Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال جاری تعهد این اداره کل برای مایه کوبی 2 میلیون و 696 هزار و 420 راس بود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح تنها در نیمه نخست امسال بیش از برابر میزان تعهد شده معادل 194 درصد بیشتر، دام واکسینه شد.
وی اضافه کرد: این تعداد مایه کوبی دام ها با صرف هزینه 15 میلیارد ریالی از محل اعتبارات دولتی بر علیه بیماری های مختلف از جمله آبله، تب برفکی دام های سبک و سنگین و طاعون نشخوار کنندگان دام های کوچک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری 76 هزار و 320 مورد از مراکز عرضه مواد خام دامی بازدید به عمل آمد که در نتیجه آن 22 هزار و 495 کیلوگرم گوشت قرمز، 68 هزار و 591 کیلوگرم انواع طیور، 55 هزار و 744 کیلوگرم فرآورده های دام و طیور ضبط و از چرخه انسانی خارج شده است.
ورمقانی سمپاشی اماکن پرورش دام و دام ها را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد و گفت: در این مدت 601 هزار و 307 متر مربع جایگاه دام و 89 هزار و 358 راس دام شامل 83 هزار 580 راس دام سبک و پنج هزار و 778 راس دام سنگین بر علیه انواع بیماری ها سمپاشی شده است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه 25 هزار تن گوشت قرمز، 80 هزار تن گوشت مرغ و 150 هزار تن شیرخام تولید می شود در حالیکه مصرف سالانه آن حدود 45 هزار تن گوشت مرغ و 17 هزار و 600 تن نیز گوشت قرمز است.
جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون و 210 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان کردستان گوشت گوشت قرمز دام کوبی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان

 معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح نظارتی عید تا عید از اول اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت که در مجموع در این مدت ۳ هزار و ۴۹۳ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره کل از واحد‌های صنفی و غیرصنفی استان به عمل آمد.

فرزاد سردارزاده افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها ۶۳۳ مورد پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شد.

وی تعداد تخلف‌های ثبت شده در این پرونده‌ها ۶۸۲ مورد اعلام کرد و گفت: بود در مجموع برای مختومه شدن آنها ۱۸ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۲۵۱ مورد شکایت مردمی در سامانه نظارتی اداره کل صمت کردستان به ثبت رسید که برای ۳۸ مورد آنها با ۴۵ عنوان تخلف صنفی و غیر صنفی پرونده تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نوستالوژی؛ تیزر تبلیغاتی با حضور لیونل مسی و کوبی برایانت
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • پاداش منچستریونایتد به کوبی مینو؛ قرارداد جدید با حقوق بیشتر
  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز