Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران با هدف توجه ویژه به تجربیات موفق صنایع مرتبط و مستندسازی دستاوردهای این صنایع برگزار می شود.به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر امروز (شنبه) میزبان نشست خبری این کنگره بود که دوم تا چهارم بهمن برگزار خواهد شد.در این نشست رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر با بیان این مطلب گفت: کنفرانس سال جاری با عنوان توسعه پایدار در صنایع ایران برگزار می شود زیرا توسعه پایدار یکی از مسائل و دغدغه های جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بهرام ناصرنژاد با تاکید بر تشکیل کمیته ارتباط با صنعت در کنفرانس امسال و تفاوت آن با دیگر کنفرانس ها افزود: مقالات علمی در بیشتر کنگره ها اصل قرار می گیرد، اما معمولا نمی پرسیم صنایع و بخش های تحقیق و توسعه ای صنایع به چه دستاوردهایی و چه تجربیات موفقی دست یافته اند.عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: بنابراین در کنفرانس سال جاری این کمیته را گنجاندیم تا مدیران صنایع و مدیران بخش های تحقیق و توسعه ای دستاوردهای خود را در قالب سخنرانی و ارائه مقالات تجربیات موفق خود را بیان کنند.
انجمن های علمی واسطه صنعت و دانشگاه هستندرئیس انجمن علمی مهندسی شیمی نیز با اشاره به اساسنامه انجمن های علمی افزود: باید برای نزدیکی این دو نهاد با مرتبط کردن دانش به نیازهای صنایع تلاش کنیم.دکتر نوید مستوفی ادامه داد: انجمن مهندسی شیمی سطوح مختلفی از تحصیلکردگان در این حوزه را از دانشجو تا اعضای هیات علمی به عنوان عضو خود دارد؛ همچنین اعضای حقیقی و حقوقی صنایع مختلف نیز عضو انجمن مهندسی شیمی هستند.وی با اشاره به وجود فاصله بین صنعت و دانشگاه اظهار داشت: ارتباط این دو نهاد خیلی خوب نیست و به همین دلیل به اختصاص یک پنل به مسایل صنایع در این کنفرانس بسنده نکردیم و کمیته ای ویژه برای پرداختن به نیازهای صنایع و تجربیات آنها در حل مشکلات تشکیل دادیم.
برچسب ها: کنگره مهندسی شیمی ، تجربیات صنایع ، دکتر نوید مستوفی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کنگره مهندسی شیمی تجربیات صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم

افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد.

کنگره همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت با حضور مدیران دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف قم و نمایندگان صنایع استان به مدت ۳ روز در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.

محور‌های این کنگره ارائه راهکار‌های مناسب برای جهش تولید با مشارکت مردم ،صنعت و دانشگاه، ایجاد بستری مناسب جهت جذب نیروی انسانی کارآمد برای صنایع و شرکت‌ها، تدوین سیاست‌ها و راهکار‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی دانش، نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نقش نهاد‌های  پشتیبان، ارتباط موثر دانشگاه و صنعت به منظور تسهیل اشتغال دانش آموختگان و بررسی روش‌های برندینگ و تبلیغات در صنایع استان قم است.

روز دوم این کنگره میزگرد‌هایی با حضور دانشجویان و نمایندگان صنایع و نمایشگاه دستاورد‌های دانشجویان برگزار می‌شود.

در روز اول این کنگره بیش از ۵۵۰ دانشجو  در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند.

این کنگره یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در استان قم و دانشگاه شهاب دانش برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست