Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مرتضی موسی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تأکید مقام معظم رهبری بر تأکید مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت ارتباط علمی با کشورها و توجه به شرق اظهار داشت: همان طور که می دانید آن چه اکنون در غرب اتفاق می دهد، نتیجه تجربیات و حضور دانشمندان و استادان کشورهای مختلف جهان از جمله شرق و تمدن های کهن مثل ایران و چین است که سالیان سال در حوزه تحقیقات علمی پیشرفت های مناسب و زیادی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که فردی در دانشگاه های بزرگ جهان حضور پیدا می کند، درمی یابد بیشتر محققان آن‌ها، استادان، دانشجویان و پژوهشگران کشورهای مختلف جهان مخصوصا شرق هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: با توسعه ای که در دانشگاه های شرق اتفاق افتاده است، به نظر می رسد همکاری های بین دانشگاهی در کشورهای شرق می تواند منشأ ایجاد «سینرژی» و هم‌افزایی شود.

وی تصریح کرد: با تخصیص منابع مالی مناسب و همکاری های بین دانشگاهی، می توانت شرق را به قطب تولیدات علمی در جهان تبدیل کرد. این اتفاق مستلزم این است که ما بتوانیم همکاری های دانشگاه های خود را با دانشگاه های شرق بیشتر کنیم.

موسی خانی در پایان تاکید کرد: همان طور که می دانید مسابقات آسیا و اقیانوسیه 2 سال است که با حضور کشورهایی مثل روسیه، استرالیا و کشورهای آسیایی برگزار می شود، خوشبختانه این مسابقات امسال در ایران برگزار خواهد شد. برگزاری این مسابقات و اجلاسی مانند آسایهل می تواند فرصتی باشد تا استادان و صاحب‌نظران در حوزه علم و فناوری با یکدیگر تعامل داشته باشند و بتوانند بعد از مسابقات، با همکاری یکدیگر، پروژه های مشترک تعریف کنند و همکاری های علمی خود را در زمینه توسعه دانش هوش مصنوعی و رباتیک گسترش دهند.

انتهای پیام/

168 / 31 مرتضی موسی خانی دانشگاه آزاد قزوین آسایهل انجمن دانشگاه های جنوب شرق آسیا مقام معظم رهبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد قزوین آسایهل مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد

با هدف حمایت و پشتیبانی علمی و عملی از انجمن‌ها و تشکل‌های هنری دانشجویان و هنرمندان زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد اهداف مشترک در حوزه آموزش‌های هنری و بکارگیری تجربه، دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعه‌ای، ترویجی و فرهنگی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشریک مساعی هدفمند و جامعه محور اعضای هیات علمی و دانشجویان در راستای حل مشکلات و اثر بخشی بیشتر برنامه‌های اداره کل از یک سو و ظرفیت‌های علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی جهت توان افزایی از سوی دیگر، منعقد شد.

قالب موضوعات تفاهم‌نامه، در بخش‌های پژوهشی، آموزشی است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری