Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان گفت: در این سوگواره 22 گروه تعزیه نام نویسی کردند که در پایان 5 گروه به مرحله نهایی راه یافتند.

آقای رمضانی افزود: این گروهها شامل گروه ابوذر روستای سرند، گروه علمدار آرین شهر، گروه سیدالشهدای روستای افین زیرکوه، گروه عاشقان اهل بیت شهرستان بیرجند و گروه تعزیه خوانی قمر بنی هاشم علیه السلام شهر سه قلعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گروههای برتر، سوم و چهارم آبان در چهارمین سوگواره تعزیه به میزبانی سرایان به اجرای تعزیه پرداختند. 

در پایان این مراسم از سرپرستان ٥ گروه برتر تقدیر بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تعزیه خراسان جنوبی سوگواره فرهنگ و ارشاد سرایان چهارمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی

احمد لامعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ششم و هفتم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری بزرگترین رویداد علمی کشور که همان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری می‌باشد هستیم.

وی تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی از تعداد داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۹۰۰ داوطلب در ۵ گروه آموزشی علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی و علوم تجربی است.

رئیس دانشگاه بیرجند اضافه کرد: داوطلبان گروه ریاضی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، گروه زبان‌های خارجی و هنر عصر پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه و گروه علوم تجربی صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

لامعی افزود: این آزمون در ۱۰ شهر استان و در ۲۴ حوزه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به محل‌های برگزاری این آزمون در استان گفت: محل برگزاری آزمون در بیرجند در دانشگاه بیرجند، قائن در دانشگاه بزرگمهر قائن، در سرایان در دانشکده کشاورزی، در فردوس در دانشگاه پیام نور بوده و در سایر شهرستان‌ها ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها مسئول برگزاری آزمون خواهند بود.

لامعی ادامه داد: نوبت دوم آزمون دو ماه آینده یعنی هفتم و هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

وی برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت را فرصت ارزنده‌ای برشمرد که در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و گفت: اگر داوطلب در یک گروه آزمایشی شرکت کند خود سامانه سنجش در نوبتی که داوطلب رتبه برتر و بیشتری داشته باشد را انتخاب خواهد کرد اما اگر داوطلب در دو گروه آموزشی شرکت کند نهایت سازمان سنجش کد انتخاب رشته را برای داوطلب فراهم خواهد کرد که متناسب با ظرفیت علمی که دارد اختیار انتخاب خواهد داشت.

وی از افزایش تعداد داوطلبان آزمون سراسری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از مجموع داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری در استان ۳۶ در آقایان و ۶۴ درصد خانم‌ها هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان داشت: دفترچه آزمون برای هر داوطلب ارسال و در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و هر داوطلب حداقل سه دفترچه خواهد داشت علاوه بر اینکه داوطلبان دانشگاه فرهنگیان و بهیاری دفترچه چهارمی هم خواهند داشت.

لامعی با بیان اینکه باید داوطلبان یک ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند، بیان کرد: رأس ساعت ۸ صبح ساعت آغاز آزمون‌های صبح و ساعت ۱۴:۳۰ آزمون‌های عصر بوده بنابراین درب مراکز آزمون رأس این ساعات بسته خواهد شد.

وی افزود: از داوطلبان خواسته می‌شود به جز دو عدد مداد سیاه نرم، مداد تراش، پاک کن، کارت ورود به آزمون، کارت شناسایی از آوردن هر گونه وسیله‌ای به محل آزمون خودداری کنند.

لامعی با بیان اینکه از فردا کارت مربوط به آزمون داوطلبان در سایت سنجش قابل روئیت و دریافت است، خاطرنشان کرد: اگر داوطلبان با مشکلی مواجه شدند می‌توانند روز چهارشنبه به باجه رفع نقص واقع در دانشگاه بیرجند مراجعه و داوطلبان شهرستانی نیز باید به این باجه مستقر در دانشگاه بیرجند مراجعه داشته باشند که از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۴ الی ۱۸ عصر پاسخگوی داوطلبان خواهند بود.

کد خبر 6083682

دیگر خبرها

  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به بندان