Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چین برای مجهز نمودن شبکه قطارهای تندرو خود به سامانه های پیشرفته هشدار دهنده پیش از زلزله اقدام می نماید تا خطرات ناشی از وقوع ناگهانی آن کاهش یابد.

در اجرای این طرح اداره زلزله چین و سازمان راه آهن این کشور با یکدیگر عملیات آزمایش این سامانه را بر روی قطارهای تندرو آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه برای عملکرد مناسب به سیستم ملی هشدار زلزله که تمام سازمان های حیاتی این کشور را پوشش می دهد، متصل خواهد شد.

مقامات چینی قصد دارند این سامانه جدید را به مدت 3 سال پیش از ورود به خدمت رسمی در سطح وسیعی مورد آزمایش قرار دهند و تا سال 2030 شامل 15 هزار ایستگاه رصد و مراقبت خواهد شد.

چین اجرای چنین سامانه ای را برای شبکه بزرگ حمل و نقل خود که سالانه بیش از یک میلیارد نفر را جابجا می کند، ضروری می داند چرا که خطرات زلزله برای قطار در حال حرکت بیش از قطار متوقف است.

چین هم اکنون طولانی ترین خطوط قطارهای تندرو در سطح جهان را در اختیار داشته و همچنین از جمله کشورهایی در جهان است که در معرض زلزله های شدید قرار دارد.

184 / 159 چین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری