Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:57:47 GMT

کمیسیون پزشکی مصدومان شیمیایی نودشه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۳۹۴۱

کمیسیون پزشکی مصدومان شیمیایی نودشه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - سومین کمیسیون پزشکی به منظور تعیین درصد مصدومان شیمیایی شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به رشادت و فداکاری مردم نودشه در دوران دفاع مقدس و تقدیم 110 شهید گفت: این شهر در سال 66 دو بار توسط هواپیماهای رژیم بعث مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام هادی عسکری با بیان اینکه در این بمبارانها ، بیش از 27 نفر شهید و جمع زیادی مصدوم شدند، افزود: تاکنون 2 بار کمیسیون پزشکی در این شهر تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: در این 2 روز 340 پرونده مصدومان شیمیایی نودشه توسط پزسکان متخصص بررسی و افراد مورد معاینه قرار گرفتند و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.
دبیر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هم ، هدف از حضور این تیم را بررسی پرونده افرادی دانست که مدعی هستند مصدوم شیمیایی می باشند.
دکتر امینی افزود: این تیم شامل 2 متخصص داخلی ، 2 متخصص چشم و 2 پزشک متخصص پوست و بنده هم بعنوان دبیر این کمیسیون مدارک افراد را بررسی و با انجام معاینات اولیه پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون پزشکی شیمیایی تهران ارجاع داده خواهد شد.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همزمان با حضور رییس بنیاد شهید کشور در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی از ایشان درخواست کردم که کمیسیون پزشکی در حوزه انتخاباتی اورامانات مستقر شود تا از نزدیک وضعیت مردم این منطقه را مورد بررسی قرار دهد.
شهاب نادری افزود: با مساعدت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اولین کمیسیون پزشکی در ثلاث باباجانی تشکیل و امروز با توجه به قولی که به مردم نودشه داده بودم ، دومین کمیسیون در این شهر تشکیل شد.
وی اظهار کرد: مردم مرزدار نودشه در دوران دفاع مقدس در راستای پاسداری و حفافظت از مرزهای میهن اسلامیمان تمام توان و سرمایه مادی و معنوی خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز باید به این عزیزان خدمت شود.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم غیور نودشه همزمان و بعد از بمباران شیمیایی به علت مشکلات متعدد از جمله مسافت تا مرکز استان و عدم بضاعت مالی قادر به حضور در کمیسیون پزشکی نشده بودند، تاکنون از مزایای جانبازی محروم شده اند.
شهر مر زی نودشه از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه است که با حدود چهار هزار نفر جمعیت بیش از 110 شهید تقدیم انقلاب انقلاب اسلامی کرده است.
7448/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهر نودشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید حسین طباطبایی،مسئول روابط عمومی اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد،افزود: این حادثه ساعت ۵:۲۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد که از مصدومان هفت نفر به بیمارستان شهید صدوقی (ره)، چهار نفر به بیمارستان شهید رهنمون و ۲ نفر نیز سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس ۱۵ مسافر داشت ادامه داد: تریاژ و درمان اولیه مصدومان حادثه در کمتر از ۴۰ دقیقه توسط اورژانس یزد مدیریت و هم‌اکنون تمام مصدومان حادثه در بیمارستان تحت نظر اورژانس هستند.

این مسئول اظهار کرد: علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و تردد می‌کنند.

یادآور می شود؛ چند روز پیش اتوبوسی در مسیر گردنه حیران بر اثر حادثه مشابه واژگون شده و در نهایت چند تن از هموطنان مان در آن حادثه جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند.

دیگر خبرها

  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد