Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@00:11:49 GMT

وجود ابرهای "کوردیلوسکی" در اطراف زمین تایید شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۵۶۰۴

محققان مجارستانی به تازگی موفق به تایید وجود یک جفت ابر غبار شدند که در فاصله ۲۵۰ هزار مایلی از زمین، به دور ما می‌چرخند. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از دیلی‌میل، محققان یک رصدخانه خصوصی در مجارستان موفق شدند وجود یک جفت "ابر غبار" را به اثبات برسانند که در وضعیتی نیمه‌ پایدار قرار داشته و با زمین و ماه، یک مثلث را در آسمان تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ابرهای غباری برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط یک ستاره‌شناس لهستانی به عنوان دو جسم شبه ماهواره‌ای شناخته شده بودند ولی وجود آن‌ها همچنان بحث برانگیز باقی ماند زیرا تشخیص آن‌ها بسیار دشوار بود.
پس از اینکه دانشمندان به وجود این اجرام پی بردند، آن‌ها را "ابرهای "کوردیلوسکی"(Kordylewski clouds) نامیدند.
وجود این اجرام با استفاده از سیستم فیلتراسیون خطی قطبی تایید شده است.
گفته شده بود که این ابرهای غباری در ناحیه‌ای موسوم به " نقاط لاگرانژی" واقع شده‌اند.
" نقاط لاگرانژی"پنج نقطه میان دو جسم بزرگ هستند که در آن نیروی جاذبه دو جسم همدیگر را خنثی می‌کند. غالبا ماهواره‌های رصدی در نقاط لاگرانژی میان زمین و خورشید قرار می‌گیرند.
از سال ۱۹۶۱ میلادی تاکنون وجود این ابرها مبهم باقی مانده بود تا اینکه ستاره‌شناسان مجارستانی وجود آن‌ها را تصدیق کرده و آن‌ها را رصد کردند.
محققان مجارستانی اظهار کردند، پیدا کردن "ابرهای "کوردیلوسکی" بسیار سخت است. حتی با وجود این‌که فاصله آن‌ها با ما به اندازه فاصله ماه تا زمین و در فاصله ۲۵۰ هزار مایلی، به دور ما می چرخند.ایسنا  کد خبر: ۵۵۳۱۶۹ تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه