Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در آستانه اجرای نمایش «رسول» در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباددرباره تاثیر اجرای این نوع نمایش‌ها گفت:«در کشور ما نمایش‌هایی به شکل تئاتر، تعزیه و نمایش میدانی سابقه دیرینه‌ای دارد و تجربیات ارزنده و موفقی در این زمینه به دست آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانیم با حداقل امکانات و با وجود شرایط دشوار بهترین نمایش‌ها را با عالی‌ترین تأثیرات روی مخاطب داشته باشیم. متأسفانه این موضوع مورد حمایت جدی قرار نگرفته است و مشکلاتی در این عرصه داریم و زیرساخت‌های همه محلات برای برگزاری این‌گونه نمایش‌ها آماده نیست.»

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامییادآور شد:«ممکن است در تهران به دلیل امکانات بهتر به موفقیت‌هایی در اینزمینه دست یابیم، اما در شهرهای دیگرحتی بعضی از کلان‌شهرها محدودیت‌های زیادی داریم و به همینعلت برگزارکنندگان نمایش‌ها نتوانسته‌اند از امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. اما لازم است این گونه نمایش‌ها مانند «رسول» در دیگر شهر‌ها نیز اجرا شود.»

به گفته وی این امر یکی از اموری است که باید برای آن برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشیم، چرا که تاکنون نتوانسته‌ایم زمینه‌های آن را فراهم کنیم.

وی در خصوص مشکلاتی که گاهی از سوی صاحبان سالن‌های نمایش ایجاد می‌شود؛ گفت: «محدودیت‌های سالن‌های نمایش موجب ایجاد نوعی رانت در این فضا شده است و افرادی که صاحبان سالن یامسئول واگذاری سالن برای نمایش‌ها هستند، در فضای تولید و به اجرا درآمدن این نمایش‌ها متأسفانه گاهی تأثیراتمنفی ایجاد می‌کنند؛ یعنی اجازه اجرای نمایش‌هاییرا که مطابق ذائقه آنها نیست،نمی‌دهند و محدودیت ایجادمی‌کنند. خوشبختانه شهرداری در این زمینه می‌تواند به هنرمندان کمک زیادی بکند.»

پژمانفر افزود: «به طور کلی به نظرم اجرای نمایش‌هایی مانند «رسول» تأثیرات بسیار خوبیبر جامعه و در سطوح مختلف می‌گذارد و ضمن اینکه مردم استفاده زیادی از این برنامه‌ها دارند، برای جوانان و کسانی که استعدادهایی در این رابطه دارند، انگیزه ایجاد می‌کند.»

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به زمان کوتاه برگزاری این نمایش می‌توانیم با در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای مناسب به اشاعه و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی کمک کنیم، گفت:«لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه‌ای برای این‌گونه موضوعات پیش‌بینی کند.به طور قطع، اعتباراتی برای این منظور وجود دارد، اما گاهی رویکردهای سیاسی موجود در این عرصه مانع استفاده ما از این ظرفیت‌ها شده تا بتوانیم در بخش‌های مختلف به‌صورت عادلانه از آن حمایت کنیم.»

او با اشاره به اهمیت وجود عدالت برای بروز استعداد گفت: «معتقدم باید عدالتی برای همه در این زمینهوجود داشته باشد تا بتوانند توانمندی‌های خود را بروز دهند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر جامعه شهر تهران مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

محمد کرمی در جلسه با مدیر کل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد،گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری‌های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثر گذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت‌ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی‌های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه‌ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی