Web Analytics Made Easy - Statcounter

از نسخه نهایی سامانه راهبران آموزشی و تربیتی کلاس‌های چند پایه با حضور مدیر کل دفتر آموزش‌های دبستان وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این مراسم در جمع راهبران آموزشی و تربیتی کلاس‌های چندپایه و معاونان آموزش ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد عنوان کرد: بخش عمده تعلیم و تربیت در شش سال ابتدایی شکل می‌گیرد بنابراین مقطع ابتدایی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ با این حال، در مناطق کم‌جمعیت به ویژه در روستاهایی که به علت مهاجرت از تراکم جمعیتی پایینی برخوردارند مجبوریم کلاس‌های چندپایه را تشکیل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلاس‌های چندپایه به لحاظ بار سنگینی که بر دوش معلمان گذاشته می‌شود نقطه ضعف و از جهتی که مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان این مناطق می‌شود، نقطه قوت به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دانش آموزان ابتدایی در استان خراسان رضوی به جهت گستردگی جغرافیایی بیشتر در روستاها و مناطق کم‌جمعیت هستند و ما مجبور به تشکیل کلاس‌های چند پایه در برخی از این مناطق هستیم.

خدابنده راهبران آموزشی و تربیتی را مجریان توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از شعارهای دستگاه تعلیم تربیت استان دانست و تصریح کرد: حضور و نظارت راهبران آموزشی در کلاس های چندپایه، قوت قلبی برای معلمین و کمک به ارتقا کیفیت اموزشی و پرورشی این کلاس ها است.

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به ارزشیابی کیفی و توصیفی خاطر نشان ساخت: ارزشیابی کیفی، توصیفی به ویژه با رویکرد آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌ها باید جدی گرفته شود که بی‌شک در این مسیر همراهی معلمان و خانواده‌ها ضروری است.

ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی، نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکردی از دبیرخانه کیفیت‌بخشی به کلاس‌های چندپایه گفت: خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی به کلاس های چندپایه از چهار سال پیش کار خود را آغاز کرده است و برنامه‌هایی همچون برگزاری جشنواره جلوه‌گاه اثر و اندیشه برای سه سال متوالی و نیز تولید نقشه‌های مفهومی کتاب‌های ریاضی، علوم و هدیه‌های آسمان از جمله مهم‌ترین اقدامات دبیرخانه کیفیت‌بخشی به این کلاس‌هاست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سامانه و سایت راهبران آموزشی و تربیتی که با کمک اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان طراحی در مرحله اجرای آزمایشی نقاط قوت و ضعف آن بررسی شده است، به منظور کیفیت‌بخشی و نظارت تحولی در کلاس‌های چندپایه و همچنین بررسی عملکرد درون کلاس‌های چندپایه به بهره‌برداری می‌رسد.
 منبع: پانا 

پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور