Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@13:07:38 GMT

تفسیر قرآن در اولویت مؤسسات قرآنی قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۵۱۰۶

تفسیر قرآن در اولویت مؤسسات قرآنی قرار گیرد

لیلا کاظمی، مدیر موسسه قرآنی حضرت ام‌البنین(س) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به اینکه کاربردی کردن آیات الهی در زندگی هر فردی باعث برون رفت از مشکلات می‌شود، لذا جلسه قرآن مؤسسه حضرت ام‌البنین(س) در قالب موسسه و همچنین جلسات خانگی از سال 86 فعالیت خود را با رویکرد تفسیر قرآن کریم در راستای درک مفاهیم آیات وحی آغاز کرده و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی بانوان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: برنامه مؤسسه دو روز در هفته شامل کلاس‌های تفسیر، تجوید، روخوانی و روانخوانی برگزار و افرادی که مستمر علاقه‌مند حضور در جلسات هستند، با پرداخت هزینه اندک در ماه ثبت نام کرده و از این کلاس‌ها بهره‌مند می‌برند.

کاظمی گفت: شاخصه اصلی در موسسه قرآنی حضرت ام‌البنین(س) توجه و پرداختن به تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که از آغاز به کار موسسه تاکنون بعد از گذشت بیش از 10 سال تاکنون تفسیر 16 جزء قرآن را تدریس کرده ام و معتقدم همانطور که قرآن 23 سال طول کشید تا بر پیامبر(ص) نازل شود، تفسیر این کتاب عظیم نیز چنین مدت زمانی را می‌طلبد تا سرسری از آن عبور نشود.

وی افزود: جلسات تفسیر خانگی موسسه بیشتر در ایام و مناسبت‌هایی چون محرم، صفر، ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان و همچنین ولادت ائمه اطهار(س) به صورت سیار در منازل اعضای گروه برگزار می شود که اطلاع رسانی از طریق کانال تلگرام و همچنین اعضای مجموعه صورت می‌گیرد.

حضور پررنگ جوانان در جلسات تفسیر قرآن
مدیر مؤسسه قرآنی حضرت ام‌البنین(س) اضافه کرد: خوشبختانه جلسات تفسیر مورد استقبال بانوان به‌ویژه جوانان است چراکه در این سنین همه در جستجوی مفاهیم ناب هستند تا جریان زندگی خود را بر اساس سبک زندگی اسلامی و بر طبق قوانین الهی پیش ببرند لذا تفسیر آیات کاربردی و متناسب با نیاز روز جوانان استقبال می‌شود.

این مدرس قرآن تصریح کرد: اعضای ثابت جلسات قرآنی حدود 50 نفر هستند اما در جلسات تفسیر خانگی شاهد حضور تعداد بیشتری از بانوان هستیم که برای کسب فیض از محضر قرآن در این جلسات حاضر می‌شوند.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت ام‌البنین(س) با بیان اینکه شیوه تفسیر قرآن اثرات زیادی در جذب افراد دارد، ادامه داد: اعتقاد دارم باید نیاز مخاطبان برای تفسیر قرآن در نظر گرفته شود آیات قرآن در همه زمان‌ها و برای همه افراد حرف دارد و هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

این مدرس قرآن گفت: اکثر بانوان در خصوص مسائلی چون تربیت فرزند، همسرداری، مباحث اخلاقی و پوشش دغدغه دارند و به دنبال راهکاری در راستای بهبود بخشی به این مسائل هستند؛ لذا سعی می‌شود در جلسات تفسیر بر اساس نیاز مخاطبان آیات کاربردی با مسائل روز بانوان تفسیر شده و راهکار قرآنی برای حل مشکلات بیان شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی تفسیر قرائت ترتیل مهجوریت قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز