Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه روسیه را متهم به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد کرد و تهدید کرد که از این توافق خارج می‌شود.

 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیمان در سال 1998 به‌تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد و همچنین موشک‌های متعارف هر دو کشور بود.

 

این تصمیم ترامپ انتقادها و نگرانی‌های زیادی را در عرصه بین المللی و به‌ویژه بین مقامات اروپایی ایجاد کرده است.

 

در همین راستا 9 نفر از رؤسای سابق حزب سوسیال دموکرات آلمان از "هانس یوخن فاگل" تا "مارتین شولتز" در واکنش به این تصمیم ترامپ درباره خطر یک رویارویی هسته‌ای غیر قابل کنترل هشدار دادند.

 

رؤسای سابق حزب سوسیال دموکرات آلمان تا مارتین شولتز یک درخواست مشترک علیه رئیس جمهور آمریکا را مطرح کرده و یک مسابقه تسلیحاتی جدید در اروپا را رد کردند. آن‌ها انتقاد شدیدی به تصمیم ترامپ برای لغو این پیمان موشکی با روسیه وارد کردند.

 

امضا کنندگان این بیانیه که "گرهارد شرودر"، صدراعظم اسبق آلمان هم بین آن‌ها بود اعلام کردند که این مسئله آشکار است که بی‌اعتمادی عمیق جنگ سرد در این شرایط بازمی‌گردد. خطر یک درگیری اتمی کنترل‌ناپذیر و جنگ نابود کننده به‌دلیل این گونه خطاها همواره بزرگتر می‌شود.

 

بسیاری از سیاستمداران مشهور آلمانی از جمله "زیگمار گابریل"، "مارتین شولتز" و "کورت بک" هم به امضا کنندگان این بیانیه تعلق دارند.

 

در این بیانیه آمده است که این پیمان موشکی حدود بیش از 30 سال است که از تبدیل شدن اروپا و آلمان به محل برگزاری مسابقه تسلیحاتی جلوگیری کرده است.

 

تسنیم

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: موشک هسته ای دونالد ترامپ آمریکا جام نیوز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا