Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@22:19:34 GMT

98 روستای چابهار محروم از ارتباط مخابراتی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۲۳۰۹

98 روستای چابهار محروم از ارتباط مخابراتی

مردم 734 روستای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند فاقد ارتباط کامل مخابراتی هستند. محروم از تلفن و اینترنت در عصر ارتباطات

«عبدالغفور ایران نژاد»، ‌نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از  این مناطق، اظهار داشت: زیرساخت های تلفن و اینترنت شهرستان های چابهار متناسب با جایگاه و نیاز جامعه امروزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع 734 روستای جنوب استان فاقد ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن همراه، اینترنت و تلفن ثابت است. زیرساخت های تلفن و اینترنت حتی در حوزه چابهار پاسخ گوی نیاز جامعه نیست، باید مشکلات مردم در همه روستاهای بالای 20 خانوار رفع و مردم این روستاها از تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت بهره مند شوند.

ایران نژاد ادامه داد: زیرساخت های تلفن و اینترنت در استان پهناور سیستان وبلوچستان با نیازهای موجود هم‌خوانی ندارد و چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران محروم تر از دیگر نقاط استان است. نباید در قرن پیشرفت، توسعه و فناوری اطلاعات صدها روستای بالای 50  و‌ 100 خانوار شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند مردم از تلفن و اینترنت محروم باشند.

 

مرز ریمدان پس از گذشت 10 سال اینترنت ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرز ریمدان چابهار پس از گذشت 10 سال فیبر نوری و اینترنت ندارد و نیاز است فوری مشکلات آن رفع شود. اشتغال هزاران نفر در گرو رفع مشکلات اینترنت مرز ریمدان و روستاهای حوزه انتخابیه است.

مناطق گردشگری تلفن ثابت ندارند

وی تأکید کرد: مناطق روستایی پر جمعیت و تفریحی و گردشگری نوار ساحلی چابهار - گواتر و کنارک زرآباد، اینترنت و تلفن ثابت ندارند و سالانه هزاران گردشگر در بریس، پیر سهراب، تلنگ، پسابندر، گواتر، جلایی کلگ، چاهان، درک زرآباد، شگیم، کوچینک، تنک کنارک، زیردان، کهیر، مته سنگ، مهبان، بورک و نکهچ با مشکلات عدیده در این زمینه مواجه می شوند. در مجموع بیش از 98 درصد روستاهای شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند بدون ارتباط کامل مخابراتی شامل تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت است.

---

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس