Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:12:35 GMT

غلظت گرد و خاک در مهران به 28 برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۳۸۳۳

ساعت24-معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: گرد و غبار عربی میزان آلودگی هوای استان را در وضعیت اضطرار قرار داد بطوریکه این مقدار در مهران به 28 برابر حد مجاز رسیده است..

علی طاهر سارایی  اظهار داشت: توده گرد و غبار که دیشب و از طرف بیابان های عراق و سوریه وارد استان ایلام شده میزان غلظت آن بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران 28 و ایوان 24 برابر حد مجاز گزارش شده در حالی که این روند دیشب برای این 2 شهرستان تا 30 برابر حد مجاز نیز رسید.

سارایی یادآور شد: طبق پایش ایستگاه های سنجش آلودگی، در حال حاضر غلظت آلودگی ناشی از گرد و غبار در شهرستان های ایلام، سیروان، سرابله، ملکشاهی نیز 10 برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.

وی گفت: روند غلظت این توده کاهشی است و به تدریج تا ظهر امروز از میزان آن کاهش یافته و تا عصر امروز به طور کامل از استان ایلام خارج خواهد شد.

بر اساس آمار ایستگاه هواشناسی مستقر در فرودگاه ایلام میزان دید افقی در شهرستان های مهران 500 متر، سرابله 800 متر، ایلام یک هزار و 400 متر، لومار 300 متر، ایوان و آبدانان چهارکیلومتر و دهلران 6 کیلومتر گزارش و ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، غلظت بسیار بالای گرد و غبار امروز باعث تعطیلی مدارس شهرستان های ایوان و مهران شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ایلام 74 روز آلوده ناشی از گرد و غبار را پشت سر گذاشته است.

میزان استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند