Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطرح شدن نام بوشهر به عنوان کی از قطب های ورزش آبی ایران باید به طور عملی با تخصیص منابع لازم عملی گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس استان بوشهر با 700 کیلومتر ساحل در کرانه خلیج فارس قرار دارد و این همسایگی مزیت های زیاد اقتصادی، تفریحی، ورزشی در کنار اهمیت استراتژیک نظامی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر ورزش های آبی و ساحلی موفقیت های زیاد کسب کرده است و علاقمندان به این ورزش ها جذب گردیده اند. در اخبار هم عنوان قطب ورزش های آبی از زمان مصطفی سالاری استانداری وقت زیاد استفاده میشد و البته سرمایه گزاری و اقداماتی نیز انجام شد.

جمعیت جوان و علاقمند به ورزش های آبی و ساحلی در استان بوشهر از اصلی ترین پشتوانه های این ورزش ها است و چون امکانات و بودجه کمتری نسبت به سایر ورزش ها نیاز دارند از نقاط قوت ورزش های آبی و ساحلی در استان بوشهر می باشد. عدم نیاز به سالن و امکانات گسترده و تجهیزات مسیر توسعه ورزش های آبی را برای بوشهری ها هموارتر کرده است.

سخنان روزهای اخیر معاون وزیر ورزش در بوشهر درباره توسعه ورزش های آبی بار دیگر این موضوع را به رسانه ها کشاند.  ژاله فرامرزیان اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری با خلیج فارس، ظرفیت ارزشمندی در ورزش های آبی دارد و باید توسعه در این پخس انجام شود.

وی با اشاره به پروژه دهکده گردشگری بوشهر و ظرفیت موجود آن برای توسعه ورزش های آبی، افزود: باید اجرای پروژه های ورزشی از پیش تعیین شده این دهکده با تامین اعتبار و تعاملات بین بخشی انجام شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: باید با تعاملات بین بخشی تلاش شود تا پروژه های ورزش های آبی در سطح بین المللی برای رقابت های مختلف بین المللی اجرا شود

.

هر چند که صحبت های معاون وزیر امیدوار کننده و از دلیلی بر عزم مسئولان برای گسترش ورزش های آبی است اما تا مسئله بودجه حل نشود و بخش خصوصی هم پای کار نیاید امید زیادی به تحقق این اهداف نیست.

چند ماه قبل هم وزیر ورزش مسعود سلطانی‌فر در سفر یک روزه به استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در بخش سخت‌افزاری و فضاهای ورزشی به تعادل و توازن خوبی دست یافته است تصریح کرد: باید به بخش نرم افزاری و استعدادیابی ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش‌های آبی متمرکز، توجه و فعالیت شود.

وزیر ورزش و جوانان، استان بوشهر را قطب ورزش‌های آبی دانست و تصریح کرد: وقت آن رسیده که استان بوشهر به عنوان قطب ورزش‌های آبی تلقی و با برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری شود.

حجت الاسلام عبدالحمید نماینده بوشهر در مجلس در صحبت های های گفته است: در بندرهای شمالی و مرکزی استان بوشهر قابلیت و ظرفیت های زیادی در همه رشته های ورزشی وجود دارد که شهرستان گناوه نیز در این زمینه توانسته پیشگام باشد و با ورزشکاران مستعدی که دارد در میدان های جهانی و آسیایی افتخارات زیادی کسب کنند.
مجموعه ورزش‌های آبی در دهکده گردشگری دریایی راه‌اندازی می‌شود

استاندار بوشهر هم سال قبل در جمع هیات های ورزشی استان بوشهر گفته است: با برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه ورزش‌های آبی در دهکده گردشگری دریایی بوشهر راه‌اندازی می‌شود

.

گراوند افزود: با توجه به ظرفیت ساحلی بوشهر و نقش آن در تامین زیرساخت‌های ورزشی این عرصه امکانات لازم برای راه‌اندزی ورزش‌های آبی در دهکده گردشگری دریایی بوشهر فراهم است که در این راستا مشکل زیست محیطی این مجموعه رفع شده و با تامین اعتبارات لازم نسبت به اجرای این پروژه اقدام می‌شود.

به رغم اینکه ورزش های آبی بوشهر به دفعات توسط مسئولین استانی و کشوری شنیده می شود ولی پیگیری پروژه های موجود و معرفی طرح های جدید به کندی پیش می رود.

استان بوشهر با ظرفیت های زیاد خود در صورت تحقق وعده های مسئولین می تواند یکی از قطب های افتخار آفرینی برای ایران در سطح بین المللی گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دهقان افزود: اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای نخستین بار به ورزش و جوانان استان تخصیص یافته است که می‌تواند به ارتقاء و پیشرفت این حوزه کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد با هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی، برگزارش برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و همایش‌های کشوری از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای این اعتبار است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین از تعیین و تکلیف طرح‌های عمرانی با پیشرفت ۷۰ درصد خبر داد و گفت: وزیر ورزش و جوانان وعده داده امسال با تخصیص اعتبار از محل بودجه ۱۴۰۳ این طرح‌ها را به اتمام برساند.

دیگر خبرها

  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ۲۹ فروردین در بوشهر
  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • وزیر ورزش: اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم/ ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند+ فیلم
  • کیومرث هاشمی: واکنش قهرمانان به اجرایی شدن وعده صادق نشان از درک بالای جامعه ورزش دارد
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان