Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، مهرور با اشاره به صدور اخطاریه از سوی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان،افزود: از چهارم آبان ماه تا اوایل یکشنبه ششم آبان ماه بارش باران به‌صورت رگبار توأم با رعدوبرق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل‌توجه دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بارش‌ها در برخی مناطق به‌صورت برف خواهد بود از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران در شهرستان‌های استان خواست تدابیر لازم را برای کاهش خسارت احتمالی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: فعالیت این سامانه بارشی موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی استان خواهد شد.

مهرور با اشاره به این که پیش‌بینی‌شده که جاده‌های کوهستانی مه‌آلود می‌شوند، گفت: مه آلودگی باعث کندی و یا اختلال تردد می‌شود به همین منظور حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان مربوطه ضروری است.

وی بر آمادگی برای مقابله باسیل، رعدوبرق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی تأکید کرد و گفت: مسافرانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محور کوهستانی و برف‌گیر چالوس رادارند از برپایی چادر و توقف در حاشیه رودخانه کرج خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری تأکید کرد.

مهرور از شهروندان خواست در این ایام از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و گفت: احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان پیش‌بینی‌شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز بارش آمادگی تجهیزات برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهرهای کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه‌ ارتباطی برخی روستاهای غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

دریافت 25 MB

تصویربردار: رامین بشرویه / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد