Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@10:41:52 GMT

طلای سبز هم مقابل گرمای اردکان تاب نیاورد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۶۳۸۱۳

طلای سبز هم مقابل گرمای اردکان تاب نیاورد

رکنا: رییس جهاد کشاورزی اردکان از کاهش 75 درصدی برداشت پسته در این شهرستان به دلیل گرمای بهاره و تابستان امسال خبر داد.

«علیرضا احمدی» در این رابطه تصریح کرد: باتوجه به گرمای نامتعارف بهاره که کاهش شدید رشد زایشی در پسته‌زارهای شهرستان را موجب شد و همچنین شدت یافتن این گرما در تابستان پیش‌بینی می‌شود که امسال کمتر از 2500 تن پسته خشک از باغات این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این میزان برداشت پسته نسبت به مشابه سال گذشته با ۴۰ درصد و نسبت به متوسط سنواتی ٧۵ درصد، کاهش را نشان می‌دهد.

احمدی به اشتغال بیش از 7000 نفر در فرایند تولید طلای سبز اردکان اشاره و خاطرنشان کرد: افزون بر هفت هزار هکتار از باغ‌های شهرستان اردکان به کشت درختان پسته اختصاص دارد.

این مسئول از ارقام حاج عبدالهی، بادامی، اکبری و احمد‌آقایی به عنوان عمده ارقام محصول پسته در این منطقه یاد کرد و گفت: قریب هزار خانوار اردکانی از طریق کاشت، داشت و برداشت این محصول امرار معاش می‌کنند.

به گفته‌ی احمدی، شهر اردکان و احمد آباد و نیز روستاهای مزرعه انارکی، چاه افضل و ترک آباد در بخش مرکزی ارکان از مناطق عمده تولید پسته‌ شهرستان اردکان هستند.

منبع: ایسنا

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل وحشیانه پسر 3 ساله با انداختن در ماشین لباسشویی +عکس شوک آور / این شلوار لی یک و نیم میلیون تومان در بازار قیمت داد! + عکس جزییات حمله مسلحانه به بیمارستان قم! / بیمار خاص چه کسی بود! احمدی نژاد امروز در جلسه تشخیص مصلحت نظام کنار چه کسی نشسته بود !؟ +تصاویر نذری لاکچری در مسیر زائران کربلا +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا یک زائر ایرانی در عراق به ضرب گلوله پلیس کشته شد راز جمجمه های انسان روی دیوار ساختمان‌های تازه‌ساز در ابرکوه! +تصاویر این دختر زیبا ناگهان زشت شد! / او می خندد! + عکس این 3 دختر جوان خودروهای لوکس پسران پولدار تهرانی را می دزدیدند+عکس پوشش عجیب زن جنجالی هیات دولت+عکس گلایه های زن عرب از مردم ایران ؛ از چه زمانی ملت ایران اینجوری شده؟ +فیلم فرار 4 دختر دانش آموز تهرانی که فریب خورده بودند! اعدام سعید و فرید به خاطر تجاوز به دختر دانش آموز تهرانی / نگار در دادگاه چه گفت؟ تلخ ترین سرنوشت برای مهشید / وقتی مرد کلید را در قفل خانه چرخاند ! ریحانه در روز عروس موقت 3 مرد می شد !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه جهاد کشاورزی کاهش شهرستان اردکان تابستان عکس فیلم ایران دختر زن تصاویر قتل ایرانی عجیب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر در مقابل اراذل

دریافت 37 MB کد خبر 6090340

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا