Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز دکتر مسعود نامجو با اشاره به اینکه افرادی که با وجود طی کردن مراحل درمانی همچنان از دردهای حاد و مزمن رنج می‌برند اغلب بیماریهای آنها ریشه عصبی دارد،گفت: بسیاری از بیماریهای عصبی به صورت کاملا جسمانی بروز می‌کند به طوری‌که با وجود مراجعه به پزشکان مختلف و طی کردن مراحل درمانی این مشکلات بهبود نمی‌یابد و حتی دردها شکل مزمن و مقاوم به درمان پیدا می‌کند که در این موارد افراد می‌بایست درمان مشکلات خود را در اختلالات عصبی جستجو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نامجو تصریح کرد: برخلاف تصور بسیاری از افراد، اختلالات روانی فقط در قالب مشکلات روحی و رفتاری خلاصه نمی‌شود بلکه این مشکل می‌تواند به صورت کاملا جسمانی بروز ‌کند، عارضه‌های که حتی با مصرف دارو به طور کامل بهبود نمی‌یابند و شکل مزمن به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: ریزش مو، سردرد، تپش قلب، درد سینه، تنگی نفس، سرگیجه، فشار خون، سوء هاضمه، سوزش سر دل، کمردرد، تکرر ادرار و سایر دردهای حاد و مزمن، علاوه بر علل جسمی، می توانند در اثر مشکلات روانی رخ دهد و از آنجایی که نگرش بسیاری به سلامتی در ابعاد جسم‌محور بودن خلاصه می‌شود این دردها با وجود مراجعه به پزشکان مختلف و مصرف دارو، هیچگاه به طور کامل بهبود نمی یابد.

بیش از 50 درصد از موارد ابتلا به افسردگی به‌دلیل مراجعه به پزشکانی غیر از روانپزشک تشخیص داده نمی‌شوند

نامجو با بیان اینکه اختلالات عصبی به اشکال غیر مرتبط و پنهان بروز می‌کند، افزود: مشکلات عصبی به معنای انجام رفتارهای غیرمتعارف نیست گاهی این اختلالات در عملکرد شخصی تاثیرگذار است به طوریکه در کودکان و نوجوانان به شکل افت تحصیلی و در بزرگسالان به صورت ناکامی شغلی یا مشکلات در روابط با دیگران بروز می‌کند، موضوعی که در نگاه اول ممکن است هیچ ارتباطی با ریشه‌های عصبی نداشته باشد ولی درواقع بسیاری از این افراد دچار مسائلی در سلامت روان خود هستند که نیاز به مداخلات روانپزشکی دارد.



این متخصص اعصاب و روان ابراز کرد: زندگی پیچیده شهری، فروپاشی خانواده، قرار گرفتن در هجوم اخبار و حوادث ناگوار، رویدادهای استرس زا، دغدغه‌های اقتصادی و دور شدن از شیوه‌های آرام زندگی سنتی باعث شده تا براساس آمار سازمان بهداشت جهانی از هر چهار نفر در دنیا، یک نفر به یکی از اختلالات روانی مبتلا باشد که این امر نشان می‌دهد افراد باید به شکل جدی تری به این موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه باید با اختلالات روانپزشکی بیشتر آشنا شوند، افزود: بیش از 50 درصد از موارد ابتلا به افسردگی به‌دلیل مراجعه به پزشکانی غیر از روانپزشک تشخیص داده نمی‌شوند و این اختلال در درمان علائم جسمی که در نتیجه آن ایجاد شده است نادیده گرفته می‌‌شود، به همین دلیل مشکلات آنها هیچگاه به شکل کامل درمان نمی شود.

نامجو گفت: واقعیت این است که نگرش جامعه نسبت به بیماران اعصاب و روان، با اشکالات زیادی روبرو است به طوریکه بسیاری هنوز تفاوت بین روانشناس و روانپزشک را نمی‌دانند و حتی متخصص مغز و اعصاب با فرد متخصص در زمینه اعصاب و روان در نظر بسیاری تفاوتی ندارد به همین دلیل زمان آن رسیده تا جامعه نسبت به مباحث روانپزشکی و شاخه های این علم بیشتر آشنا شود.

تسنیم

انتهای پیام/

20 / 20 روانپزشک متخصص اعصاب و روان روانپزشک افسردگی دکتر مسعود نامجو چرا برخی افراد فکر می‌کنند درمان نمی‌شوند ۷ علت اختلالات روان ۱۲ علامت عوارض اعصاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روانپزشک متخصص اعصاب و روان روانپزشک افسردگی ۷ علت اختلالات روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • از روان تا درمان
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی