Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@05:16:25 GMT

علت حریق انبار روغن در اهواز چه بود؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۲۵۹۹

علت حریق انبار روغن در اهواز چه بود؟

خبرگزاری تسنیم: آتش پاد علی تراب‌پور در مورد آخرین جزئیات حریق انبار روغن موتور در اهواز اظهار داشت: در چهارم آبان ماه ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه با تماس شهروندان با ستاد فرماندهی ۱۲۵ اهواز خبر رخداد انفجار و آتش‌سوزی در محل انبار روغن موتور در منطقه کوی علوی اهواز اطلاع‌رسانی شد.

وی بیان کرد: این ستاد بلافاصله از ۲ ایستگاه همجوار تیم‌های اطفا حریق و امداد نجات را به محل حادثه اعزام و کلیه ایستگاه‌ها را در حالت آماده باش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: فرمانده تیم عملیاتی به محض ورود به محل مشاهده کرد یک دستگاه تانکر با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر که حاوی روغن موتور فله بوده و قصد تخلیه را داشته است دستخوش انفجار و آتش‌سوزی شده و شدت انفجار موجب تخریب ابنیه انبار و ایجاد آوار بر روی تانکر حامل روغن شده است.

وی گفت: شدت حادثه به حدی بود که دود حاصله از آتش از کیلومتر‌ها دورتر در فضای شهر قابل رؤیت بود و آتش‌نشانان با تجهیزات کامل از دو خیابانی که بر انبار مشرف و انبار در آن‌ها قرار داشت از دو جبهه به حریق نزدیک شده و عملیات اطفا را با شدت هر چه بیشتر به اجرا گذاشتند.

تراب‌پور ادامه داد: با توجه به حجم بسیار بالای مواد روغنی قابل اشتعال در تانکر و مخازن زیرزمینی و وزش باد نسبتا شدید کار عملیات اطفا حریق را برای آتش‌نشانان بسیار دشوار کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: آتش‌نشانان این مردان بی‌ادعا باتوکل برخدا و ائمه اطهار (ع) پس از گذشت ۴ ساعت تلاش بی‌وقفه و با چند حمله جانانه به کانون حریق با استفاده همزمان آب، فوم (کف) و پودر موفق شدند شعله‌های سرکش را کنترل و مهار کنند.

وی بیان کرد: در این عملیات سنگین و نفس‌گیر ۴۸ آتش‌نشان به همراه معاون عملیات و مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی با استفاده از ۱۳ دستگاه انواع خودرو‌های اطفا حریق، امدانجات، نردبان و ۳ دستگاه تانکر آبرسان پشتیبانی شرکت داشتند.

‌تراب‌پور از حضور پررنگ آتش‌نشانی شرکت‌های نفت و اکسین، پلیس انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، شهرداری منطقه، عملیات برق، گاز و دیگر بخش‌ها قدردانی کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی اهواز خطای انسانی و عدم رعایت نکات ایمنی در زمان تخلیه موادقابل اشتعال اعلام شده است.

به گزارش تسنیم در جریان این عملیات کتانباف شهردار اهواز، عالی‌پور معاون خدمات شهری شهرداری، حاجی‌زاده رئیس ستاد بحران استان، اعضای شورای شهر و برخی از مسولان شهر با حضور داشتند.

منبع: فردا

کلیدواژه: علت حریق انبار روغن اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز