Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سیدعلیرضا آوایی در دیدار "عبدالبصیر انور" وزیر دادگستری کشور افغانستان؛ افزود: رابطه ما با افغانستان به خاطر سابقه فرهنگی و زبانی و مذهبی است و دارای وجوه مشترک فراوانی هستیم و تمام زمینه ها برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد.
وی گفت: در حال حاضر ایران میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستان است که از خدمات بهداشتی قابل قبولی بهره مندند و مایلیم حضورشان جنبه قانونی پیدا کند تا از حقوق قانونی شان بهتر بتوانند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دادگستری ادامه داد: حدود 5 هزار زندانی از اتباع افغانستان در زندان های ما هستند که حل مشکلات آنها نیازمند همکاری های بیشتر دو طرف است چرا که برخی خانواده های آنها متقاضی انتقال اتباع زندانی افغانی به افغانستان هستند.
آوایی تصریح کرد: در اجرای موافقتنامه انتقال محکومان همکاری‌های خوبی انجام شده و ضمن این که ۲۲ نفر از اتباع ایرانی در زندان های افغانستان محبوسند.
وزیر دادگستری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران،​ زمینه طولانی قانونگذاری در مجلس دارد و با توجه به تشابه مبانی‌مان در قانون گذاری می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های چشم گیری داشته باشیم.
وی ضمن توجه و تاکید بر همکاری در زمینه مبارزه با جرایم مواد مخدر و مبارزه با تروریست گفت: هر دو کشور در این زمینه در معرض خطریم.
وزیر دادگستری افزود: ما روابط تجاری بسیار گسترده‌ای بین مان است و گاهی با تجار برخوردهایی می‌شود که هرگز مدنظر دولت‌ها نیست و ممکن است مشکلاتی را برای تجار و کارافرینان ایجاد کند وخواهشمندم که کمک و مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشید.
در این مراسم تفاهم نامه همکاری های قضایی بین دو کشور ایران و افغانستان منعقد شد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر دادگستری زندانی افغانی ایران حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۳۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ تومان (۰.۳۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۴۲ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۸۴۲ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۸۳۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۳۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۱.۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۰.۷۲ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد