Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: افزایش توان خرید، بهسازی و ارتقای مسکن متقاضیان به همراه ایجاد سازوکار تامین مالی سازندگان از طریق بانک مسکن و طراحی ساز و کار‌های پایدار به منظور تامین مالی، سرمایه گذاری و تحرک در بخش مسکن و در نهایت بازنگری در طرح جامع مسکن به منظور تامین رفاه و عدالت اجتماعی در زمینه مسکن موارد مورد توجه در خانه‌دار کردن مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمد اسلامی در نشست خبری صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: مهمترین برنامه‌های ما اجرای تکالیفی است که در برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین مانند قانون رفع موانع کسب و کار دیده شده است.

وی در ادامه افزود: افزایش ایمنی و ساماندهی مسکن مهم‌ترین اولویت‌هایی است که پیگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر ما مسئول ایجاد تعادل در بازار مسکن هستیم، پس باید برای تولید مسکن، سیاست‌های پا برجا داشته باشیم؛ زیرا در صنعت ساختمان تقاضای زیادی در جامعه وجود دارد.

اسلامی در ادامه گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و خدمات، استفاده از فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین در کلیه سطوح در راستای ارائه خدمات و یا جابه‌جایی اطلاعات بین مردم، سازمان ها، بازار و سایر ارکان دولت به منظور افزایش بهره وری داخلی و بهبود سطح خدمات ضروری است.

وی در باره برنامه‌های خود در بخش مسکن اظهار کرد: ساماندهی بافت شهری و روستایی و توسعه زیرساخت ها، توجه و پیگیری وضعیت مسکن مهر، ایجاد یکپارچگی و تعامل با سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها در امر مسکن و شهرسازی و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهر‌ها و ساماندهی بافت‌های ناکارآمد در برنامه‌های ارائه شده قرار دارد.

این مقام مسئول درباره افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم تاکید کرد: افزایش توان خرید، بهسازی و ارتقای مسکن متقاضیان به همراه ایجاد سازوکار تامین مالی سازندگان از طریق بانک مسکن و طراحی ساز و کار‌های پایدار به منظور تامین مالی، سرمایه گذاری و تحرک در بخش مسکن و در نهایت بازنگری در طرح جامع مسکن به منظور تامین رفاه و عدالت اجتماعی در زمینه مسکن موارد مورد توجه در خانه‌دار کردن مردم است.

اسلامی در ادامه توجه به ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را ضروری برشمرد و گفت: ایمنی از دغدغه‌های غیرقابل اغماض استاندارد‌های جهانی از اصول ضروری در فعالیت‌های عمرانی و خدماتی حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی است، به طوریکه در حال حاضر در سال حدود ۱۶۰۰ نفر فقط در بحث ایمنی کار در ساختمان جان خود را از دست می‌دهند و سوانح رانندگی نیز قابل توجه است.

وی در خصوص مهم‌ترین چالش‌های حوزه حمل و نقل تصریح کرد: اگرچه در زمان اندکی که وجود داشته است هنوز نمی‌توانم به جزییات بپردازم، اما با شناسایی صورت گرفته پیری ناوگان حمل و نقل باری با میانگین سنی نزدیک به ۱۷ سال و ناوگان ریلی با میانگین سنی بیش از ۲۴ سال یکی از چالش‌های پیش رو است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اشتغال ۶۸ هزار نفر به طور مستقیم در وزارت راه وشهرسازی در سراسر کشور و اشتغال تعداد قابل توجهی به طور غیر مستقیم، توضیح داد : حمایت از اشتغال زایی و تولید کالای داخلی با رویکرد ایجاد حوزه‌های نوین به عنوان صنایع خلاق، کاهش تصدی گری دولت و بهینه سازی و بهبود مدیریت منابع و بکارگیری توان و ظرفیت داخلی و بومی در راستای توسعه پایدار ضروری و لازم و از برنامه‌های با اولویت اجرایی است.

اسلامی در انتها خاطر نشان کرد: نبود زیرساخت‌ها و سیستم‌های مناسب برای حمل و نقل تندرو و ارزان، وجود و استمرار برخی انحصارات دولتی در فعالیت‌های صنعت حمل و نقل، مداخله دستوری در قیمت و تعرفه حمل و نقل و مداخلات دولت و نهاد‌های ناظر در فعالیت شرکت‌های هوایی و ریلی از چالش‌های وزارت راه و شهرسازی است که باید این موارد مورد توجه جدی قرار گیرد و مداخله‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن صنعت حمل و نقل راه و شهرسازی قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت