Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آبی پور صبح شنبه در جلسه کارگروه حفاظت از منابع طبیعی، به اهمیت منابع طبیعی و ارتباط آن با سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: اقدامات مربوط به رفع تداخلات اراضی می‌تواند در تحقق اهداف توسعه مؤثر واقع شود. 

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه امروز در خصوص منابع، آگاه کردن نسل آینده در راستای حراست از منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان گفت: بشر امروز با مشکلات زیادی ازجمله ریزگردها، وجود پلاستیک فراوان در طبیعت، قطع درختان همه این‌ها باعث تغییر در اقلیم  می‌شود. 

آبی پور بر حراست از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: هر چیزی که به طبیعت ارتباط داشته  باشد باید توسط مردم حفاظت شود و تحقق این امر مهم نیازمندفرهنگ‌سازی است.

وی ابراز کرد: زیرساخت‌های موجود در زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت کشور و جذب سرریزهای سرمایه‌گذاری در تهران می‌تواند از موارد مدنظر برای توسعه استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان به تعهدات اداره  ثبت‌اسناد در سال جاری اشاره کرد و گفت: اصلاحات هندسی در ۵۰ هزار هکتار از اراضی جهت صدور سند تک‌برگی در سال جاری توسط ثبت اسناد کار بسیار مهم و خوبی است.

کد خبر 4442323

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان منابع طبیعی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد شهرکرد کرمانشاه یاسوج شیراز موکب خطبه های نماز جمعه زائران اربعین سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در منطقه «طسوج» شهرستان چرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت اظهار کرد: ۱۳۰ هزار مترمربع از عرصه‌های مرتعی معادل ۱۳ هکتار از اراضی ملی منطقه «طسوج» در شهرستان چرام که با دیوار سنگی محصور و در آن نهال‌های مثمر غرس شده بود، رفع تصرف و به عرصه ملی برگردانده شد.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه‌روزی و در تمام شهرستان‌های استان برای صیانت و پیشگیری تخریب عرصه‌های ملی اقدام می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال با هیچ کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه‌ها جرم است، گفت: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند، بر اساس میزان قطر درختان جریمه می‌شوند.

جاویدبخت ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش‌سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

کد خبر 745110

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور