Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- منابع اطلاعاتی آمریکا ادعا می کنند روسیه تسلیحات ضد ماهواره‌ای جدید خود را بر روی جنگنده‌ها مستقر کرده و قصد دارد این تسلیحات جدید را آزمایش کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از دیلی میل، روسیه در حال آزمایش تسلیحات ضد ماهواره‌ای بر روی جنگنده‌های روسی است که تا سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اعلام منابع آگاه، این موشک با دامنه پرواز کوتاه نخستین بار در ماه گذشته بر روی جنگنده‌های روسی در مسکو مشاهده شد.
منابع اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند موشک روسی ناشناخته‌ای که در ماه گذشته توسط یک جت جنگنده حمل می‌شد، مدل سازی نوعی از تسلیحات ضد ماهواره‌ای است که تا سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش سی. ان. بی. سی، این موشک ضد ماهواره دارای قابلیت پنهان شدن از دستگاه‌های شناسایی هوانوردی و تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی است.
نخستین بار تصویر جت جنگنده حامل این نوع موشک در اوایل سپتامبر در فرودگاهی در مسکو در شبکه‌های اینترنتی منتشر شد. با انتشار این تصاویر در اوایل ماه جاری، سایت‌های مختلف اعلام کردند موشک قرار گرفته زیر جنگنده احتمالا ضد ماهواره است.  
Mikoyan MiG-۳۱ نوعی رهگیر فراصوت است که از معدود تکنولوژی‌های دارای قابلیت نزدیک شدن به فضا است.
این موشک‌ها با توجه به پیشرفت‌های اخیر در زمینه فضا احتمالا قادر به هدف قرار دادن ماهواره‌ها در مدار نزدیک به زمین هستند. در مدار نزدیک به زمین ماهواره‌ها و ایستگاه‌های هوایی مانند ایستگاه فضایی بین المللی و تلسکوپ فضایی هابل قرار دارند.
اظهارات مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره موشک ضد ماهواره روسی تنها یک روز پس از آن بیان شد که پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد قصد دارد از تسلیحات نظامی جدید خود که در جهان بی نظیر هستند، پرده برداری کند.
او در دیدار با افسران ارشد نظامی و مقامات اجرایی گفت: "روسیه کسی را تهدید نمی‌کند و به شدت به تعهدات خود در زمینه امنیت بین المللی و کنترل اسلحه پایبند است. "
وی در ادامه با اشاره به این که تسلیحات جدید روسیه به طرز قابل توجهی از معیار‌های جهانی فراتر رفته و بی نظیر هستند، اعلام کرد زرادخانه‌های روسیه برای محافظت از تهدیدات بالقوه، مدرن می‌شوند.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا روسیه تسلیحات موشک فراصوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند

علیرغم داغ شدن بازار اخبار کذب رسانه‌های معاند درباره «تخریب گستره» رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان و ربط دادن این موضوع به پیدا شدن بقایای دو موشک در خاک عراق، تصاویر ماهواره‌ای که اخیرا منتشر شده، حاکی از سلامت کامل پایگاه هشتم شکاری اصفهان و رادار اس ۳۰۰ دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی طی یک هفته اخیر و مشخصا سه روز گذشته برخی رسانه‌های غربی مدعی انهدام یا ایجاد خسارت به بخش مهمی از پدافند هوایی اس-۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان از سوی اسرائیل هستند و رسانه‌های معاند فارسی زبان خارج از کشور نیز ادعاهای مطرح شده را با آب و تاب فراوان پمپاژ می‌کنند که تصاویر ماهواره‌ای چیز دیگری را بیان می کند.

گرچه رویت ریزپرنده‌ها طی صبح جمعه ۳۱ فروردین ماه در اطراف پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان و متقابلا فعال شدن پدافند هوایی در آن منطقه برای از بین بردن تهدیدات، بر تصور غلط حمله اسرائیل به ایران دامن زد؛ اما مقامات نظامی ایرانی از همان ابتدا اعلام کردند که شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی به «اشیای مشکوک» بوده که هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ و مشخص نیست این تهدید از سوی اسرائیل انجام شده است یا خیر؟

اما؛ در مقابل از همان ساعات اولیه صبح جمعه، رسانه‌های غربی شروع به ارائه تحلیل در خصوص ابعاد این قضیه کردند. تحلیل‌هایی که بر مبنای پیش فرض مد نظر آنها و در راستای آنچه منافعشان ایجاب می‌کند، ارائه و نهایتا منجر به انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان شد.

هرچند این دستاوردسازی برای رژیم صهیونیستی و تزریق حس حمله اسرائیل به ایران در ابتدا از سوی مقامات ارشد رژیم صهونیستی نیز تایید نمی شد؛ اما گویا رفته رفته اسرائیل نیز خود باور کرد که می‌تواند حمله ریزپرنده‌ها را به اسم خود ثبت کند و با گردن گرفتن این اتفاق، افتخاری پوشالی را به پای خود بنویسد.

با این حال شواهدی مبنی بر ارتباط ریزپرنده‌های رویت شده در آسمان اصفهان با اسرائیل وجود ندارد و سناریوی دلخواه رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن اعم از آمریکا یعنی«حمله اسرائیل به ایران» از طریق ریزپرنده‌ها، همچنان اثبات نشده باقی ماند. شاید همین امر باعث شد رژیم صهیونیستی و شرکای آن به سراغ سناریویی جدید بروند و با ارجاع به نشانه‌هایی از جمله کشف بوستر دو موشک بالستیک هواپرتاب در خاک عراق اعلام کنند حمله اسرائیل به ایران فراتر از چند ریزپرنده بوده و جمهوری اسلامی درصدد مخفی کردن آن است.

به طوری که رسانه‌های معاند فارسی زبان خارج از کشور و برخی از رسانه‌های غربی اصرار بیهوده‌ای برای القای این موضوع دارند که اتفاق صبح جمعه ۳۱ فروردین ماه به یک حمله «ریزپرنده‌ای» محدود نمی‌شود؛ چراکه طبق تصاویر ماهواره در اختیار این رسانه‌ها، تخریب گسترده‌ای در بخش مرکزی سیستم پدافندی اس-۳۰۰ ایجاد شده و این امر ناشی از برخورد یک پرتابه هدایت‌شونده مشابه خانواده موشک‌های هوا به زمین اسپارو/راکس است.

پافشاری رسانه‌های معاند بر روی «حمله اسرائیل به ایران» و «آسیب گسترده به سایت اس ۳۰۰ اصفهان» که ناشی از برخورد یک پرتابه هدایت‌شونده است، نه تنها بی‌پایه و اساس و بدون هیچ مدرک و تصویر هوایی بیان و پمپاژ می‌شود؛ بلکه تطبیق برد موشک‌هایی که رژیم صهیونیستی از مبدا پرتاب تا اصفهان نشان می دهد که امکان برخورد کلاهک این موشک‌ها با سایت اس  ۳۰۰ اصفهان وجود ندارد؛ بنابراین پیدا شدن بقایای موشک‌های یافت شده در منطقه لطیفیه و عزیزیه عراق را نمی‌توان به سناریو ایجاد خسارت در سایت اصفهان گره زد.

ادعای تخریب سایت اس  ۳۰۰ اصفهان درحالی از سوی رسانه‌های معاند و با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده از این سایت و همزمان کشف چند بوستر موشک بالستیک هواپرتاب در خاک عراق، به حمله اسرائیل به ایران در صبح جمعه ۳۱ فروردین ماه منتسب می‌شود که نه تنها تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده همان روز چنین گزاره‌ای را اثبات نمی‌کنند؛ بلکه تصاویر ماهواره‌ای که اخیرا منتشر شد نیز گویای حقیقتی خلاف ادعای یاد شده است.

جمعه ۳۱ فروردین، شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی اعلام کرد که مطابق با تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده، پایگاه هوایی اصفهان هیچ آسیبی ندیده است.

از طرف دیگر به تازگی تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده در شرکت Planet Lab از خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد که نشان می‌دهد به سایت S۳۰۰ پایگاه اصفهان هیچ صدمه یا خسارتی وارد نشده است. در این بین باید دید داستان سرایی و تخیل قوی رسانه‌های معاند درباره آنچه صبح جمعه ۳۱ فروردین رخ داده است تا کجا ادامه پیدا می‌کند و درحالی تمام شواهد بر سلامت سایت اصفهان مهر تایید می زند، اینبار برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی از چه سناریویی استفاده خواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست دوباره نتانیاهو از پوتین: به تهران اس 300 ندهید چون حمله به ایران را سخت می کند کری: فروش اس - ۳۰۰ به ایران قانونی است

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • تصاویری از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراینی در باند فرودگاه | ویدئو
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم