Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:41:06 GMT

زائران از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۲۳۲۰

زائران از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند

دکتر راضی ناصری فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجمع انبوه ممکن است جامعه را با خطر جدی سلامت و شرایط امنیتی مواجه کند بنابراین ایجاد هماهنگی و آمادگی در دستگاه های امدادی و خدماتی ضروری است.
وی با بیان اینکه ایام اربعین حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود، افزود: سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری فر یادآور شد: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار همچنین احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی حتما از ماسک های مناسب و استاندارد باید استفاده شود.
وی توصیه کرد: زائران از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای علائم بیماری تنفسی خودداری کنند و فاصله یک تا 2 متری از چنین افرادی را رعایت کرده ضمن اینکه هنگام عطسه و یا سرفه دهان و بینی خود را بپوشانند.
ناصری فر تاکید کرد: چنانچه در فردی علائم شبیه آنفلوانزا ایجاد شد ضمن رعایت اصول حفاظتی فردی استفاده از دستمال یا ماسک به نزدیکترین محل درمانی مراجعه شود.
وی با بیان اینکه بزرگسالان ، افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، خانم های باردار و کودکان در طول مسیر حرکت استراحت کافی داشته باشند، گفت: زائران در طول مسیر باید استراحت کافی داشته باشند و در انتخاب مواد غذایی دقت کرده و تا حد امکان از مصرف سالاد، سبزی، غذاهای نیم پخته و غذاهای دوبار گرم شده خودداری کنند.
دکتر ناصری فر تاکید کرد: تمامی زائران باید آب نوشیدنی سالم و کافی به همراه داشته باشند و دستهای خود را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند همچنین از دست زدن و تماس با حیوانات و پرندگان در طول مسیر خودداری کرده و از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند.
وی به زائران توصیه کرد: از ریختن زباله در مسیر پیاده روی خودداری کنند، غذاهای کنسرو شده را قبل از استفاده 20 دقیقه بجوشانند، میوه ها قبل از مصرف شسته شوند و از آب چشمه، نهر و رودخانه برای آشامیدن استفاده نکنند.
به گزارش ایرنا، رعایت نکات و توصیه های بهداشتی در زمان بروز گرد و غبار در ایام اربعین زائران را از اثرات سوء ریزگردها حفظ کرده و اثرات نامطلوب این پدیده بر سلامت را به حداقل می رساند.
با توجه به ورود ریزگردها به استان و بخصوص در مرز مهران مسیر زائران اربعین را غبار آلود کرده و سبب تعطیلی مدارس در این شهرستان شده است بنابراین زائران با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و حفظ سلامت خود سفر خوبی را برای خود رقم بزنند.
مرز بین المللی مهران به عنوان گذرگاه کانونی تردد زائران اربعین حسینی هم اکنون مملو از زائران مشتاق است.
7180/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ابتلا به بیماری پرندگان چای گرد و غبار مصرف خودسرانه دارو راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پیامی از کمبود داروی افسردگی ترازدون در داروخانه های های سطح کشور خبر داده و اعلام کرده که این موضوع سبب ایجاد نگرانی هایی در بین بیماران شده است.

در همین راستا، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر برای رفع کمبود داروی افسردگی ترازودون در داروخانه ها٬ سازمان غذا و دارو اقدام به واردات کرده است.

وی بیان کرد: واردات داروی افسردگی ترازودون انجام شده و سازمان غذا و دارو منتظر جواب آزمایشگاه جهت اطمینان از سلامتی محموله های وارداتی است و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش٬ داروی ترازدون در بازار کشور توزیع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی هم در حال تولید داروی ترازدون است و واردات این دارو تا زمان متعادل شدن عرضه با تقاضا در بازار انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت