Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان‌های غربی استان اصفهان با ظرفیت‌های بالقوه در حوزه گردشگری و توسعه پایدار می‌توانند مسیر توسعه و رشد اقتصادی را برای استان هموار کند. ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اصفهان به عنوان استان مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از ظرفیت قابل توجهی در زمینه اقامتگاه های بوم گردی برخوردار است که می توان با بهره گیری از این صنعت سبز و پایدار از بسیاری مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوم‌گردی تنها سفر به روستا برای تماشای طبیعت نیست، بلکه آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ‌های متفاوت همچنین رویارویی با هنرهای نهفته در دل خانه‌های روستایی از دیگر فواید مهم گردشگری روستایی است که اصفهان از این نعمت بزرگ بسیار در دل روستاهای دور و نزدیک خود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره توسعه گردشگری در محور غرب استان اظهار داشت:  بدون شک از سال‌های گذشته ظرفیت‌های عظیم منطقه غرب استان در حوزه های میراث فرهنگی و به ویژه میراث طبیعی مغفول مانده بود و اخیرا با اقدامات صورت گرفته گردشگری رشد قابل توجهی در غرب استان صورت گرفته، به گونه‌ائی که تا حدود 3 سال قبل این منطقه با وجود ظرفیت‌های عظیم تاریخی و طبیعی با گردشگری کاملا بیگانه بود.

فریدون اللهیاری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، گردشگری رشد روز افزونی در منطقه یافته و هم اینک شاهد توسعه گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی در منطقه شرق هستیم اما معتقدیم منطقه غرب استان اصفهان از ظرفیت‌های عظیمی در راستای توسعه پایدار از منظر گردشگری برخوردار است.

وی تصریح کرد: صراحتا عنوان می‌کنیم که گردشگری به محور اصلی توسعه غرب استان اصفهان تبدیل می‌شود، بنابراین و در همین راستا، کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان‌های غرب استان به‌زودی تشکیل و فرآیند مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری در نیمه دوم سال 97 تبیین می‌شود.

رایزنی با دهیارهای غرب استان برای توسعه گردشگری

در راستای استفاده از ظرفیت پنهان گردشگری در غرب استان اصفهان که دارای آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری منحصر‌به‌فرد است، کارشناس مسئول واحدهای اقامتی و پذیرایی استان اصفهان بیان می‌کند: تا سال گذشته اکثر اقامت گاه های بوم گردی به دلیل ظرفیت کویر که در شرق اصفهان وجود داشت، بیشتر در منطقه ورزنه، تودشک، نایین، انارک و خور و بیابانک بود اما از سال 96 جلساتی را در فرمانداری های شهرستان های استان و بخشداری ها و دهیاری ها تشکیل دادیم و همایشی در حوزه اقامتگاه های بوم گردی برای 23 شهرستان استان برگزار کردیم و این عامل سبب شد که پراکندگی که مدنظر سازمان بود در استان رخ دهد.

کامران هارونی افزود: بعد از شرق استان، شمال استان شامل شهرستان های کاشان و آران و بیدگل رتبه دوم اقامت گاه های گردشگری در استان را دارند و بعد از آن در جنوب و غرب استان اقامتگاه تاسیس شده است و می توان گفت که در 23 شهرستان استان اقامتگاه های بوم گردی به بهره برداری یا در حال بهره برداری هستند.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی از نظر اقتصادی برای مالکان و بهره برداران اقامتگاه های بوم گردی رونق خوبی را ایجاد کرده است، البته این موضوع را بیشتر در شرق استان شاهد هستیم زیرا مخاطبان این مناطق مقصد خود را از سایت های بین المللی از قبل انتخاب کرده اند و گردشگر خارجی از قبل این اقامتگاه ها را رزرو می کنند اما در مناطق غرب و جنوب استان در حال رایزنی با دهیارها و بخشداران هستیم که کار تبلیغاتی در این زمینه انجام شود.

اصفهان بیشترین تعداد روستای هدف گردشگری کشور را دارد و توسعه بوم‌گردی در روستاهای استان اصفهان به ویژه در غرب و جنوب استان می‌تواند تهدید مهاجرت برای شهرهای بزرگ و مسائل اشتغال و اقتصادی را به فرصتی مثبت و اثرگذار در توسعه زمینه‌های اقتصادی پایدار و در کنار آن آبادانی اجتماعی و فرهنگی را حفظ کند.

البته با توجه به اقداماتی که متصدیان این حوزه در راستای ارائه تسهیلات برای توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در غرب صورت گرفته روی دیگر سکه تبلیغات و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بهشت غربی اصفهان است که تا کنون در این زمینه ضعف‌های قابل لمسی وجود دارد و نیاز است که هم در رده مسئولان و هم مردم برای بهره‌برداری پایدار از این فرصت نهایت استفاده مثبت صورت بپذیرد.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی گفت: در جشنواره ریواس، برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی، خواندن متون ادبی و طنز با لهجه راونجی، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه مروار و دره اجرا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ریواس را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های راونج که دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند موجب نشاط اجتماعی شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه روستای راونج با داشتن مزیت‌های مختلف کشاورزی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد دیگری نیز باشد، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امامزادگان سلیمان و پیرداوود، دشت ریواس و دره راونج از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد این منطقه است.

کد خبر 6095881

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین