Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سرخس، مدیرعامل این مجتمع گازی طی سخنانی گفت: در این مجتمع گازی سالانه 600 هزار تن گوگرد تولید می شود که می توان با کاهش صادرات و مصرف داخلی با ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید محصولات جانبی گوگردی در داخل کشور علاوه بر تحصیل ثروت، در ایجاد اشتغال و تولید محصول تاثیر مهمی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مجید منبتی اظهارداشت: گوگرد تولیدی این مجتمع با درجه خلوص 99/99 درصد خالص ترین گوگرد در کشور می باشد و تاکنون برای تبدیل گوگرد به محصولات با ارزش افزوده بالاتر، با تعدادی سرمایه‌گذار داخلی قرارداد منعقد و با واگذاری زمین و امکانات مورد نیاز برای نصب تجهیزات و دستگاه های فرآوری گوگرد، از تولید داخل حمایت شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از کسب و کار داخلی، تامین چرخه صنعت غذایی سالم و ترغیب کشاورزان به استفاده از محصول گوگرد پالایشگاه در مزارع در نظر داریم تا با ارائه تسهیلات زمینه استفاده از محصول گوگرد در بخش کشاورزی را توسعه دهیم.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه امضاء این قرارداد طی سخنانی گفت: در حال حاضر یک و دو دهم میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که به لحاظ جغرافیایی خاک های استان دارای PH قلیایی هستند که یکی از عمده ترین اقدامات برای ارتقاء کمی و کیفی در محصولات کشاورزی و بالابردن ارزش غذایی، اصلاح خاک در این زمینه است.

مجتبی مزروعی اضافه کرد: با امضاء این قرارداد و تفاهم نامه همکاری قرار است یکی از سرمایه گذاران داخلی گوگرد کلوخه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد را خریداری و تبدیل به گوگرد میکرونیزه جهت مصارف صنعت کشاورزی نماییم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با احداث این واحد صنعتی از گوگرد تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد برای اصلاح خاک های قلیایی استان بهره برداری و گام هایی در زمینه مبارزه جدی با آفات و بیماری ها در بخش کشاورزی برداشته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تاکید کرد: طبق استاندارد تا یک و نیم درصد  مجاز هستیم از گوگرد جهت مصارف کشاورزی استفاده نماییم بنابراین پیش بینی می کنیم که در سال تا 500 هزار تن از این فرآورده استفاده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پالایش خراسان رضوی صنعت کشاورزی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم


به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز یزد، هاشمی پور از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد.


هاشمی پور اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری درحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می شود .


وی ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

دیگر خبرها

  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد