Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:19:29 GMT

تیم های فوتبال یزد، شروع لیگ استان را خواستار شدند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۱۷۶۹

تیم های فوتبال یزد، شروع لیگ استان را خواستار شدند

یزد- ایرنا- جمعی از سرپرستان و بازیکنان تیم های فوتبال یزد، شروع لیگ برتر قهرمانی باشگاه های این استان را در فصل جدید رقابت ها خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،مسابقات فوتبال لیگ برتر قهرمانی باشگاه های استان همه ساله بعد از پایان امتحانات خرداد ماه دانش آموزان و دانشجویان آغاز می شد.
در سالجاری و بر خلاف سال های گذشته این مسابقات که در میان رقابت های مختلف فوتبال استان از اهمیت زیادی برخوردار است به رغم گذشت زمان، هنوز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این خصوص تعدادی از سرپرستان، مربیان و بازیکنان تیم های فوتبال یزد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسیدگی به موضوع و شروع این لیگ را خواستار شدند.
سرپرست تیم میرک کیش مهریز با اشاره به اینکه تمرینات این تیم برای حضور در لیگ برتر امسال چندین ماه است آغاز شده، از تاخیر آغاز رقابت ها ابراز ناخرسندی کرد و گفت: برگزار نشدن مسابقات در موعد مقرر موجب افت شدید وضعیت جسمی بازیکنان شده است.
احمد جهانشاهی افزود: حفظ آمادگی بازیکنان برای حضور در لیگ برتر خیلی اهمیت دارد که امیدواریم بخاطر هزینه هایی که تیم ها برای حضور در رقابت ها انجام می دهند هرچه زودتر شروع شود.
وی خاطر نشان کرد: لیگ برتر در میان تمام مسابقاتی که در رده های سنی برگزار می شود از اهمیت زیادی برخورد است بنابراین انتظار می رود که هیات فوتبال برای شروع مسابقات اقدام کند.
حسین زارع از بازیکنان لیگ برتر فوتبال نیز با اشاره به اینکه همه ساله مسابقات بعد از پایان امتحانات خرداد در قالب یک برنامه مدون برگزار می شد، از تاخیر چندماهه این پیکارها انتقاد کرد و تسریع در انجام آن را خواستار شد.
وی گفت: تاخیر در شروع رقابت ها برای بازیکنان و در مجموع برای تیم ها و حامی مالی باشگاه ها مشکل ایجاد می کند و موجب سردرگمی کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم ها شده است.
این بازیکن با اشاره به اینکه در پایان مسابقات لیگ همه ساله تیم قهرمان باید به عنوان نماینده فوتبال استان در رقابت های لیگ دسته سه باشگاه های کشور شرکت کند، ابراز امیدواری نمود تا هرچه زودتر وضعیت رقابت ها مشخص شود.
دبیر لیگ و مسابقات هیات فوتبال استان یزد با تائید تاخیر در شروع این مسابقات بر خلاف سال های گذشته، علت اصلی را مقررات فدراسیون مبنی بر باشگاه شدن تیم ها برای حضور در رقابت ها ذکر کرد.
حسین فتاحی گفت: بر اساس مقررات و بر خلاف سال های گذشته، در فصل جدید رقابت ها تنها تیم هایی مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال را دارند که در قالب یک باشگاه شناسنامه دار فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر تیم ها مجوز باشگاه را نداشته اند بنابراین با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون مقرر شد ابتدا تیم ها نسبت به تکمیل مدارک خود و کسب مجوز باشگاه اقدام کنند و سپس رقابت ها آغاز شود.
به گفته فتاحی، اکثر تیم ها در مهلتی که مشخص شده بود نسبت به تحویل و تکمیل مدارک تیم خود به اداره کل ورزش و جوانان و هیات برای تبدیل شدن به باشگاه اقدام کرده اند.
این مسئول تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا اوایل آذرماه امسال مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های استان با نظم و ترتیب زیر نظر کمیته مسابقات و همکاری سایر بخش ها آغاز می شود.
فتاحی گفت: در پایان مسابقات که 10 تیم حضور دارند و رقابت ها به صورت دوره ای و رفت و برگشت پیگیری می شود همانند سال های گذشته در موعد مقرر تیم قهرمان به عنوان نماینده استان در لیگ کشور شرکت خواهد کرد.
همچنین رئیس هیات فوتبال یزد گفت: 10 تیم فوتبال لیگ برتر قهرمانی این استان با تحویل مدارک و تکمیل پرونده در 6 ماهه اول سال 1397 تبدیل به باشگاه فرهنگی ورزشی شدند و مجوز حضور در رقابت‌های امسال را کسب کردند.
غلامرضا دستا با اشاره به اینکه شرط حضور تیم‌ها در مسابقات فقط در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی امکان‌ پذیر است، افزود: رقابت‌های لیگ از اول آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: این پیکارها در یک گروه، به‌صورت دوره‌ای و رفت و برگشت به مدت چهار ماه پیگیری و تیم قهرمان در رقابت‌های زیرگروه کشور شرکت می‌کند.
این فعال رشته فوتبال استان با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برتر فوتبال یزد همه‌ساله از شهریور ماه آغاز می‌شد، علت تأخیر چندین ماهه برگزاری رقابت ها را به دلیل باشگاهی نبودن تیم‌ها ذکر کرد.
دستا یادآور شد: برگزاری مسابقات فوتبال در چارچوب مقررات فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان یزد جزو وظایف این هیات است .
به گفته وی، سالانه 25 هزار نفر در مسابقات فوتبال لیگ در رده‌های مختلف سنی حضور دارند و به‌صورت رسمی و در چارچوب مقررات در این رشته فعالیت می‌کنند.
رئیس هیات فوتبال یزد خاطرنشان کرد: مسابقات فوتبال لیگ‌های استان با 75 تیم در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار می‌شود.
دستا، برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی را از دیگر برنامه‌های هیات ذکر کرد که با حضور 50 تیم برگزار می‌شود.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.
7536/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال ليگ برتر استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سکوی نخست المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر ویژه بیماران خاص کشور، کسب جایگاه سوم لیگ دسته یک فوتسال نونهالان کشور، قهرمانی مقتدرانه کاراته کا‌ها در مسابقات شوتوکان کاراته‌دو ایران، قهرمانی سه کشتی گیر در مسابقات انتخابی نیرو‌های مسلح کشور، نایب قهرمان پسران خردسال در رقابت‌های بدمینتون قهرمانی کشور و کسب مقام سوم رقابت‌های هانمادانگ قهرمانی کشور مهمترین موفقیت‌های قمی‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی بود.

میزبان رویداد‌های ورزشی کارکنان سپاه، مسابقات استراگوس یا تلاش‌های امدادی، فوتسال پایه ها، لیگ دسته اول والیبال جوانان، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان، تیم ملی تنیس بانوان و رقابت‌های رده‌بندی بدمینتون بازان زیر ۱۷ و ۱۹ سال در سطح کشور نیز بودیم/ رقابت‌هایی که در برخی از آنها روی سکو رفتیم و بعضی هم تجربه اندوزی کردیم.

از پای کار بودن استاندار برای حل مسئله مسکن ورزشکاران، تعامل اداره ورزش با سپاه برای تحول در ورزش کهک، آغاز ساخت اولین استخر سرپوشیده شهرستان جعفرآباد و توقف عملیات عمرانی سالن ورزشی طاهباز به دلیل کمبود منابع مالی در منطقه کمتر برخوردار از فضای ورزشی شهید محلاتی نیز گفتیم که امیدواریم ورزش قم جهش پیشرفت و توسعه را در سال جاری را بیش از پیش دنبال کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲
  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش
  • ملی پوش قزوینی راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود
  • ملی پوش استان راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود
  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • واکنش تند چیلاورت به گریه وینیسیوس: سیرک!