع افغانستانی مقیم ایران دارای گذرنامه نیستند، آنها باید برای دریافت ویزای اربعین در ابتدا در دفاتر کفالت ثبت‌‌نام می‌کردند تا سند مسافرتی برای آنها صادر می‌شد. بعد از ثبت‌‌‌نام در این دفاتر کفالتی اسامی آنها از سوی نیروی انتظامی به وزارت کشور ارسال می‌شد و این وزارتخانه نیز با توجه به اینکه متولی امور اتباع در ایران است اسامی کسانی را که برای آنها دفترچه صادر شده بود را در اختیار سازمان حج و زیارت قرار می‌داد تا در سامانه سماح ثبت نام شوند تا  آنها نیز بتوانند برای دریافت ویزا همچون اتباع ایرانی از تخفیف در نظر گرفته شده، برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در خلال این موضوع یکسری مشکلات فنی در روند کار به وجود آمد، سیستم‌ها همخوانی پیدا نکردند و این باعث شد روند صدور ویزا برای اتباع با کندی پیش برود.

این مقام مسئول در وزارت خارجه افزود: بیش از ۲۵ هزار روادید تاکنون برای این اتباع صادر شده است و ما تلاش داریم که تا آخر امروز برای درخواست‌های باقی مانده روادید را صادر کنیم.

کریمی با عذرخواهی از این اتباع به خاطر تاخیری که در صدور ویزا برای آنها ایجاد شده است،‌ اظهار داشت: در اینجا لازم می‌دانم که از همکاری‌های کاردار عراق در تهران و دیگر همکارانشان برای ایجاد تسهیلات مناسب در راستای صدور ویزای اربعین حسینی تشکر کنم. آنها کارنامه خوبی را در این زمینه از خود به جای گذاشتند.  

وی خطاب به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: امیدوارم زائران نمایندگان خوبی برای مردم ایران در کشور عراق باشند. آنها باید توجه داشته باشند که عراق یک کشور خارجی است. باید قوانین و مقررات این کشور را رعایت کنند و به هر شخصی اعتماد نکنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان