Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل ریزش هوای سرد و استقرار سامانه پر فشار دمای هوا از امشب افت دارد و در روزهای آتی روند کاهشی دما تا 7 درجه سانتیگراد می رسد و در برخی مناطق استان احتمال تجربه دمای زیر صفر در نواحی سردسیری وجود دارد.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای حاکی از عبور جبهه گرم سامانه بارشی از استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل وجود رطوبت مناسب در جو و عبور جبهه سرد این سیستم در ساعات بعدازظهر امروز (شنبه) موجب رشد ابرناکی و احتمال رگبار و رعدوبرق در استان مرکزی به ویژه مناطق شمال و شرق می شود.
مرادی عنوان کرد: تصاویر ماهواره و گزارش ایستگاه های هواشناسی غرب کشور نشان دهنده ایجاد یک توده بزرگ گردوخاک در کشور عراق و ورود آن به مناطق غربی کشور است که بر این اساس احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا در ساعات آتی در استان مرکزی دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت: بارش باران 24شبانه روز اخیر در 13 ایستگاه هواشناسی استان مرکزی به ثبت رسید که به طور میانگین در این مدت 15 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که بیشترین میزان با 33 و 9 دهم میلیمتر در ایستگاه شازند گزارش شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: 25 و یک دهم میلیمتر بارندگی نیز در این مدت در آشتیان، 23 و هفت دهم میلیمتر در اراک، 20 و 6 دهم میلیمتر در تفرش، 16 میلیمتر در خمنی، 15و هشت دهم میلیمتر در خنداب، 10 و چهار دهم میلیمتر در دلیجان، یک و 9 دهم میلیمتر در ساوه، 6 و چهار دهم میلیمتر در غرق آباد، 14 میلیمتر در کمیجان، 14 و چهار میلیمتر در محلات، 17 و چهار دهم میلیمتر در فرمهین و سه دهم میلیمتر در زرندیه ثبت شده است.
مرادی بیان کرد: ساوه با بیشینه دمای 25 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و آشتیان با کمینه دمای 6 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
28 و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان مرکزی بارش باران عراق ماهواره هواشناسی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • یخبندان بهاری در کردستان!
  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان