Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:04:43 GMT

چرا این نمایشگاه من یک تصویرگر هستم نام گرفت؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۹۱۰۶

به مناسبت آغاز هفته تصویرگر، نمایشگاه «من یک تصویرگر هستم» در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح نمایشگاه «من یک تصویرگر هستم» امروز جمعه، چهارم آبان ماه در خانه هنرمندان برگزار شد. این نمایشگاه تا ۱۵ آبان ماه برپا خواهد بود.
علی بوذری مدیر انجمن تصویرگران ایران، نوش آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک، محمدعلی بنی اسدی عضو هیات موسسان و رییس اولین هیات مدیره انجمن، هدی حدادی رییس سومین هیات مدیره انجمن، کیانوش غریب پور رییس پنجمین و هفتمین هیات مدیره انجمن و دبیر نشان آبان سال ۱۳۹۷ از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی بوذری در این مراسم با بیان اینکه تصویرگری در ایران به قرن‌ها قبل برمی‌گردد، گفت: به دلیل اینکه در زمان افتتاح نمایشگاه سالانه تصویرگری خیلی‌ها با این حرفه آشنا نبودند و نمی‌دانستند چیست، نام آن را «من تصویرگر هستم» گذاشتیم تا بتوانیم آن را به جامعه معرفی کنیم.
او افزود: البته باوجود تلاش‌های انجمن هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند که تصویرگری چیست و تا زمانی که این عنوان جا بیفتد نمایشگاه را با همین نام ادامه خواهیم داد.
بوذری ادامه داد: زمان مناسبی است که اطلاعات برگزاری نمایشگاه امسال و سال‌های اخیر را به صورت مکتوب در قالب یک کتاب درآوریم و در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.
او در پایان اضافه کرد که امیدوار است امسال برنامه های بهتر و مفصل تری را برای معرفی تصویرگری ارائه دهند.

نوش‌آفرین انصاری هم بیان کرد که ۵۶ سال از فعالیت شورای کتاب کودک می‌گذرد و در این سال‌ها تلاش زیادی برای پیشرفت تصویرگری ایران کرده‌اند.
او در همین راستا افزود: معیارهای بررسی تصویرگری در شورا تنظیم و تدوین شده است. اینها سند مهمی هستند که افراد باید آن را ببینند و از آن استفاده کنند.
انصاری ادامه داد: ما مرتب روشنگر و مطالبه گر هستیم و این ویژگی تنها در برابر دولت نیست بلکه در برابر خودمان نیز هست. صحبت‌های زیادی باید برای پیشرفت تصویرگری رخ دهد.
او تصریح کرد: باید برای تصویرگری اطلاعات خوبی از تاریخ ایران و ادبیات کودکان داشت. نمی‌دانم در دانشگاه‌ها به چه میزان به ادبیات کودکان توجه می‌شود چرا که برای کار تصویرگری کودکان مسئله بسیار مهمی است.

در این مراسم محمدعلی بنی‌اسدی درباره دلایل تشکیل انجمن تصویرگری گفت: بعد از انقلاب فرض بر این بود که برای تصویرگری کتاب، راه حل‌های بهتری پیدا شود. در ابتدای تأسیس کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان هم دغدغه تصویرگری متناسب با کودکان را داشتیم.
او افزود: خیلی از هنرمندان تصویرگر هم نسل من از نقاشی به تصویرگری رسیده‌اند، به همین دلیل نیز گاهی ممکن بود مخاطب فراموش شود. بنابراین ترجیح می‌دادیم مکانی برای جاانداختن بهتر تصویرگری ایجاد شود. در نهایت ایده انجمن تصویرگری مطرح شد.همچنین برای نشان دادن تصویرگری ایران به جهان نمایشگاه تصویرگری را برگزار کردیم.

هدی حدادی نیز درباره دلیل ادامه حیات انجمن تصویرگران گفت: در این ۱۵سال که درگیر حیات انجمن بودیم علت وجود آن برایمان مطرح بود. در ابتدا یکی از پاسخ‌هایمان به تصویرگرانی که از آنها برای عضویت در انجمن دعوت می‌کردیم، حضور در انجمن برای ایجاد یک فضای گفت‌وگوی حرفه‌ای درباره تصویرگری بود. در ادامه جواب دیگرمان این بود که انجمن می‌تواند منبع خبری اخبار حوزه تصویرگری باشد. ولی بعد از مدتی که اینترنت فراگیر شد و هر کس به راحتی به رسانه‌ها دسترسی داشت، پاسخمان به اعضای انجمن ارائه خدماتی همانند بن کتاب، حضور رایگان در موزه‌ها و... بود.پس از مدتی اعضای انجمن تصویرگران به عرصه بین‌المللی وارد شدند و حضور آنها نیازمند معرفی‌نامه از سمت انجمن بود. چرا که برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی مهم است که از کجا شرکت می‌کنند.
او اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل ادامه حضور اعضای انجمن ارائه بیمه به آنها بود. در حال حاضر نیز به دلیل افزایش مهاجرت باز هم باید یک معرفی نامه از طریق ما داشته باشند.
رییس سومین انجمن تصویرگران در پایان سخنان خود گفت: انجمن امروز یک وجود مستقل است و توانسته طی ۱۵سال حیات خود را ادامه دهد. باید سعی کنیم که این نهاد را قدرت ببخشیم تا بتواند صدای خود را برای مشکلاتش به بیرون برساند.

به گزارش ایسنا، کیانوش غریب پور با بیان اینکه دوام ۱۵ ساله انجمن باتوجه به اینکه ایرانی‌ها در کار گروهی خوب نیستند، امری مهم است، گفت: تصویرگران هنرمندانی هستند که در خلوت خود و به طور مستقل فعالیت می‌کنند و نسبت به اهالی گرافیک یا نقاشان فعالیت انفرادی را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل نیز انجمن باید باتوجه به این شاخصه تصویرگران به فعالیت خود ادامه دهد.
او افزود: در حوزه ادبیات داستانی نقش تصویرگر به طور کامل مشخص می‌شود.
وی اضافه کرد: تصمیم گرفتیم امسال به دلیل رشد شدید قیمت‌ها دوسالانه تصویرگری را برگزار نکنیم و بودجه آن را برای برگزاری این نمایشگاه در یک زمان بهتر و مناسب‌تر نگه داریم.

در پایان نشان آبان با عنوان نام بزرگ تصویرگری، به کریم نصر، نقاش تعلق گرفت که شاگرد او هدی حدادی به نیابت از او جایزه را دریافت کرد.

همچنین نشان‌های آبان نام آشنای تصویرگری به علی اکبر صادقی، نام همگان تصویرگری به لیلی حائری یزدی و نام نو تصویرگری به مریم محمودی مقدم تعلق گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تصويرگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، نصرالله پریچهره در ملاقات با عبدل الحلیم بن قادر و در جلسه ای که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا ایران ، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی ،علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا و محمد محمدی مسئول تشریفات فدراسیون حضور داشتند در ابتدا ضمن تشکر از حضور دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در ایران گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی با همکاری انجمن سپک تاکرا ایران قصد دارد تا میزبان خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا پسران زیر ٢٣ سال در تهران باشد که قرار است در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که فدراسیون آسیایی و جهانی سپک تاکرا همچنان از سپک تاکرای ایران حمایت کند تا این رشته بتواند در توسعه و گسترش گامهای موثرتری بردارد.
همچنین سهراب آزاد در ارتباط با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که قرار است در مردادماه سال جاری در تهران برگزار گردد گفت: در مذاکرات با آقای حلیم مقرر شد ١٢ کشور در مسابقات آسیایی تهران در دو رشته ٣ نفره و ۴ نفره حضور پیدا کنند.
در نهایت حلیم بن قادر ضمن تشکر از میزبانی ایران در پایان گفت : بسیار خوشحالم که در طی ٢٠ سال با مسئولان ورزش ایران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم که میزبانی ایران در بهترین شکل انجام شود و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.
وی تصریح کرد:خوشحالم می بینم مسئولان ورزش ایران و بخصوص سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی با جدیت خوبی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در ایران هستند و امیدوارم در آینده نیز شاهد میزبانی های بیشتری در کشور اسلامی ایران باشیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903383

دیگر خبرها

  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند