Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@09:06:25 GMT

بيش از 70 تن انار در خلخال توليد شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۲۹۶۵

بيش از 70 تن انار در خلخال توليد شد

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي خلخال از برداشت بيش از 70 تن انواع انار از باغ هاي منطقه گرمسيري اين شهرستان خبرداد و گفت: ميزان انار توليدي امسال در مقايسه با سال قبل 30 درصد کاهش دارد.

بهبود عليزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال زراعي جاري 30 هکتار از اراضي باغي مناطق نيمه گرمسيري اين شهرستان به کشت باغ انار اختصاص يافته که از اين ميزان 17 هکتار باغ با درختان انار بارور و 13 هکتار نيز غيربارور و نهال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در سال گذشته بيش از 100 تن انار در اين شهرستان توليد شد، دليل کاهش 30 درصدي توليد اين ميوه را بارش برف و تاثير سرما و يخبندان بر سردرختي باغ هاي انار در اوايل بهار امسال ذکر کرد.
او گفت: بيشترين سهم انار توليدي اين شهرستان را ارقام شيرين ، ترش ، ملس و طارم تشکيل مي دهد که در روستاهاي نمهيل ، برندق ، چنارليق و زاويه جعفرآباد از توابع بخش خورش رستم اين شهرستان توليد مي‌شود.
عليزاده اظهار داشت: از بين روستاهاي توليد کننده انار خلخال روستاي نمهيل در بخش خورش رستم شمالي بيشترين سطح کشت و توليد اين محصول کشاورزي و باغي پرفروش را به خود اختصاص داده است.
او با اشاره به اينکه به جز مناطقي با زمستان سرد و طولاني ، اين درخت قابليت سازگاري با آب و هواي مختلف که داراي بهار آفتابي و تابستان گرم باشند را دارد، افزود: درخت انار نسبت به سرما حساس بوده و در دماي کمتر از 12- درجه سانتي گراد که بيش از 2 روز استمرار يابد تاج درخت از بين رفته و در شرايط دمايي سرد حتي ريشه درخت نيز آسيب ديده و از بين مي رود.
خلخال در جنوب اردبيل از جمله مناطق داراي شرايط آب و هوايي متنوع براي محصولات باغي سردسيري و نيمه گرمسيري است که منطقه جنوبي اين شهرستان از مناطق مستعد براي احداث باغ محصولات باغي مناطق نيمه گرمسيري از جمله انار ، انجير ، انگور ، زيتون و پسته مي باشد.
شهرستان خلخال داراي بيش از 45 هزار هکتار اراضي مستعد کشاورزي بوده که از اين ميزان چهار هزار و 500 هکتار به باغ هاي ميوه اختصاص يافته و ميوه هايي همچون انار ، پسته ، زيتون و انجير از باغ هاي ميوه مناطق گرمسيري حاشيه رودخانه قزل اوزن در بخش خورش رستم توليد مي شود.
7119/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان