Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان بر ضرورت تجربه کردن پیام بهبودی‌ NA توسط هر معتاد با زبان و فرهنگ خاص خود تاکید کرد.

‌وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه انجمن معتادان گمنام نهادیست مردمی خودجوش وغیرانتفاعی که درسال ۱۹۵۳میلادی مصادف با سال ۱۳۳۲هجری شمسی توسط افرادی که خود زمانی در چنگال اعتیاد گرفتاربودند؛ با هدف کمک ونجات معتادان ازاعتیاد تاسیس شد، ادامه داد: این انجمن در ۱۳۹ کشور جهان ازجمله 11 کشور مسلمان فعال بوده و در هفته ۶۸ هزار جلسه بابیش از۸۰ زبان مختلف برگزارمی‌کند و بیش از دومیلیون عضو درحال بهبودی دارد که بیش از یک پنجم آن در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان با بیان اینکه انجمن معتادان گمنام فعالیت خود را در سال ۱۳۶۹ درایران آغاز کرد، افزود: هدف این انجمن پیام رساندن  به معتادان در حال عذاب بود؛ هم‌اکنون بیش از۴۰۰  هزار عضو درحال بهبودی درکشور دارد و 23  هزار و 455 جلسه درهفته در قالب  ۵۳۰۳ گروه و بطور مرتب جلسات خود را در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاها با هدف کمک و نجات معتادان از چنگال اعتیادبه مواد مخدر برگزار می‌کند.

وی گفت: 95 گروه در قالب  ۴۴۷ جلسه  در هفته  در لرستان برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان  با بیان اینکه در این انجمن روش بهبودی از بیماری اعتیاد بر پایه کمک یک معتاد به معتاد دیگر و براساس ۱۲ قدم بهبودی آن و شرکت در جلسه گروهی به مدت ۹۰ دقیقه استوار شده تا اعضای این انجمن بتواند چگونگی زندگی بدون مصرف موادمخدر را از یکدیگر بیاموزند و پیامدهای ناشی از اعتیاد را بهبود بخشند، تصریح کرد: معتادان گمنام از لحاظ مالی هیچ گونه کمکی اعم از وام، وقف، هدیه و... را نمی‌پذیرد و هزینه‌هایش را از طریق کمک‎های داوطلبانه اعضای خود و نشریات تامین می‌کند.

وی افزود: ازطریق خوداتکایی  تعهد خود را نسبت به یکدیگر نشان می‌دهیم و کارهایی که می‌توانیم ازطریق اعانات داوطلبانه خود انجام دهیم بسیار قابل توجه هستند و شامل ترجمه و چاپ نشریات به چندین زبان مختلف؛ همچنین چاپ وتوزیع بروشورهایی که متناسب بامسائل معتادان گمنام بوده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان با بیان اینکه  بازگشایی جلسات جدید حتی در مناطق دورافتاده ازطریق تیم اطلاع رسانی که تمامی هزینه‌های آنها از طریق اعانات داوطلبانه اعضاء تامین شده انجام می‌گیرد، بیان کرد: ‌این مهم برای این است تا هر معتادی تمایل دارد از نعمت پاکی و بهبودی بهره‌مند شود.

وی گفت: چند گروه معدود بودیم که الان به یک انجمن جهانی تبدیل شده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا انجمن معتادان گمنام را انتخاب کرده‌اید؟ گفت: گمنامی به اعضا مربوط می‌شود نه به انجمن و انجمن معتادان گمنام سری و مخفی یازیرزمینی نیست بلکه شناخته شده و منبعی درخدمت اجتماع است که اعضای آن بدون واهمه و ترس وفارغ از هویت شخصی(شغل، سمت، دارایی، درجه تحصیلی، مقام‌های اجتماعی وغیره) در جلسات شرکت می‌کنند.

 مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان افزود: اصل گمنامی فضای یکسان و برابری را در جلسات بهبودی برای همه اعضا ایجاد می‌کند تا آنان باهرگونه پیشینه و موفقیت‌های اجتماعی امتیازی نسبت به دیگر شرکت کنندگان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتیاد مختص  قشرخاصی نیست و خروج از آن حمایت اجتماعی را می‌طلبد، عنوان کرد: ما هم با حمایت‌های معنوی مسئولان می‌توانیم بهتر فعالیت کنیم.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان با بیان اینکه انجمن معتادان گمنام درسال ۱۳۸۵ باهمین نام به شماره ۲۱۰۶۵ به ثبت رسیده و مجوزفعالیت خود را از پلیس امنیت ناجا دریافت کرده است، عنوان کرد: با توجه به موفقیت‌ها و خوشنامی این انجمن در سطح جامعه مسئولین همکاری لازم را با این انجمن دارند و جا دارد از حمایت‌های معنوی تمامی آنان  تشکر و قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها لازمه عضویت هرعضو در این انجمن تمایل به قطع مصرف است، یادآور شد: تمرکز در معتادان گمنام بر روی مشکل اعتیاد است نه یک ماده مخدرخاص و عضویت در این انجمن کاملا رایگان بوده و هیچ شرط و شروطی وجود ندارد؛ هرمعتادی بدون در نظرگرفتن نوع ماده مخدرمصرفی، عقیده، وضعیت مالی، سن، نژاد و جنسیت می‌تواند به معتادان گمنام بپیوندد و عضو انجمن شود.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان  با تاکید براینکه انجمن معتادان گمنام هیچ‎گونه دخالتی در سم‌زدایی و ترک اعتیاد ندارد، خاطرنشان کرد: کلینیک‌های درمانی، سازمان‌ها، نهادها، کمپ‌ها و هر‌ NGO دیگر ممکن است بخواهند به معتادان ‌برای ‌سم زدایی کمک کند، اما باز تاکید می‌کنیم که NA هیچ یک از این سازمان‌ها و انجمن‌های دیگر نبوده و هیچ دخالتی در سم‌زدایی ندارد.

وی گفت: معتادان گمنام هیچ عقیده ای در مورد مسائل خارجی، اعم از سیاسی، روان‌شناسی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی ندارد؛ به هیچ عنوان در قالب گروه درمواردبالا ظاهرنمی‌شویم چرا که ما را از هدف اصلیمان دور می‌کند.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان  با بیان اینکه اصول به ما گوشزد می‌کند تا مراقب باشیم و باورهای شخصی‌مان با اصول معتادان گمنام اشتباه گرفته نشود، افزود: NA فقط یک پیام دارد و آن رساندن پیام به معتادی که درحال عذاب است؛ یک معتاد، هرکسی که باشد می‌تواند مصرف موادمخدر را قطع کند و از وسوسه مصرف رهایی یابد و راه تازه‌ای برای زندگی پیداکند.

وی گفت: ما با جهان خارج از جلسات تماس داریم تامعتادان بیشتری بتوانند ما را پیداکنند زیرا منظورمان بنا و حفظ رابطه با افراد و سازمانهای خارج از NA  است ‌تا بتوانیم به معتادانی که خواهان بهبودی هستند، دست پیدا کنیم. ما می‌خواهیم معتادان به جلسه بیایند و معتادان گمنام را تجربه کنند.

مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام لرستان ‌بیان کرد: آرزوی بزرگ متعالی و مشترک ما این است که هرمعتادی در دنیا فرصت تجربه کردن پیام بهبودی‌ NA را به زبان وفرهنگ خاص خود داشته و راه تازه‌ای برای زندگی خود در پیش گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از کارگران و مسؤولان اداره کار خراسان رضوی که به مناسبت روز کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: کارمندان و کارگران غیور و دلاور سرمایه افتخار و سرافرازی این ملت و نظام مقدس اسلامی هستند. شما عزیزان با مقاومت و مجاهدت خود چه در عرصه فعالیت و کار و چه در عرصه کارآفرینی و محیط کار سرمایه ارزشمندی برای این نظام مخصوصاً در تقابل با کارشکنی‌های دشمنان ایجاد کرده‌اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام پیشرفت و تعالی که توانسته در مقابل توطئه‌ها، تهاجم‌ها و عدوات دشمن طی ۴۵ سال عمر انقلاب به دست آورد را مدیون مجاهدات ارزشمند شما برادران زحمتکش و عزیزانی است که در عرصه کار و فعالیت توانستید رشد جامعه را به نقطه‌ای برسانید که دشمنان ما در همه سرکوب‌هایی که نسبت به ما داشتند ناموفق باشند.

کارگر تنها با طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار نمی‌شود

وی با بیان اینکه مشکل مسکن کارگران تنها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع نمی‌شود، ادامه داد: استفاده از این طرح در مرحله نخست نیازمند منابع مالی قابل‌توجهی است که با توجه به درآمد، اجاره‌بها و وضعیت معیشت کارگران، این قشر شریف نمی‌تواند از این طرح بهره‌مند شود؛ بنابراین باز هم افرادی که در جریان رفاه نسبی قرار دارند توان پرداخت این مبلغ را داشته و دوباره این قشر زحمتکش کارگر است که بی‌خانه می‌ماند.

رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع است

علم الهدی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم، گفت: چراکه هم‌زمان با افزایش حقوق کارگران قیمت سایر خدمات اجتماعی نیز افزایش پیدا می‌کند و این اقدام تأثیر چشمگیری در زندگی آنان نخواهد داشت و بیشتر به ضرر این قشر و اقتصاد کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع در کنار افزایش دستمزد است، اضافه کرد: شرایط زندگی در طول زمان برای کارگران سخت‌تر می‌شود، بنابراین برای رفع مشکلات معیشتی کارگر نیاز است، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد تا او با خیال راحت و تمرکز کافی بتواند در محیط کار حاضر شود و از طرف دیگر لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند.

رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است

وی رشد اقتصاد کشور را در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر و کاهش دغدغه‌های او عنوان کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در حال حاضر برای کاهش فشار گرانی انجام می‌شود، دادن کالابرگ به عموم مردم است، بهتر بود این کالابرگ با اولویت‌بندی ابتدا به قشر کارگر داده می‌شد.

علم الهدی با تأکید بر نقش نیروی کار جوان و خلاق داخلی و اهمیت استفاده از آن ابراز کرد: خوشبختانه نیروی جوان، متخصص و خلاق در جامعه بسیار وجود دارد که اگر به‌خوبی از توان و نیروی آنان در تولید استفاده شود، ما شاهد رشد چشمگیر اقتصاد کشور خواهیم بود.

ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به نواقصی که در «فرهنگ کار» جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات جامعه ما فرهنگ نادرستی است که در حوزه فعالیت‌های کاری وجود دارد که اگر این فرهنگ به درستی در نیروی کار ما نهادینه شود، بازدهی مجموعه‌های اقتصادی ما بسیار بالا می‌رود.

وی با انتقاد به زمان بازنشستگی نیروهای کار خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ به درستی در جامعه حاکم شود، دیگر شرایط سنی و جسمی عامل تأثیرگذاری در به‌کارگیری افراد نیست، شما ببینید درست زمانی که یک فرد به اوج توانمندی و تجربه در حوزه کاری خود می‌رسد، بازنشسته می‌شود؛ اگر این تخصص بعد از بازنشستگی در یک مجموعه دیگر به کار گرفته شود که خیلی خوب است اما اگر موجب منزوی شدن و خانه‌نشینی فرد شود، ضرر بزرگی برای اقتصاد و تولید کشور است.

علم الهدی با بیان اینکه فرهنگ کار را نمی‌توان با نصیحت و از بیرون به افراد انتقال داد، بیان کرد: این فرهنگ تنها می‌تواند توسط خود نیروی کار و کارگر ایجاد شود و مسأله‌ای نیست که از بیرون و با تعلیم و تربیت بشود به افراد دیکته کرد. بنابراین اگر در یک محیط کارگری ۱۰۰ نفرِ تنها ۳۰ نفر به درستی مشغول فعالیت شوند، ناخودآگاه آن ۷۰ نفر دیگر را به دنبال خود می‌کشند. شما در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌بینید که گاهی با ۶ نفر کارمند نتیجه و دستاوردهای بیشتری از یک دستگاه تولیدی سابقه‌دار دارند.

تقدم مشارکت در کار نسبت به سرمایه‌گذاری

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، عنوان کرد: منظور مقام معظم رهبری از مشارکت مردم بیشتر از نوع کار است، زیرا مشارکت در کار مقدم بر مشارکت در سرمایه است. البته مشارکت در سرمایه نیز ضروری و لازم است، نه اینکه مشارکت در سرمایه مهم نیست اما عمده تأثیرگذاری به قشر کارگر و تولید برمی‌گردد که اگر جهش پیدا کند، بازار کار گسترده‌ای را به وجود می‌آورد.

مشکلات حوزه معیشت کارگران به قوت خود باقی است

وی به کاهش نرخ بیکاری کشور به ۸ درصد اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات نظام در این مدت کاهش نرخ بیکاری بوده است که این رقم خوشبختانه در استان با توجه به فعالیت شما قشر زحمتکش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به ۶.۲ درصد رسیده است.

علم الهدی با اشاره به مشکلات حوزه کار و کارگر بیان کرد: معمولاً در ایام «روز کارگر» مسائل و راهکارهایی مطرح می‌شود که بعد به مرحله اجرا نمی‌رسد و مشکلات حوزه معیشت کارگران به قوت خود باقی می‌ماند.

کد خبر 6091399

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند