Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده بروجرد- اشترینان به طول 15 کیلومتر پس از 6 سال افتتاح همچنان تاریک است و تاریکی رعب آور این مسیر با گذشت سالها ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک  محور بروجرد به سمت اشترینان به طول 15 کیلومتر یکی از پر ترددترین محورهای شهرستان بروجرد است، این مسیر مهمترین جاده غرب به جنوب کشور است که متاسفانه سالهاست در تاریکی مطلق فرو رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سالها پیش این محور دو طرفه بود و به دلیل  کم عرض بودن جاده و پیچ های تند و خطرناک تصادف های زیادی رخ می داد و مسافران زیادی در این محور جان خود را از دست دادند تا این که پس از سالها بالاخره 6 سال پیش این محور چهار خطه شد.

 

اما با گذشت 6 سال از افتتاح این جاده هنوز موضوع ایمنی، روشنایی، نصب تابلو، نیوجرسی در حاشیه قرار گرفته و این جاده شبها برای رانندگان بسیار خطرناک است چرا که نبود روشنایی خصوصا در فصل های سرد سال و هنگام بارش باران و برف بسیار ناایمن و پر خطر است.

 

تمام ساکنان بخش اشترینان که روزانه راهی این مسیر می شوند و حتی مسافران شهرها ی دیگر که به ناچار باید از این محور تردد کنند، از نبود روشنایی در این مسیر گلایه دارند.

 

اما سوال اینجاست آیا مسئولین استانی و شهرستانی تا کنون از این محور تردد نکرده اند تا برای رفع مشکلات در این محور 15 کیلومتری چاره ای بیندیشند؟

چند سال دیگر باید بگذرد تا شاید روشنایی به این محور برسد؟

 

در این محور بخش کوتاهی نیوجرسی نصب شده اما قسمتی دیگر از جاده فراموش شده و در بخشی دیگر چند تابلو نصب شده است که اینها باید به صورت کامل در مسیر قرار بگیرند و روشنایی در این محور باشد تا رانندگان با خیال راحت در این محور تردد کنند.

 

شب گذشته به دلیل بارش های رحمت الهی، در طول مسیر بروجرد به سمت اشترینان، خودروهای زیادی که آشنایی با این مسیر نداشتند متاسفانه به دلیل عدم روشنایی و نبود تابلو و سایر موضوعات ایمنی، چاره ای جز توقف در کنار جاده را نداشتند.

 

اما علاوه بر نبود روشنایی در این جاده، نبود نیروهای امدادی و پلیس سبب شده تا رانندگان با ورود به این جاده مطلقا تاریک و رعب آور با ترس گذر کنند چرا که اگر مشکلی فنی برای خودرو رخ دهد تا رسیدن نیروهای امدادی، تاریکی وحشتناک در جاده راننده و سرنشینان را نگران می کند.

این در حالیست که در بیشتر جلسات گریزی به موضوع روشنایی این محور زده می شود اما بعد از جلسه فراموش می شوند.

 

این جاده در طول سال محل تردد بسیاری از مسافران نوروزی، زائران اربعین و سایر گردشگران است که متاسفانه متولیان و مسئولان از این موضوع مهم غافل شده اند و این در حالیست که بسیاری از تصادفات به دلیل تاریکی و عدم دید رخ می دهد.

 

"مقداد صارمی" بخشدار اشترینان در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: تا کنون در طول این مسیر سه برج نوری در نظر گرفته شده که با نصب و راه اندازی آنها هر کدام روشنایی تا شعاع 200 متر را دارند که این سه برج نوری در سه نقطه حادثه خیز نصب می شوند.

 

وی اضافه کرد: طبق گفته راهداری، در حال حاضر اولویت با نصب روشنایی در نقاط حادثه خیز است که برای این سه برج نوری حدود 200 میلیون تومان هزینه شده اما هنوز راه اندازی نشده اند.

 

به گفته وی در این محور تابلوهای راهنمای و رانندگی نیاز است که نصب نشده اما تلاش شده تا با توجه به بارندگی ها و نقاط حادثه خیز، در حاشیه جاده ها خاکریزی صورت گیرد.

 

صارمی اظهار داشت: برای روشنایی در طول مسیر هزینه و اعتبار چند میلیاردی نیاز است که تا کنون انجام نشده است.

به هر حال موضوع روشنایی جاده بروجرد- اشترینان در هاله ای از ابهام فرو رفته و معلوم نیست چندین سال دیگر باید بگذرد تا شاید چراغ روشنایی در این مسیر روشن شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۸۴ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بروز سیل با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و طغیان رودخانه‌ها وجود خواهد داشت بنابراین از هموطنان تقاضا می‌شود در روز‌های اخیر از توقف و تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه آن‌ها نشود.

وی تاکید کرد: هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ