Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:52:54 GMT

روی دیگر ماجرای قاشقچی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۳۰۳۲

روی دیگر ماجرای قاشقچی

تهران- ایرنا- دولت‌های غربی اگر واقعاً به خاطر پایمال شدن حقوق بشر توسط عربستان در ماجرای جمال قاشقچی می‌خواهند این کشور را تحت فشار قرار دهند، چرا به خاطر کشتار وسیعی که دولت عربستان در یمن مرتکب می‌شود هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله ای، آورده است: با گذشت نزدیک یکماه از قتل جمال قاشقچی در کنسولگری عربستان در اسلامبول و مشخص شدن ابعاد مختلف این واقعه، هنوز یکی از مهم‌ترین ابعاد آن برای افکار عمومی جهانیان تشریح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کسی تصور نکند غربی‌ها نمی‌دانند جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم است و رژیم آل سعود پرورشگاه تروریست‌هاست. این را سران آمریکا و تمام کشورهای اروپائی بهتر از دیگران می‌دانند و خودشان برنامه‌ریزی و تعیین دستور کار تروریست‌ها در منطقه را برعهده دارند. غربی‌ها علاوه بر اینکه حامی تروریست‌ها و دیکته ‌کننده برنامه‌های تروریستی به رژیم‌هائی از قبیل آل سعود، آل نهیان، آل خلیفه و آل‌های دیگر هستند، خودشان تروریسم دولتی را پدید آورده‌اند و پرونده‌هائی پر از اقدامات تروریستی علیه دولت‌ها و ملت‌ها و حتی مردم خودشان دارند.

ایجاد رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی یکی از سیئات غربی هاست که مظهر تروریسم دولتی در منطقه خاورمیانه است و سیاه‌ترین پرونده را دارد. جنایاتی که آمریکا در ویتنام، بمباران اتمی ژاپن، کودتا در ایران و کشورهای آمریکای لاتین، دخالت نظامی در افغانستان و عراق، حمایت تسلیحاتی از آل سعود برای کشتار مردم یمن مرتکب شده و اقدامات ضد حقوق بشری که درزندان‌های گوانتانامو، ابوغریب، بگرام و شکنجه گاه‌های کشورهای اروپائی انجام داده، در سینه تاریخ مضبوط است و بر کسی پوشیده نیست. انگلیس، فرانسه، آلمان و بعضی دیگر از کشورهای اروپائی هم پرونده‌هائی مشابه پرونده سیاه آمریکا در ضدیت با حقوق بشر و اقدامات تروریستی دارند.

اینکه این روزها می‌شنویم سران کشورهای غربی یکی بعد از دیگری اعلام می‌کنند در روابط خود با رژیم عربستان ممکن است تجدیدنظر کنیم، یک ظاهرسازی سیاسی است که برای فریب دادن افکار عمومی تدارک دیده شده است. دولت‌های غربی اگر واقعاً به خاطر پایمال شدن حقوق بشر توسط عربستان در ماجرای جمال قاشقچی می‌خواهند این کشور را تحت فشار قرار دهند، چرا به خاطر کشتار وسیعی که دولت عربستان در یمن مرتکب می‌شود هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ چرا در برابر کشتار شیعیان قطیف واکنشی نشان نمی‌دهند؟

چرا با اینکه می‌دانند دولت عربستان در بحرین به آل خلیفه برای کشتار مردمی که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند و خواستار حقوق قانونی خود هستند کمک می‌کند، اعتراضی نمی‌کنند؟ دولت‌های غربی نه تنها در برابر اینهمه جنایت آل سعود عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، حتی به این رژیم کمک هم می‌کنند کما اینکه در حمایت از تروریست‌هائی همچون داعش، القاعده، النصره، احرارالشام و ارتش باصطلاح آزاد سوریه که سرتاسر منطقه خاورمیانه را ناامن کرده‌اند با رژیم آل سعود همراهی هم می‌کنند.

در کنار این واقعیت شفاف، سران کشورهای غربی این را هم می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در منطقه است. آنها در برابر جنایاتی که منافقین علیه مردم و دولتمردان ایران مرتکب شدند، نه تنها واکنشی نشان ندادند بلکه آنها را در آغوش گرفتند. مقامات اروپائی و آمریکائی جنایات صدام در به راه انداختن جنگ و تجاوز به پنج استان ایران و کشتن آنهمه مردم بی‌دفاع با سلاح‌های شیمیائی و موشک‌هائی که خانه‌ها، مدارس و مساجد را ویران کردند را نه تنها محکوم نکردند بلکه به او سلاح بیشتری دادند و تمام کارخانه‌های تولید سلاح‌های شیمیایی خود را در اختیار او گذاشتند. این عملکرد غربی‌ها کاملاً نشان می‌دهد آنها در ادعاهایشان مبنی بر حمایت از حقوق بشر دروغ می‌گویند و در ماجرای جمال قاشقچی نیز اگر ژست تجدیدنظر در روابط با رژیم سعودی می‌گیرند دنبال تحقق اهداف سودجویانه خودشان با استفاده از موقعیتی که پیش آمده است هستند.

واقعیت این است که جمال قاشقچی اکنون به ابزاری تبدیل شده که دولت‌ها هر کدام بسته به نوع منافعی که در نظر دارند به دست آورند با آن بازی می‌کنند.

آمریکا می‌خواهد آل سعود را بیشتر بدوشد و شخص ترامپ می‌خواهد در انتخابات میان دوره‌ای کنگره از ژست حقوق بشری به نفع حزب جمهوریخواه بهره ببرد، دولت‌های اروپائی هم درصدد بالا بردن حجم قراردادها و افزایش قیمت سلاح‌ها، و هر کالای دیگری که در عربستان می‌فروشند هستند و ترکیه هم علاوه بر دنبال کردن هدف احیاء امپراطوری عثمانی و گوشمالی دادن مخالفان اخوان المسلمین در منطقه به دلارهای نفتی آل سعود هم چشم دوخته است. این است دنیای کثیف سیاستی که زمامداران غربی و دست پرورده‌های آنها ساخته‌اند.
اگر می‌خواهیم سیاست را از‌ آلودگی‌ها دور سازیم و افکار عمومی جهان امروز را با سیاست صحیح آشنا کنیم، باید این واقعیت‌ها را منتشر نمائیم و البته خودمان نیز از این قبیل آلودگی‌ها دوری نمائیم. امروز، دنیای سیاست بسیار کثیف است. پالایش سیاست از آلودگی‌ها وظیفه بزرگ رسانه‌ها و سیاستمدارانی است که می‌خواهند انسانی زندگی کنند.

*منبع: روزنامه جمهوری اسلامی،1397،8،5
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري اسلامي جمال قاشقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • هفت ستونی که از اسرائیل فرو ریخت!
  • ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل