Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش اداره کل استان کردستان، صدیقه عبدالهی در نشست تجلیل از عوامل و دست اندرکاران فیلم کوتاه "باوان" تولیدی این معاونت برای نمایش در همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی، از زحمات تهیه کننده، کارگردان و مجموعه عوامل و دست اندرکاران این فیلم و حمایت مسئولان استان تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستان و ابتدایی دوره مهم و اساسی برای هر فرد است و شخصیت انسان در این دوره شکل می گیرد، اظهارداشت: این دوره اساس و پایه است و منشا بسیاری از تحولات جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی است و زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان را فراهم می کند و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی فرد در آن بنیان نهاده می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: در صورت توجه به این دوره و تربیت صحیح، زمینه پرورش افراد مفید برای جامعه فراهم خواهد شد.

عبدالهی توجه ویژه به مهارت آموزی را یکی از برنامه های اولویت دار معاونت آموزش ابتدایی وزارت عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا در دوره پیش دبستان و دبستان، کار اساسی ما هویت بخشی به دانش آموزان و نهادینه کردن مبانی تربیتی و ایجاد و تقویت هویت ملی و مذهبی است.

وی یادآور شد: بر این اساس معاونت آموزش ابتدایی وزارت همایش ملی با عنوان هویت کودکان ایرانی - اسلامی را به میزبانی استان یزد ۳۰ آبان تا یکم آذر ۹۷ برگزار و فیلم تولید شده استان به همراه تولیدات سایر استان ها به نمایش در خواهد آمد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان محورهای اصلی این همایش را مقاله، قصه گویی، عکس، آوا و نما، دکلمه و فیلم کوتاه عنوان کرد و بیان کرد: استان ها در محورهای مختلف آثار خود را در معرض نمایش و ارزیابی قرار خواهند داد.

عبدالهی فیلم تهیه شده استان را اقدامی ارزشمند در راستای تعمیق و توسعه مبانی هویت ایرانی - اسلامی دانش آموزان دانست و از اهتمام کلیه مجموعه و دست اندرکاران، تعامل و همکاری عوامل تشکر کرد و گفت: همه با احساس مسئولیت و در یک فضای صمیمی، با همدلی و همکاری برای تهیه و تولید این اثر تلاش کردند.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه دست اندر کار این فیلم قابل تحسین است و سعی کرده ایم در این همایش مفاهیم تربیتی را در قالب فیلم ارایه کنیم، اظهارداشت: در فرایند ساخت این گونه آثار، استعدادهای دانش آموزان شناسایی و زمینه رشد آن بیش از پیش فراهم می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: امیداوریم تهیه و تولید این گونه اقدامات فرهنگی جرقه ای برای تداوم اقدامات بعدی در استان باشد.

عبدالهی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر رسانه و به خصوص فیلم در تربیت دانش آموزان، ادامه داد: از خلال فیلم کوتاه و بلند و داستانی و مستند بسیاری از مفاهیم عالی علمی آموزشی و تربیتی انتقال می یابد.

وی نمود عینی و بارز همکاری والدین در تولید این فیلم را یاد آور شد و یادآور شد: در تهیه این اثر تعامل خانه و مدرسه و همکاری اولیا مشهود بود و با همت تهیه کننده و کارگردان و همراهی دست اندرکاران، فیلم با کمترین هزینه ممکن ساخته شد

انتهای پیام/م

دوره پیش دبستان و ابتدایی دوره مهم و اساسی برای هر فرد است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای در فروردین ماه ۱۴۰۳, حدود ۲هزار و۱۹۸ نفر مهارت دیدند و حدود ۱هزار و ۱۹۲نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های بازار کار بیانگر خط‌مشی و تصمیم‌گیری‌های دولت در استقرار و استمرار فرآیندهای توسعه بازار کار است. این تصمیم گیری ها از طریق ایجاد زیرساخت­ ها و بهبود عملکرد وظایف حاکمیتی دولت در بازار کار و اقدامات حمایتی برای بهبود فضای کسب ‌و ‌کار و همچنین تقویت و نهادینه‌سازی فـرآیند پایداری و توسعـه اشتغـال انجام می شود.

وزارت کار، برای تحرک بخشی به بازارکار و ایجاد فرصت­ های شغلی به ­ویژه برای جوانان و فارغ ­التحصـیلان دانشگاهی، زنان و خـانواده‌های کم درآمد در طول اجرای برنامه ششم، اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که ضمن حفظ اشتغال موجود و صیانت از مشاغل آسیب پذیر از طریق توانمند­سازی و ارائه آموزش­ های شغلی و مهارتی، کمک‌های بلاعوض و استفاده از منابع و هزینه­‌های جاری و سرمایه در گردش؛ به توسعه اشتغال جدید و پایدار کمک کرده است. یکی از این طرح‌ها و برنامه‌ها، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای  از آمار محیط واقعی کار بیانگر این است که تعداد شاغلین بنگاه های اقتصادی در دولت سیزدهم  در بازه زمانی 30ماهه حدود 340هزار و 199 نفر دوره یا به عبارتی 45میلیون و126هزار و 845 نفر ساعت است که نسبت به دوره قبلی یعنی در دولت دوازدهم حدود 85درصد رشد داشته است. در دولت دوازدهم حدود 183هزار و 547 نفر دوره در بازه زمانی 30ماهه آموزش دیده اند.

در فروردین ماه 1403 در سراسر کشور حدود 2هزار و198 نفر مهارت دیدند و حدود 1هزار و 192نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری