Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج- ايرنا- طرح پايلوت توليد اسپرم بز شيري با استفاده از دانش فني موسسه تحقيقات علوم دامي کشور توسط بخش خصوصي انجام شد.

«پيش از اين اسپرم بزشيري از خارج وارد کشور مي شد که به علت تحريم ها متوقف شد.»
به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي موسسه تحقيقات علوم دامي کشور، انتقال دانش فني و توليد 2 نژاد بز شيري سازگار با شرايط آب و هوايي سردسير و گرمسير نام قراردادي است که موسسه تحقيقات علوم دامي کشوردر سال 1395 با شرکت حامي سرمايه منعقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين قرارداد مشارکت، دانش فني ازسوي موسسه تحقيقات علوم دامي کشور دراختيار شرکت حامي سرمايه قرار مي گيرد.
محمد عزيزي مدير پروژه سنتز بز شيري گفت: براي توليد نژاد جديدي در سطح دنيا ازنژاد شيري بز مهابادي و نژاد پدري بز آلپاين فرانسوي استفاده کرديم و به دنبال نژاد جديدي هستيم که پر توليد و سازگار با طبيعت ايران است.
وي افزود: مهمترين موضوع در اين قرارداد همکاري، بحث توليد مثلي پروژه است به طوريکه سال گذشته حدود يک هزار راس دام با 14 خط خوني و صرف يک ميليارد و400 ميليون ريال بارور شدند.
مدير پروژه سنتز بز شيري يادآورشد: يکي از کارهاي انجام شده امکانات و وسايل همزمان سازي فحلي (فرارسيدن زمان جفت گيري) در دام سبک است که با توجه به نوسات ارزي تحريم با مشکلات جدي مواجه شديم.
وي ادامه داد: با کوشش فراوان و بهره گيري ازدانش متخصصان جوان ايراني توانستيم با هزينه بسيار پايين ( 2 ميليون ريال) و با داروهاي ارزان ، فحلي هاي پراکنده را به صورت هم زمان مديريت کنيم که در بازه زماني 2 ماهه وارد پروسه توليد مثل شدند.
عزيزي افزود: بحث همزمان سازي به علت مشکلات ناشي از تحريم واردات اسپرم دام نژاد آلپاين متوقف شده و به همين دليل پايلوت اسپرم موسسه تحقيقات علوم دامي را با امکانات موجود راه اندازي کرديم که پس از طي مراحلي از بزهاي نر خالص آلپاين موجود در پروژه سنتز بز شيري اسپرم گيري شد.
وي گفت که پس از آن در پايلوت موسسه مراحل رقيق سازي وفرآوري و فريز انجام و با فناوري نوين وارد مرحله توليد مثل شد که تمام اين مراحل با بهره از دانش و توانايي همکاران ومتخصصان جوان ايراني انجام گرفت.
مدير پروژه سنتز بز شيري اضافه کرد که بنا به گزارش معاونت دام سبک مرکز اصلاح نژاد کشوردر خصوص نهاده هاي ژنتيکي دام سبک، درهر سال، 70 ميليارد ريال واردات انجام مي شود.
وي تاکيد کرد: با بهره از پروتکل هاي موسسه تحقيقات علوم دامي کشور، اين شيوه مديريتي توليد مثلي با موفقيت به سرانجام رسيد که نتايج آن ايجاد اشتغال و خود باوري جوانان متخصص ايراني از يک سو و کاهش قابل توجه هزينه و صرفه جويي ارزي ازسوي ديگر شده است.
«انعقاد قرارداد انتقال دانش فني تحقيقات علوم دامي کشور و شرکت حامي سرمايه اقتصاد با عنوان مشارکت در سنتز نژادهاي بز شيري در آبان ماه سال 1395 انجام شد. »
« با اجراي اين طرح ضمن دستيابي به اهداف مورد نظر همچون توليد شير بالا و دوقلوزايي، مي توانيم مواد ژني را به کشورهاي همسايه صادر کنيم و بازار صادراتي براي حيوان و اسپرم داشته باشيم.
اين طرح تا سال 1404 به نتيجه خواهد رسيد ضمن اينکه اصلاح نژاد يک طرح ادامه دار است و اين طرح فرصتي را براي صادرات فراهم مي کند.»
6156/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمود‌های  قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و  معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان).

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری).  

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیاز‌های فراگیران).  

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد).

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محور‌های سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقا پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

براساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی