Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:29:41 GMT

۲ پروژه سینمایی پینوکیو از ۲ کارگردان سرشناس

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۹۹۱۲

۲ پروژه سینمایی پینوکیو از ۲ کارگردان سرشناس

گیرمو دل تورو و متیو گارونه هر دو مشغول ساخت پروژه هایی با محوریت رمان مشهور کارلو کلودی هستند. ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگیباشگاه خبرنگاران پویا، گیرمو دل تورو کارگردان مکزیکی که سال گذشته دو جایزه اسکار از جمله تندیس طلایی بهترین فیلم را برد در اولین پروژه خودش بعد از «شکل آب» قراردادی با نتفلیکس بسته تا یک انیمیشن با تکنیک استاپ موشن را بر اساس رمان مشهور «پینوکیو» بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که قصد دارد فضای داستان را به شیوه آثار خودش کمی سیاه تر جلوه دهد، فیلمنامه را با همکاری پاتریک مک هیل نوشته است و با همکاری مارک گوستافسن (تکنسین دپارتمان انیمیشن فیلم «آقای فاکس شگفت انگیز» به کارگردانی وز اندرسون) آن را کارگردانی می کند. این اثر که تولیدش از پاییز همین امسال آغاز می شود قرار است یک کار موزیکال  با رگه‌هایی از کنایه های سیاسی باشد.

نکته جالب این که «پینوکیو»ی گیرمو دل تورو تنها «پینوکیو»یی نیست که در حال ساخته شدن است. متیو گارونه کارگردان مشهور ایتالیایی که امسال فیلم «مرد سگی» او به عنوان نماینده کشورش در اسکار خارجی زبان شرکت خواهد کرد سراغ ساخت یک اقتباس بر اساس «پینوکیو» رفته است. او برای این کار از روبرتو بنینی کمدین مشهور ایتالیایی و کارگردان فیلم برنده اسکار «زندگی زیباست» درخواست کرده تا برای بازی در نقش پدر ژپتو به او بپیوندد. بنینی خود در سال 2002 سابقه اقتباسی سینمایی از «پینوکیو» را دارد که در آن اثر خودش نقش عروسک چوبی را ایفا کرده است. این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از خود گارونه ساخته خواهد شد و محصول مشترک فرانسه و ایتالیاست. هنوز تاریخ اکران و پخشی برای هیچ کدام از پروژه ها به صورت دقیق اعلام نشده است.

انتهای پیام/

R1013149/P1356/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مجری سرشناس ورزشی صداوسیما

مجری و گزارشگر سرشناس و قدیمی ورزش صداوسیما درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ استاد مسعود اسکویی پیشکسوت گویندگی و مجری توانمند و کارشناس رادیو و تلویزیون که بیش از پنجاه سال با اخلاق و منش حرفه‌ای و صدای گرم و آشنای خود یار و یاور ورزش ایران در رشته های مختلف بود، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری و کسالت درگذشت. 

 استاد اسکویی در رسانه های ورزشی و به ویژه رادیو ورزش چهره‌ای شاخص و ارزنده بود و از همان روز نخست تاسیس این رادیوی تخصصی و طی بیش از ۲۰ سال گذشته با صدای رسا و دلنشین ایشان عجین بوده است.

تابناک این ضایعه تلخ را به خانواده آن مرحوم و جامعه رسانه و ورزش کشور تسلیت می‌گوید و ضمن طلب آمرزش و آرامش ابدی برای روح استاد اسکویی، برای خانواده گرامی و جمع دوستان و همکارانش صبر و اجر مسالت می‌نماید.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • درگذشت مجری سرشناس ورزشی صداوسیما
  • اعتراض کارگردان سرشناس آمریکایی به جنون اشغالگری صهیونیست‌ها
  • عکس| بازیگر مشهور هلندی مسلمان شد
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)