Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:26:39 GMT

تسهیلات بازسازی مسکن زلزله زدگان سنخواست ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۰۴۷۰

تسهیلات بازسازی مسکن زلزله زدگان سنخواست ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- بخشدار سنخواست شهرستان جاجرم خراسان شمالی گفت: تسهیلات بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله تیرماه امسال، بتازگی ابلاغ شده است.

سلیمان غضنفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زلزله تیرماه امسال، 389 واحد مسکونی در سنخواست خسارت دیدند که 24 واحد از این تعداد در شهر بود که این خسارت ها در حد ترک خوردگی دیوارها گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه زلزله در هفت روستای این بخش خسارت به بار آورد گفت: در این حادثه، 298 واحد نیاز به بازسازی و 85 واحد نیاز به تعمیر پیدا کرد.
غضنفری افزود: تسهیلات بازسازی در هیات دولت مصوب و به استان ابلاغ شده است و برای بازسازی هر واحد، 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و 100 میلیون ریال هم تسهیلات برای خرید لوازم خانگی با نرخ 4درصد و بصورت زنجیره ای مصوب شده است.
وی اظهار داشت: برای تعمیر هر واحد خسارت دیده هم 120 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود متقاضیان، 100 میلیون ریال برای خرید تجهیزات و لوازم خانگی دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی، 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و در مجموع 470 میلیون ریال به این خسارت دیدگان پرداخت می شود.
غضنفری گفت: برای تعمیرات واحدهای خسارت دیده هم 20 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود که میزان کمک به این واحدها در مجموع به 240 میلیون ریال می رسد.
بخشدار سنخواست با بیان اینکه هنوز در روستای قلی چند خانواده در چادر به سر می برند گفت: این افراد روز را در چادر سپری می کنند و شب را در منزل اقوام و خویشاوندان اقامت دارند.
وی گفت: باقی خانواده های خسارت دیده از زلزله، به منازل آسیب دیده خود بازگشته اند.
به گفته بخشدار سنخواست در روستاها شمار واحدهای مسکونی کم است و نمی توان برای اسکان خسارت دیدگان منزل اجاره ای تامین کرد از این رو روستاییان توسط اقوام خود اسکان داده شده اند.
زمین لرزه ای به قدرت 4.9 در امواج درونی زمین ریشتر ساعت 8 و 28 دقیقه 26 تیرماه امسال، سنخواست شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی را لرزاند و خسارت هایی را به بار آورد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زمين لرزه ابلاغ تسهيلات خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی