Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی که از 25 مهرماه آغاز شده و قیمت پذیره‌نویسی هر واحد آن یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است تا شنبه پنجم آبان ماه ادامه می‌یابد.
شاخص کل فرابورس ایران نیز در پی فرازوفرودهایی در نهایت با 45 واحد رشد نسبت به هفته قبلی در ارتفاع 2065 واحدی قرار گرفت که بازدهی دو درصدی را از ابتدای هفته به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته‌ای که گذشت همچنین تغییر مالکیت 4 هزار و 497 میلیارد ریال به ارزش 28 هزار و 397 میلیارد ریال در 537 هزار نوبت معاملاتی در بازارهای نه‌گانه فرابورس ایران صورت گرفت که 47 درصد از کل حجم و 33 درصد از کل ارزش مبادلات هفتگی فرابورس به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.
بدین ترتیب دو هزار و 125 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 508 میلیارد ریال در 5 روز کاری هفته گذشته در بازارهای اول و دوم دست به دست شد. این ارقام حاکی از آن است که حجم مبادلات این دو بازار با کاهش روبه‌رو شده در حالی که ارزش معاملاتی بازار اول 10 درصد افزایش یافته است.
نگاهی به دادوستد معامله‌گران در بازار پایه نیز نشان می‌دهد که در تابلو «پایه الف» 21 میلیون سهم به ارزش 125 میلیارد ریال، در تابلو «پایه ب» یک هزار و 743 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 212 میلیارد ریال و در تابلو «پایه ج» نیز 367 میلیون سهم به ارزش 537 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفته است.
از این رو دو هزار و 131 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 874 میلیارد ریال در مجموع تابلوهای مبادلاتی «الف»، «ب» و «ج» این بازار دست به دست شده است که کاهش دو و 12 درصدی را به ترتیب در حجم و ارزش مبادلات این بازار نسبت به هفته پیشین رقم زد.
در بازار ابزارهای نوین مالی نیز حجم مبادلات هفتگی نسبت به هفته گذشته 39 درصد افزایش و ارزش مبادلات این بازار با تغییر نه چندان نسبت به هفته قبل از آن یک درصد کاهش یافت تا حجم و ارزش دادوستدهای بازار ابزارهای نوین مالی در هفته منتهی به 4 آبان ماه به 242 میلیون سهم به ارزش افزون بر 14 هزار میلیارد ریال برسد.
در این میان 13 میلیون ورقه به ارزش 11 هزار و 355 میلیارد ریال مربوط به مبادلات اوراق بدهی و 229 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 441 میلیارد ریال مربوط به دادوستد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود.
همچنین معامله‌گران اوراق تسهیلات مسکن در هفته کاری گذشته به خریدوفروش 35/. میلیون ورقه تسه اقدام کردند که ارزش این مبادلات به 217 میلیارد ریال رسید.
رصد معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت نشان می‌دهد ارزش هفتگی این مبادلات به 14 هزار و 220 میلیارد ریال رسیده است که 18 درصد از آن به گروه فلزات اساسی و 15 درصد نیز به گروه محصولات شیمیایی اختصاص یافت.
گروه‌های فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی و خودرو و ساخت قطعات نیز به ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم را در میان صنایع فرابورسی در اختیار گرفتند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرابورس ایران ارزش مبادلات بازار سرمایه صندوق سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاق ۱۷۰ راس گوسفند مولد به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه تشکیل و رسیدگی شد.

سیدمرتضی مدنی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط دام‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش تخلف، محکوم کرد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی مستقر در ایست بازرسی هنگام بازرسی از یک دستگاه خودروی خاور، محموله دام قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی تربت حیدریه ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال در دستان گردشگر روس
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی