Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@10:54:50 GMT

تکمیل کابینه یا ترمیم آن

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۲۶۵۴

به جای ترمیم کابینه باید از اصطلاح تکمیل آن استفاده کنیم، چرا که ترمیم به معنای مرمت و یا اصلاح خرابی و یا خلل است. در حالی‌که وزرای دو وزارتخانه استیضاح شده‌اند، یک نفر استعفا داده و فرد چهارم هم جابه‌جا می‌شود. ظاهرا رئیس‌جمهور و مجلس نیز قبول ندارند که در دولت خللی هست که نیاز به اصلاح و ترمیم جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سوال اینکه آیا به معنای واقعی کلمه، کابینه نیاز به ترمیم دارد؟ قطعا جواب مثبت است، اما تصور و اراده‌ای برای این امر درعمل مشاهده نمی‌شود. هدف از ترمیم اصلاح و تبدیل به احسن شدن است که شرایط مهیا می‌خواهد. روندی که دولت دوازدهم در پیش گرفته آثار و نشانه‌ای که حکایت از تغییرات مثبت در تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ها و اوضاع و شرایط باشد، ملاحظه نمی‌شود و فعلا در بر پاشنه سابق می‌چرخد. اکنون کار به جایی رسیده که کابینه ۴ وزیر کم دارد و لازم است تکمیل شود. گرچه کاندیداهای معرفی شده قطعا بهترین‌های موجود نیستند و تجربه نشان داده که محدوده مورد نظر آقای رئیس‌جمهور حال با اختیار و یا به اجبار همه افراد شایسته را در بر نمی‌گیرد. با توجه به معضلات کار و کارگری، تفاوت زیاد در میزان مستمری‌ها، مشکل تامین بودجه و پرداخت حقوق بازنشستگان، کاهش شدید اعتبار در بخش بیمه‌ها و اداره و به سود رساندن کارخانه‌های تحت پوشش شستا، به نظر می‌رسد وزارت تعاون و کار و تامین اجتماعی حدود ۴۰درصد مشکلات کشور را در خود دارد و آقای شریعتمداری با توجه به سابقه طولانی در اداره وزارتخانه‌ها، هماهنگی با رئیس‌جمهور و ارتباط لازم با بخش‌های دیگر حاکمیت، ان‌شاءا... ملت شاهد بهبود اداره این وزارتخانه باشند. رشته تحصیلی و تخصص آقای اسلامی ارتباط خوبی با مسئولیتی دارد که می‌خواهد عهده‌دار آن شود. همچنین فردی متدین، مدیر و تواناست. رشته تحصیلی آقای رحمانی گرچه ارتباطی با ماموریت وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد، اما سه دوره نمایندگی مجلس، عضو و رئیس کمیسیون صنایع مجلس بودن آن نقیصه را جبران خواهد کرد. ایشان نیز مدیری خوب و از روابط عمومی عالی نیز برخوردار است و آقای ‌دژپسند و وزارتخانه پرکار و مشغله اقتصاد و دارایی. با اینکه باید بخش عمده درآمد بودجه سالانه از طریق درآمد مالیاتی تامین شود، اما تا رسیدن به مرحله دریافت واقعی و عادلانه مالیات راه بسیار طولانی در پیش است. همچنین بر اساس اصل ۵۳ قانون اساسی همه دریافت‌های دولت باید در حساب‌های خزانه‌داری کل تمرکز و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام گیرد. ولی وضع موجود با این حالت فاصله بسیار دارد. یا تهیه و تصویب شفاف بودجه که وزارت اقتصاد و دارایی در تهیه آن سهیم است مشکلات عدیده‌ای دارد. از کاندیدای این وزارتخانه شناخت لازم را ندارم. ولی ظاهرا تجربه لازم احراز مسئولت وزارتخانه مذکور را ندارد. علی ایحال با در نظرگرفتن شرایط موجود کشور، بهتر خواهد بود، نمایندگان مجلس به هر ۴ کاندیدا رأی اعتماد دهند تا تکلیف ۴ وزارتخانه روشن و مجلس شورای اسلامی نیز به کارهای مهم‌تر و ضروری‌تر بپردازد. برچسب ها: تکمیل کابینه ، علی محمد نمازی ، مجلس شورای اسلامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: تکمیل کابینه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، درباره ارزیابی از نحوه برگزاری این جشنواره به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: انجام هیچ کاری بدون عیب امکان پذیر نیست، این جشنواره در نوع خود توانسته بیشتر دانشگاه‌های سراسر کشور را به دور خود جمع کند و همین امر اقدام مثبتی تلقی می‌شود؛ چراکه دانشجویان بدون ترس از قضاوت آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی افزود: خیلی از فیلمسازان بزرگ فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌آوردند و شاید ارزیابی آثارشان باعث می‌شود تا به غرورشان بربخورد، اما دانشجویان در فضای دوستانه و گرم دور هم در این جشنواره جمع شدند و همین موضوع خودش هنر می‌خواهد.

شمسایی بیان کرد: گاهی اوقات اصل رویداد از خود محتوی می‌تواند مهم‌تر باشد، آنچه که در حوزه مطبوعاتی پیگیرش هستیم این است که اکنون بدنه مطبوعاتی کشور نیاز به خون تازه دارد؛ چراکه با گسترش رسانه‌ها طرف هستیم و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه داریم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: بنگاه‌های بزرگ مطبوعاتی در قالب‌های مختلف داریم که نیازمند نیرو هستند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه را نیروی انسانی تشکیل می‌دهند، البته شاید این موضوع در خیلی از فضا‌ها شعار تلقی شود، اما در مطبوعات یک اصل به شمار می‌آید؛ چون خبرنگار تولید کننده است و اگر نباشد چه کسی می‌خواهد صفحات خبرگزاری و روزنامه نگاری را پر کند؟

شمسایی اضافه کرد: جشنواره نشریات دانشجویی اتفاقی است که از آن دانشگاه و مطبوعات و وزارت علوم و وزارت ارشاد سود می‌برند و این جشنواره برای وزارت علوم دانشجوی پرسشگرتر و فعال‌تر و پیگیر و حساس به مسائل امور زمانه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در حوزه وزارت ارشاد برای دانشجویان شاید از روی تفریح باشد، اما همینکه مزه ذوق و شوق فعالیت در رسانه زیر دندون دانشجویان رود و لذت آن را بچشند، می‌توانند وارد حوزه رسانه شوند و نتیجه آن برای اصحاب رسانه منفعت به همراه خواهد داشت و باعث رونق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند